Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@07:47:05 GMT

طی سال گذشته 60 هزار مقاله در ایران چاپ شده است

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۲۶۹۰۹

طی سال گذشته 60 هزار مقاله در ایران چاپ شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، پرهام رضایی، رئیس اتاق بازرگانی استان البرز، در آئین تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره ملی طرح‌ها، پایان نامه‌ها و رساله های دانشجویی کاربردی کارفرما محور «امیرکبیر» که روز بیستم دیماه سال جاری در سالن جلسات اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، گفت: طی یکسال گذشته جلسات متعددی در رابطه با برگزاری هرچه بهتر این جشنواره انجام شد تا اکنون به ایستگاه پایانی و برگزاری اختتامیه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز افزود: مقرر بود که همایشی جامع و بزرگ را در قالب برگزاری جشنواره ملی امیرکبیر پیش ببریم، اما به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا، نتوانستیم این همایش را به صورت ملی و با دعوت از حضور مهمانان ملی داشته باشیم؛ سال آینده به یقین مراسم با شکوه‌تری در این خصوص برگزار خواهد شد.

رضایی ضمن قدردانی از همراهی و تعامل خوب جهاد دانشگاهی استان، بنیاد نخبگان البرز و دیگر مشارکت کنندگان در برگزاری این جشنواره با اشاره به اهمیت توجه به آمار مقالات علمی کشور، اظهار کرد: طبق آمار موجود در مقالات چاپ شده در سال گذشته حدود۶۰ هزار مقاله در ایران چاپ شده است.

وی با اشاره به وجود بیش از 75 هزار عضو هیات علمی در ایران طی سال گذشته و بر اساس آمار ارائه شده در مقالات چاپ شده، بیان کرد: از سویی طبق این آمار بالغ بر 4 میلیون دانشجو در کشور داشته‌ایم که از این تعداد یک میلیون نفر در تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می‌کنند و این آمار در کشورهای اسلامی تقریبا بی‌نظیر است.

رضایی تصریح کرد: علیرغم وجود چنین آمار شاخصی در زمینه اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاهی، متاسفانه رشد اقتصادی کشورمان منفی بوده است. باید این مهم عارضه یابی شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه صاحبان صنایع کشور به دنبال نیروی کار زبده هستند، عنوان کرد: اما واقعیت این است که از 4 میلیون دانشجویی ایرانی درسال گذشته، تنها درصد کمی جذب کارهای مرتبط با رشته تحصیلی دانشگاهی خود می‌شوند و این موضوع شامل حال فارغ التحصیلان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری هم می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی البرز در ادامه افزود: جشنواره امیرکبیر برای تشویق دانش آموختگان در زمینه هم راستا شدن با هدف ورود به حرفه منطبق بر تحصیلات دانشگاهی پایه ریزی و اجرایی شده است.

وی از خلاء موجود میان دانشگاه و صنعت به عنوان یک مشکل اساسی نام برد و افزود: این نواقص و کاستی ها در قیاس با 10 تا 20 سال گذشته کمتر شده است؛ اما در این راستا به اعتمادسازی بیشتر میان دو بخش نیاز است.

به گفته رضایی، دیگر دوران اینکه یک خط تولید را وارد کنید و 20 سال یک محصو را تولید کنید، تمام شده است.

وی ادامه داد: اکنون علم به سرعت در حال پیشرفت است و اگر این پیشرفت‌ها و دانش موجود در دانشگاهیان در واحدهای تولیدی و صنعتی البرز که استانی صنعتی است به کار برده نشود، رشد اقتصادی کشور همچنان به سمت منفی شدن حرکت خواهد کرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با اشاره به نامگذاری سال‌های اخیر بر اساس فرامین مقام معظم رهبری و بر مبنای اقتصاد گفت: امسال نیز در این راستا سال «جهش نولید» نامگذاری شده و باید بررسی شود که چقدر تعامل صنعت و دانشگاه در نیل به این هدف موثر بوده و به رشد اقتصادی منجر شده است.

وی بیان کرد: در آئین تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره ملی طرح‌ها، پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی کاربردی کارفرما محور «امیرکبیر» از 8 فارغ التحصیل دوره دکتری و کارشناسی ارشد که طرح‌ها و پایان نامه‌های آنها در جشنواره امیرکبیر برگزیده شده تقدیر به عمل آمد. طرح‌های این برگزیدگان توسط هیات داوری جشنواره و با عبور از فیلترهای متعدد منتخب شد.

رضایی تاکید کرد: امید است به سمت و سویی پیش رویم که تمامی پایان نامه‌های دانشجویی کشور در صنعت کارایی داشته باشد و به روز از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس اتاق بازرگانی استان البرز نیروی کار رئیس اتاق بازرگانی پایان نامه ها سال گذشته چاپ شده طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۶۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  

به گزارش خبرنگار مهر، بهادر اسدی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به آمار اعلامی سازمان ثبت احوال استان، در سال ۱۴۰۲ طلاق با کاهش ۲ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه بوده و از ۵ هزار و ۳۱۰ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۵ هزار و ۲۰۵ مورد در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: افزایش طلاق در جامعه آسیب‌های دیگری از جمله فقر، بیکاری، اعتیاد و گسستگی خانواده و آسیب‌های ناشی از فرزندان طلاق را به همراه دارد.

وی گفت: با افتتاح ۱۷ مرکز مشاوره خانواده دادگستری استان در سال گذشته و توسعه کمی و کیفی این مراکز در کنار دادگاه‌های خانواده و برگزاری هدفمند کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌های در معرض طلاق، شاهد کاهش ۲ درصدی طلاق در استان کردستان بوده‌ایم.

اسدی افزود: برنامه‌ریزی در جهت کاهشی کردن روند طلاق در استان با هماهنگی و همکاری سازمان‌های متولی و با نظارت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از سال‌های گذشته آغاز شده است و تلاش برای کنترل هر چه بیشتر آمار طلاق ادامه دارد.

وی همچنین از بازرسی و نظارت مستمر بر عملکرد کلیه مراکز مشاوره پیش از طلاق در حوزه‌های قضائی این استان خبر داد و گفت: با ارجاع متقاضیان دعاوی خانواده به مراکز مشاوره برای دریافت خدمات مشاوره و مددکاری و تلاش در جهت افزایش حداکثری صلح و سازش در بین زوجین، این مراکز در جلوگیری از فروپاشی خانواده و تحکیم بنیان آن می‌توانند مهمترین نقش را داشته باشند.

اسدی از برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین در شُرف ازدواج با همکاری دستگاه‌های ذیربط خبر داد و تصریح کرد: ارائه آموزش‌های لازم در خصوص افزایش مهارت‌های ارتباطی تأثیر و نقش بسزایی در کاهش طلاق در سال گذشته داشته است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با ادامه این رویکرد و همراهی و مشارکت بیش از پیش نهادهای متولی بتوانیم شاهد ادامه این روند کاهشی طلاق در سال‌های آینده باشیم.

کد خبر 6087473

دیگر خبرها

  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • گفتگو با رتبه اول مستندنگاری جشنواره پژواک
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز
  • آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران
  • آمار شهدای غزه به ۳۴۲۶۲ نفر رسید
  • صادرات ۲۹ قلم فرآورده دامی از استان البرز
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • کاهش آمار طلاق در کردستان