Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، آذر ولی زاده معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت : تولید پسماند‌های بیمارستانی از ۱.۲ کیلوگرم در روز به حدود سه کیلوگرم رسیده است و به این میزان پسماند مطب‌ها و مراکز پزشکی هم باید اضافه کرد.

او گفت : حفاظت محیط زیست ناظر عالی است و طبق قانون مدیریت پسماند جمع‌آوری، حمل و دفن به عهده تولیدکننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به اینکه پیگیری‌ها در زمینه محل دفن پسماند‌های بیمارستانی شهر کرمانشاه به طور جدی در دستور کار سازمان قرار دارد یک برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت برای آن در نظر گرفته شده است.

ولی زاده با بیان اینکه یک شرکت متولی دفن پسماند‌های علوم پزشکی کرمانشاه است افزود: برای برنامه کوتاه‌مدت مقرر شده دانشگاه علوم پزشکی زمین‌های اطراف را خریداری و ساماندهی کند و فنس‌کشی لازم انجام شود.

او ادامه داد: برای برنامه بلندمدت نیز علوم پزشکی یا باید از شهرداری کمک بگیرد یا خود برای زمینی که از قبل مکان‌یابی شده برای استقرار محل جدید دفن پسماند‌های ویژه بیمارستانی دست به کار شود.

ولی زاده گفت: همچنان نظارت‌ها وجود دارد و جلسات متعددی برگزار شده و علوم پزشکی باید سریع‌تر به این موضوع ورود کند و چنانچه علوم پزشکی نتواند این کار را انجام دهد اداره کل حفاظت محیط زیست از وظیفه نظارتی خود استفاده می‌کند و پرونده را به مرجع قضایی ارجاع خواهد داد، اما پیگیری ما به طور جدی ادامه دارد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست پسماند بیمارستانی پسماند شهری زباله بیمارستانی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۶۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، شهنام عسکرپور گفت: وزارت بهداشت با پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز موافقت کرده است.

وی افزود: این موضوع در نامه دکتر ابوالفضل باقری‌فرد، معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت به دکتر محمد حسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام شده است.

عسکرپور ادامه داد: بنا بر این نامه، طبق مصوبه بیست و هفتمین جلسه کمیته تطبیق و متناسب سازی برنامه‌های آموزشی برای دانشجویان بین‌المللی مصوب ۲۰ اسفندماه سال گذشته، پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری مطرح شد و با برگزاری این دوره، بر اساس برنامه آموزشی مصوب دبیرخانه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی موافقت شده است.

دیگر خبرها

  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • پراید چپ کرد (+ عکس)
  • واژگونی خودرو در باشت ۲ کشته برجا گذاشت
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • زایمان در منزل با کمک نیرو‌های عملیاتی اورژانس دامغان
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی