Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل راهبردی گفت: نقاب آمریکا برداشته شده و فرصت تاریخی برای دنیا برای تماشای چهره واقعی آمریکا به وجود آمده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مهدی محمدی درباره آخرین تحولات آمریکا با اشاره به اینکه نقاب آمریکا برداشته شده و فرصت تاریخی برای دنیا برای تماشای چهره واقعی آمریکا به وجود آمده است، گفت: وارد مقطع جالبی از تاریخ شدیم و از این به بعد، شگفتی‌های جالبی را در داخل آمریکا خواهیم دید و نقاب آمریکا برداشته شده و فرصت تاریخی در دنیا برای تماشای چهره واقعی آمریکا به وجود آمده است و شاید مهمترین خدمت ترامپ به تاریخ، همین بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: اتفاقات اخیر آمریکا از حیث جزئیات؛ تقریباً برای هیچ کس قابل پیش بینی نبود و کمتر کسی تصور می‌کرد که جامعه سیاسی آمریکا تا این اندازه بی خرد و فرو پاشیده باشد که چنین فضاحتی جلوی چشم مردم جهان روی دهد.

 

این کارشناس مسائل راهبردی با اشاره به این که روند، قابل پیش بینی بود افزود: مشخص بود حرکت این قطار اتفاقات به این جا‌ها کشیده خواهد شد.

 

محمدی با اشاره به این که هنوز چیزی تمام نشده است، تصریح کرد: برخی‌ها فکر می‌کنند ترامپ، استثنایی بر قاعده آمریکا بوده در حالی که قصه عمیق‌تر و پیچیده‌تر از این حرف هاست و در نقطه آغاز پدیده جدید در آمریکا قرار داریم که این پدیده کل ساختار سیاسی و اجتماعی این کشور را دگرگون خواهد کرد.

 

این کارشناس مسائل راهبردی با اشاره به این که ماشین پروپاگاندای بزرگی در آمریکا ساخته شد تا تصویر آمریکا را چیز دیگری نشان دهد افزود: فاصله عمیق میان آن تصویر و واقعیت آمریکا، در جهان نُقل محافل شده است و این چیزی که در آمریکا در حال وقوع است رویا نیست بلکه کابوس است.

 

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در امور راهبردی با اشاره به اینکه از لحاظ نظامی، بازدارندگی قابل قبولی داریم گفت: اساساً درگیری نظامی آمریکا با ایران، منتفی است.

 

محمدی با اشاره به ظهور پدیده «ترامپیسم» افزود: خیلی‌ها به ویژه صهیونیست‌ها هنوز دولت پنهان آمریکا را کنترل می‌کنند. دولت پنهان امریکا؛ وجود خود را در تحولات اخیر ظاهر کرد و نشان داد که چنین دولتی وجود دارد.

 

این کارشناس مسائل راهبردی با اشاره به برخی از ویژگی‌های شخصیتی «ترامپ» افزود: دیوانگی ترامپ به ابزاری در دست صهیونیست‌ها تبدیل شد و با آن اقدامات بسیار قابل توجهی را انجام دادند از جمله به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی، الحاق «جولان» به سرزمین‌های اشغالی، به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و وارد کردن اعراب به ارتباط با اسرائیل.

 

وی ادامه داد: این دیوانگی ترامپ به ابزاری در دست صهیونیست‌ها تبدیل شد تا اهداف غیرممکن خود را ممکن کنند، اما چیزی که فکر نمی‌کردند این بود که این آدم نژادپرست نامعقول نیمه دیوانه در جا‌های دیگر هم این رفتار را خواهد کرد.

 

محمدی اضافه کرد: آن‌ها تصور نمی‌کردند که ترامپ نظم داخلی آمریکا را این گونه به چالش بکشد و به بزرگترین تهدید برای امنیت ملی امریکا تبدیل شود.

 

کارشناس مسائل راهبردی گفت: ترامپ ادامه ضروری و منطقی مجموعه تحولات اجتماعی است که در چند دهه گذشته در آمریکا روی داده و نادیده گرفته و تشدید شده است.

 

وی با بیان این که ترامپ قلب حقیقت آمریکاست افزود: جامعه آمریکا در بخش‌های بسیار بزرگی به سمت نژادپرستی و برتری طلبی بی منطق میل کرده و به جامعه قطبی پُلاریزه، کم سواد و هیجانی تبدیل شده است.

