Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@02:38:56 GMT

ضرورت به روزرسانی قوانین حقوق مالکیت فکری

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۲۵۷۱۴

ضرورت به روزرسانی قوانین حقوق مالکیت فکری

به گزارش خبرآنلاین  البرز، رحیم بنامولایی روز بیستم دیماه سال جاری در آیین تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره ملی طرح ها، پایان نامه ها و رساله های دانشجویی کاربردی کارفرما محور که در سالن جلسات اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، بیان کرد: بحث تعامل صنعت و دانشگاه از سال ۹۳ در اتاق بازرگانی شکل گرفت و از آن سال تا کنون در استان اقدامات  لازم برای گسترش تعامل و ارتباط بیشتر میان این رو حوزه را پیش برده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه باید در دیدگاه ها به مسایل علمی دانشگاه تغییر رویه داده شود، گفت: تعامل صنعت و دانشگاه کاری بزرگ است که این مهم توسط اتاق بازرگانی استان البرز پیگیری شده است.
رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره امیرکبیر و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز در ادامه از اهمیت حرکت دانشگاه ها به سمت مهارت¬محور شدن سخن گفت و افزود: به مرور این شاکله را در استان به وجود آوردیم که امروز یکی از نتایج  مهم آن در راستای تعامل صنعت و دانشگاه و در قالب برگزاری جشنواره امیرکبیر نتیجه داده است.
وی با این توضیح که در حال حاضر بخشی از صنعت کشور سنتی و بخشی دیگر کاملا علمی و برپایه دانش است، تاکید کرد: تبدیل بخش های سنتی صنعت به حوزه مبتنی بر علم روز، نیازمند تغییر دیدگاه ها است و نباید به برخی تولیدات نگاه انحصاری شود.
بنامولایی با این توضیح که هنوز قانون جامع و روزآمدی برای مالکیت فکری در کشور نداریم، گفت: امید است که مجلس در این دوره، قانون مورد نظر را در دستور کار قرار دهد و قوانینی به روز وضع شود تا در قالب آن، صاحبان صنایع کشور بتوانند در امنیت کامل محصولات خود را تولید کنند و رقابت در تولید معنا پیدا کند.
رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره امیرکبیر با اشاره به زمان و هزینه ای که برای تحصیلات دکتری در کشور صرف می شود، افزود: در مقابل صرف این موارد، باید یک خروجی مناسب داشته باشیم. به همین دلیل کاربردی کارفرما محور بودن پایان نامه ها را پیش برده ایم تا به این هدف مهم دست یابیم.
وی با ابراز ناراحتی از اینکه در حال حاضر پایان نامه های دانشجویی در مقابل دانشگاه تهران خرید و فروش می شود، عنوان کرد: در این مورد ضعیف عمل کرده ایم‌ و این اصلا خوب نیست که در مورد سرنوشت پایان نامه ها به این نقطه رسیده ایم.
بنامولایی در مورد اهمیت ادغام علم دانشگاهی و تجارب نهفته در طرح ها و پایان نامه های دانشگاهی در صنعت گفت: می طلبد که در کسب و کارها اقدامات نوین انجام شده و جایگزین بدعت های غلط قبلی شود.
وی ضمن اشاره به مواردی که از سوی اتاق بازرگانی در قالب حمایت از دانش بنیان ها و گروه های استارت آپی در سال های اخیر انجام شده است، گفت: قرار بود طرح ها و رساله های منتخب جشنواره امیرکبیر در قالب یک جشن ملی درکل کشور معرفی شود که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و رعایت پروتکل های آن، شرایطش مهیا نبود.
رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره امیرکبیرعنوان کرد: امید است این اقدامات کارفرما محور در دیگر حوزه ها از جمله خدمات بازرگانی، مالی، فنی- مهندسی وارد شود و در این راستا نیاز به تغییر و تحول در دیدگاه های موجود است.
وی ابراز امیدواری کرد که تولید دانش و کاربردی کردن آن درعمل نیز اجرایی شود و افزود: باید در کسب و کار نوین، مباحثی از جمله تجاری سازی ایده ها و مشارکت در تولید را توسعه دهیم تا بتوانیم جوانان صاحب ایده  را به  تولید بدون کارخانه سوق داده و در این شاخه ساماندهی کنیم.
به گفته بنامولایی، باید ظرفیت های خالی موجود را شناسایی کرده و از طرفی با توجه به اهمیت اقتصاد مقاومتی و دغدغه رهبرمعظم انقلاب در این مورد، در شاخه های مختلف از جمله صنعت، از ظرفیت های موجود برای پرکردن این خلاء ها استفاده بهینه شود.
وی با ابراز تاسف از اینکه برخی از صنایع به دلیل نداشتن استراتژی و نقشه راه ورشکسته شده اند، افزود: به دلیل نبود این نقشه راه از وزرات صمت گلایه مند هستیم. باید شهرک های تحقیقاتی در کنار شهرک های صنعتی به منظور ترسیم این نقشه ایجاد شود.
رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره امیرکبیر با اشاره به اینکه در بحث های مالی حوزه صنعت، هنوز قیمت به روز حساب شده بر پایه حسابرسی صنعتی نداربم، گفت: از طرفی در عارضه یابی ها در این بخش نیز مشکلاتی وجود دارد.
وی در پایان عنوان کرد: امید است که اخلاق اسلامی در کسب و کار رعایت شود تا با بهره برداری از علم، دانش و صنعت با هم افزایی و نگاه تحولی  در مسیر تصمیم گیری ها در گام دوم انقلاب پیش رویم و موجب تغییراتی در سطح خاورمیانه شویم.

