Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@04:49:02 GMT

ساختمان جدید کتابخانه ملی گشایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۲۷۷۰۱

ساختمان جدید کتابخانه ملی گشایش یافت

ساختمان جدید کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه [11 اسفند 1383] با حضور سیدمحمد خاتمی ریاست جمهوری، سید کاظم بجنوردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، مهندس علی عبدالعلی‌زاده وزیر مسکن و شهرسازی، مسئولان کشوری و جمعی از نویسندگان و ناشران و سفرای کشورهای خارجی افتتاح شد.

  سیدمحمد خاتمی در این مراسم وجود اندیشه را باعث ایجاد تمدن و باروری دانست و کتاب را منشأ اصلی رشد و آگاهی برشمرد و افزود: «هرچند آمار و ارقام ملاک درستی برای ارزیابی جامعه نیست، اما روزی که کار احداث این ساختمان شروع شد، تیراژ کتاب‌های منتشر شده از 10 هزار عنوان در سال تجاوز نمی‌کرد و امروز از مرز 30 هزار عنوان کتاب در سال گذشته است که این امر باید مورد توجه قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
...»  سید کاظم بجنوردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، افتتاح بنای جدید کتابخانه را در سرزمینی که بنیانگذار تمدن و فرهنگ بشریت بوده، موجب فخر و مباهات دانست و افزود: «ساختمان جدید که کلنگ احداث آن از سال 1375 به زمین زده شده یکی از بزرگ‌ترین کتابخانه‌های ملی در جهان است، در ساختمان جدید کتابخانه ملی تالارهایی به ‌نام کمال الملک، خواجه نصیرالدین طوسی، زکریای رازی، شهاب‌الدین یحیی سهروردی و... گذاشته شده تا نشانگر این باشد که سرزمین ما همواره جایگاه اندیشمندان بوده است....» مهندس عبدالعلی‌زاده وزیر مسکن و شهرسازی هم ضمن تشریح چگونگی انتخاب محل و طراحی پروژه تا تکمیل طرح نهایی این پروژه گفت: «ساختمان جدید کتابخانه ملی از جمله ساختمان‌های مجهز کتابخانه‌ای در دنیا محسوب می‌شود. ساختمان جدید کتابخانه ملی با اعتباری بیش از 30 میلیارد تومان احداث شده و برای تکمیل بخش های باقی مانده در سال آینده نیز 12میلیارد تومان اعتبار از سوی مجلس اختصاص یافته است....» سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران مؤسسه‌ای آموزشی، علمی و خدماتی است که در سال 1381 از ادغام کتابخانه ملی و سازمان اسناد ملی تأسیس شده است و به‌طور مستقیم زیر نظر رئیس جمهوری فعالیت می‌کند. بیش از یک میلیون جلد کتاب به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسه، آلمانی، روسی و سایر زبان‌ها در کتابخانه ملی نگهداری می‌شود. بسیاری از مجلات، روزنامه‌ها، بولتن‌ها، خبرنامه‌های منتشر شده در داخل کشور از دوره قاجار تا امروز همراه نشریات متعددی از دیگر کشورها در این مجموعه نگهداری می‌شود. این مجموعه براساس آخرین آمار بیش از 100 هزار مجلد صحافی شده را دربرمی‌گیرد. روزنامه ایران- چهارشنبه 12 اسفند 1383

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان اسناد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۷۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش دومین نمایشگاه بین المللی تخصصی ابزار و یراق آلات ساختمانی ایران در تبریز

در این نمایشگاه همچنین شرکت‌هایی در قالب نمایندگی از کشور‌های چین، کره، تایوان و آلمان در زمینه انواع ابزارآلات ساختمانی، دستی و برقی، دستگاه‌های جوش و برش، چسب‌های صنعتی و ساختمانی و چوب، تیغ‌های برش حضور دارند.

 
این نمایشگاه از ۱۲الی ۱۵ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۵ الی ۲۱ برای بازدید علاقمندان دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه مشق همدلی در قم
  • مهار آتش در آپارتمان چهار طبقه در زاهدان
  • گشایش دومین نمایشگاه بین المللی تخصصی ابزار و یراق آلات ساختمانی ایران در تبریز
  • گشایش نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • ریزش آوار ساختمان قدیمی ۳ طبقه روی ۲ کارگر + عکس
  • عرضه «بحر المحبه فی اسرار الموده» در نمایشگاه کتاب
  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • رونمایی از نخستین چاپ برگردان روزنامه ادب
  • رونمایی ازکتاب شعر پشت پنجره سکوت درگناباد
  • نمایشگاه صنایع دستی در شاهرود گشایش یافت