 

این کارشناس مسائل راهبردی گفت: ترامپ نماینده یک واقعیت اجتماعی است به همین علت؛ این آدم در اوج دروغگویی و رفتار‌های نامعقول، بیش از ۷۰ میلیون رأی آورد و طرفداران پای کار دارد و این نشان دهنده بحران اجتماعی است.

 

وی اضافه کرد: درباره ادعای تقلب؛ دموکرات‌ها نتوانستند از مشروعیت انتخابات به درستی دفاع کنند و پاسخ‌های لازم داده نشده است.

 

این کارشناس مسائل راهبردی ادامه داد: ساختار انتخاباتی در آمریکا به گونه‌ای است که جایی برای دفاع باقی نمی‌گذارد، زیرا این ساختار، اساساً غیردموکراتیک است و مبتنی بر رأی اکثریت نیست و به اندازه کافی شفاف نیست.

 

وی اضافه کرد: دادگاه‌ها مستندات تفصیلی رسیدگی به ادعا‌های تقلب را منتشر نکردند و ابهامات زیادی باقی مانده است.

 

کارشناس مسائل راهبردی افزود: نظام، رسانه‌ها و نخبگان آمریکا قادر نبودند جامعه را متقاعد کنند که ادعای تقلب، نادرست است بنابراین این مسأله به عنوان یک زخم در نظام سیاسی آمریکا باقی خواهد ماند.

 

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در امور راهبردی گفت: در آمریکا نه تنها آزادی بیان سرکوب می‌شود بلکه ابتکار عمل رئیس جمهور مستقر نیز سرکوب می‌شود و پلتفرم‌های اصلی مانند فیس بوک، توئیتر، اینستاگرام و گوگل به صراحت اعلام کردند که حاضر نیستند با ترامپ همکاری کنند و دستورالعمل‌های دولت پنهان را اعمال می‌کنند.

 

وی افزود: آمریکا فراتر از دولت سازی به ملت سازی نیاز دارد و یک بار دیگر باید بتواند ملت خود را یکپارچه کند.

 

کارشناس مسائل راهبردی با اشاره به این که نگرانی‌های ناشی از تهاجم نظامی آمریکا دقیق و جدی نیست گفت: نگرانی‌های امنیتی، جدی است.

 

وی افزود: جنگ؛ خط قرمز آمریکا و ترامپ است، زیرا آمریکایی‌ها اگر می‌خواستند وارد درگیری نظامی با ما شوند باید زمانی که پهپاد آن‌ها را زدیم و یا پایگاه عین الاسد آن‌ها را موشکباران کردیم وارد جنگ می‌شدند.

 

این کارشناس مسائل راهبردی اضافه کرد: آمریکا می‌داند ورود به درگیری نظامی با ایران به معنای درگیر شدن در یک جنگ گسترده نظامی از لحاظ زمانی و مکانی است.

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مهدی محمدی ایران و آمریکا آمریکا کارشناس مسائل راهبردی راهبردی با اشاره فرصت تاریخی راهبردی گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۸۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی بیش از ۹۰ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان از معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری مربوط به ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ تهران خبر داد. 

رضا حیدری ادامه داد: در نمایشگاه ایران اکسپو علاوه بر ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری مربوط به ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان آذربایجان غربی ۱۷ بسته سرمایه‌گذاری نیز معرفی شده است. 

وی افزود: برای این فرصت‌ها و بسته‌های سرمایه‌گذاری کد کیوآر تعریف شده است که بازدیدکنندگان با اسکن این کد می‌توانند اطلاعات لازم در ارتباط با این فرصت‌ها را در کوتاه‌ترین زمان به دست آورند. 

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربیاو تصریح کرد: در این نمایشگاه نقشه‌های گردشگری استان نیز در بین بازدیدکنندگان توزیع می‌شود که حاوی اطلاعاتی در مورد جاذبه‌های گردشگری و تاریخی آذربایجان غربی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • امروز فرصت مناسبی است که اساتید ماهیت واقعی تمدن غرب را برای جوانان تبیین کنند
  • معرفی بیش از ۹۰ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی
  • لئو مسی مهمان ویژه NBA شد (عکس)
  • همسایگان ایران مجاهدت‌های نیرو‌های مسلح در حراست از خلیج فارس را می‌ستایند
  • وزیر دفاع پیام صادر کرد
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • وزیر دفاع یک پیام صادر کرد +جزئیات