48

کد خبر 1474573

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان البرز اتاق بازرگانی پایان نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۵۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، دبیر اجرایی نخستین جشنواره هنری گنجینه مهر گفت: پس از برگزاری مرحله نخست داوری آثار رسیده به جشنواره و انتخاب اولیه آثار در ۱۸ فروردین امسال، مرحله نهایی داوری جشنواره به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و با همکاری دانشگاه هنر ایران، پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در نگارخانه رضوان مشهد انجام شد.   محمد فنودی افزود: امیرمهدی حکیمی، محمدجواد استادی، علیرضا شیخی، علیرضا طاهری، محمد خزائی، محمد میرشفیعی و احمد عابدینی در مرحله پایانی داوری آثار رسیده به این جشنواره حضور داشتند.   وی ادامه داد: در مجموع ۴۵۰ اثر توسط ۲۴۰ شرکت‌کننده به دبیرخانه جشنواره گنجینه مهر ارسال شده بود که با انجام مرحله نخست داوری، ۸۵ اثر امتیاز میانگین داوری را کسب کردند و به مرحله پایانی داوری راه یافتند.    فنودی بیان کرد: تمام این آثار رسیده به مرحله نهایی داوری در نمایشگاه جشنواره در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.   وی افزود: مرحله نهایی داوری جشنواره نیز با بررسی اصل آثار راه یافته به بخش نمایشگاه با حضور تمامی داوران، انجام و به این ترتیب براساس شاخصه‌ها و استاندارد‌های تعیین شده، آثار برتر در هر بخش جشنواره انتخاب شدند.   به گفته او، مراسم اختتامیه آن نیز با معرفی برگزیدگان و تجلیل از آنان در دهه کرامت برگزار خواهد شد.   نخستین جشنواره گنجینه مهر با موضوع «هویت‌بخشی به اسباب زندگی با الهام از نماد‌های رضوی» در چهار بخش «نقشی برای زندگی»، «در جست‌وجوی هویت»، «محصولات هنری» و «طرح و ایده» اجرا شد.   فراخوان این جشنواره با هدف کشف استعدادها، محصولات و ایده‌ها، با توجه به گنجینه عظیم هنری در آستان قدس، به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و همکاری دانشگاه هنر در آذرماه پارسال اعلام شده بود.

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی 
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره‌های کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • جشنواره «شو سواری» اسب کُرد در سقز
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»
  • اردوغان: به تجارت ۹.۵ میلیارد دلاری با اسرائیل پایان دادیم