Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@03:49:24 GMT

اختصاص اعتبار ۵۰ میلیاردی به سد تاج امیر

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۲۶۶۲۱

اختصاص اعتبار ۵۰ میلیاردی به سد تاج امیر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، یحیی ابراهیمی شنبه ۲۰ دی افزود: اقدامات خوبی برای تسریع در عملیات اجرایی سد انجام شده و پیگیری‌های لازم از طریق وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه انجام شده است.

وی بیان کرد: دولتمردان نسبت به تکمیل این طرح قول مساعد داده‌اند. عملیات ساخت این سد سال ۹۱ آغاز شد که با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل مشکل اعتباری، متوقف شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سد خاکی با هسته رسی، طول تاج ۲۲۵، عرض هشت و ۵۰ متر ارتفاع نقش مهمی در توسعه کشاورزی منطقه دارد و بیش از یکهزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دیم را آبی خواهد کرد.

نماینده دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اتمام عملیات اجرایی آسفالت جاده دسترسی ایستگاه پمپاژ اسماعیل‌آباد، اظهار کرد: این پروژه به طول یک هزار و ۷۸۰ متر بود و با راه‌اندازی این ایستگاه، یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی منطقه آبی می‌شود.

ابراهیمی عنوان کرد: ایستگاه پمپاژ اسماعیل‌آباد و ۵۰۰ هکتار شبکه آبیاری آن نیز تا پایان سال جاری تکمیل و بهره‌برداری می‌شود که این مهم موجب اشتغالزایی ۲۵۰ نفر از اهالی منطقه خواهد شد. ۲۳ میلیارد تومان برای طرح‌های آبیاری تحت فشار در حوزه کشاورزی دلفان هزینه شد که گامی ارزشمند برای توسعه این منطقه بوده است.

کد خبر 578259 برچسب‌ها استان لرستان سد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان لرستان سد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۶۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ هکتار به بوستان بزرگ شهر یزد اضافه شد

ایسنا/یزد مدیر منطقه دو شهرداری یزد گفت: با اقداماتی که در دو سال اخیر در بوستان بزرگ شهر با صرف اعتباری بالغ بر۳۰۰ میلیارد ریال انجام شد، پنچ هکتار به سطح بهره برداری این بوستان اضافه شد.

«علیرضا ابویی» با بیان این که بوستان بزرگ شهر با وسعت تقریبی ۳۰ هکتار در مجاورت بلوار مدرس قرار دارد و یکی از بزرگترین بوستان ها در سطح منطقه دو شهرداری است، اظهار کرد: در دو سال اخیر شاهد اقدامات خوبی در این بوستان بوده‌ایم به طوری که با صرف اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال برای فعالیت‌های عمرانی، پنج هکتار به سطح بهره‌برداری این مجموعه افزوده شده است.

وی با اشاره به این که این بوستان دارای طرح مصوب بالادستی است، ابراز امیدواری کرد: در سال جاری بتوانیم با اعتباری  بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در زمینه توسعه بوستان به ویژه در حوزه بازپیرایی قسمت قدیمی آن فعالیت های عمرانی خوبی را انجام دهیم و شاهد مراحل نهایی اقدامات عمرانی در بوستان بزرگ شهر باشیم.

مدیر منطقه دو شهرداری، توجه به ورزش‌های همگانی در مجموعه بوستان بزرگ شهر را از نکات مهم و موثر در طرح توسعه این بوستان دانست و افزود: در این مجموعه، شاهد یکی از بزرگترین پیست‌های دوچرخه سواری در سطح بوستان‌های شهر یزد هستیم و همچنین در طراحی، به بحث ورزش‌های همگانی از جمله فوتبال ساحلی توجه ویژه‌ای شده است.

وی با بیان این که بوستان بزرگ شهر یکی از محل‌های اسکان موقت مسافرین و مهمانان نوروزی است، گفت: آلاچیق هایی در سطح زیربنای دو هزار مترمربع ایجاد شده است به طوری که در ایام نوروز، هر روزه شاهد استقرار تعداد زیادی از مسافرین در این آلاچیق ها بودیم.

مدیر منطقه دو شهرداری یزد در ادامه با اشاره به رضایت بالای مسافرین از اسکان در این بوستان، افزود: امیدواریم در آینده بتوانیم به سطح بهره برداری اسکان مسافرین در سطح این مجموعه بیافزاییم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، ابویی سرجمع هزینه‌های عملیات عمرانی بوستان بزرگ شهر در دو سال اخیر و سال جاری را بالغ بر۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات منطقه دو عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • ۵ هکتار به بوستان بزرگ شهر یزد اضافه شد
  • اختصاص ۵۹میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام
  • ۵۹ میلیارد تومان برای طرح های آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • ۵۹ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ درباره تحولات غزه
  • اختصاص ۵۰۰ یورو ارز مسافرتی به زائران حج
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است