Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-01@04:07:14 GMT

تهران زرد شد

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۲۶۸۴۱

تهران زرد شد

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهرتهران وضعیت اپیدمی کرونا در تهران را زرد توصیف کرد و گفت: در این شرایط دو سوم از کارکنان بخش دولتی و غیر دولتی می‌توانند در محل کار خود حضور داشته باشند.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علیرضا زالی ضمن قدردانی از همکاری شهروندان تهرانی که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجبات کاهش بار اپیدمی را فراهم کردند، اظهار کرد: خوشبختانه برای اولین در هفته‌های اخیر، وضعیت اپیدمی کرونا در تهران به رنگ زرد درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نسبت به وضعیت ناپایدار، متفاوت و شکننده تهران هشدار داد و تاکید کرد: اگر تنها ۱۵۰ بیمار جدید به بستری شدگان فعلی کرونایی اضافه شود، شرایط تهران بار دیگر وضعیت نارنجی پیدا می‌کند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهرتهران یاد آور شد: علیرغم رسیدن به شرایط مناسب در تهران، اما باید توجه داشته باشیم این شرایط ناپایدار است.

زالی وضعیت اپیدمی کرونا در تهران را زرد توصیف کرد و گفت: در این شرایط حداکثر ادارات دولتی و خصوصی می‌توانند با دو سوم از نیروها و یک سوم مابقی بصورت چرخشی به فعالیت خود ادامه دهند.

وی همچنین در مورد وضعیت حضور کارکنان دستگاههای اضطراری، امدادی و خدماتی نیز عنوان کرد: به دلیل ضرورت فوری ادامه خدمات، این واحدها طبیعتا در شرایط زرد باید به صورت صد درصد به استمرار خدمت بپردازند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهرتهران در ادامه در مورد مشاغل سطح دو و سه نیز گفت: این گروه از مشاغل در این شرایط با محدودیتی روبرو نخواهند بود.

زالی روند فعالیت‌های مشاغل سطح چهار را در شرایط زرد کرونایی تشریح کرد و ادامه داد: این مشاغل عمدتا شامل شهربازی‌ها، باغ وحش، پارک و بوستان‌ها و سالن‌های ورزشی پربرخورد هستند که این مراکز نیز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، زالی با اشاره به این که محدودیت‌ها و رنگ بندی شهرها بر اساس تعداد افراد مبتلا به کرونا در بخش‌های بالینی اختصاص یافته مشخص می‌شود تاکید کرد: در شرایط فعلی اگر چنانچه بیش از ۴ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر با تست مثبت کرونا یا علائم بالینی در بخش‌های درمانی بستری شوند شرایط زرد تلقی می‌شود و چنانچه به عدد ۶ برسد شرایط شیوع بیماری به نارنجی تبدیل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: علیرضا زالی وضعیت کرونا در تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۶۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟

به گزارش هلث دی نیوز، محققان گزارش می دهند که به نظر می رسد افزایش سطح دی اکسید کربن در جو و فضاهای داخلی عامل اصلی افزایش طول عمر انواع کووید موجود در قطرات ریز معلق در هوا باشد.

«آلن هادرل»، محقق ارشد و دانشیار ارشد علوم آئروسل در دانشگاه بریستول بریتانیا، گفت: «ما می‌دانستیم که کروناویروس مانند دیگر ویروس‌ها از طریق هوایی که تنفس می‌کنیم پخش می‌شود. اما این مطالعه نشان‌دهنده یک پیشرفت بزرگ در درک ما از اینکه دقیقاً چگونه و چرا این اتفاق می‌افتد، و مهم‌تر از همه، چه کاری می‌توان برای متوقف کردن آن انجام داد، است.»

در مطالعات آزمایشگاهی، محققان دریافتند که افزایش غلظت دی اکسید کربن در هوا می تواند مدت زمان عفونی ماندن ویروس های موجود در هوا را افزایش دهد.

به گفته محققان، هوای معمولی در فضای باز دارای ۴۰۰ ppm دی اکسیدکربن است.

بر اساس نتایج منتشر شده، افزایش غلظت CO۲ به تنها ۸۰۰ ppm، بقای ویروس های معلق در هوا را افزایش می دهد.

محققان دریافتند وقتی هوای داخل خانه به غلظت CO۲ ۳۰۰۰ ppm می رسد- مشابه غلظت یک اتاق شلوغ- حدود ۱۰ برابر بیشتر ویروس بعد از ۴۰ دقیقه مسری تر باقی بماند.

هادرل گفت: «ویروس ها به دلیل اسیدیته کمتر قطرات بازدمی، عفونی شدن خود را از دست می دهند. اما CO۲ هنگام تعامل با قطرات مانند یک اسید عمل می کند و به ویروس ها اجازه می دهد در هوای بیشتری زندگی کنند.»

هادرل گفت: «این نشان می‌دهد که باز کردن یک پنجره ممکن است قوی‌تر از آن چیزی باشد که در ابتدا تصور می‌شد، به ویژه در اتاق‌های شلوغ و با تهویه ضعیف، زیرا هوای تازه غلظت کمتری از CO۲ دارد و باعث می‌شود ویروس خیلی سریع‌تر غیرفعال شود.»

هادرل افزود: «نتایج همچنین نشان می دهد که چگونه اهداف تغییر آب و هوا که به دنبال محدود کردن سطح CO۲ در جو زمین هستند می تواند به کاهش انتشار ویروس های موجود در هوا کمک کند.»

محققان خاطرنشان کردند که علوم هواشناسی اخیر پیش بینی کرده است که غلظت CO۲ در جو تا پایان قرن به بیش از ۷۰۰ ppm برسد.

هادرل در پایان می‌گوید: «داده‌های مطالعه ما نشان می‌دهد که افزایش سطح CO۲ در جو ممکن است با افزایش قابلیت انتقال سایر ویروس‌های تنفسی از طریق افزایش مدت زمانی که آن ها در هوا عفونی می‌مانند، همزمان باشد.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آخرین وضعیت سعید آقاخانی و ادامه سریال «نون‌خ»
  • آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌خ»
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ادامه ممنوعیت تردد در جاده کرج - چالوس
  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد