Web Analytics Made Easy - Statcounter

واکنش بغداد به تحریم رئیس سازمان حشد شعبی عراق از سوی آمریکا، ارسال 50 کامیون سلاح به سوریه از سوی آمریکا، هدف قرار گرفتن سه کاروان لجستیکی آمریکا در عراق و نامه هنیه به ایران وچند کشور دیگردرباره برگزاری انتخابات درفلسطین از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان، باید به درخواست مقام قطری برای گفتگو میان ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز اشاره کرد.

به گزارش تابناک، نخست وزیر پیشین قطر گفتگوی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با ایران را خواستار شد.

حمد بن جاسم در صفحه توئیتر خود نوشت: من پیش از این و در جریان افزایش تنش ها در دوره دولت ترامپ گفتم که گشودن باب گفتگو بین ایران و کشورهای شورای همکاری می تواند نتایج مهمی داشته باشد. چنین گفتگویی می تواند به تنش در منطقه خاتمه و اعتماد بین طرف ها را تقویت کند.

وی افزود: من معتقدم که امروز پس از پایان تنش بین کشورهای شورای همکاری و ورود دولت جدید به کاخ سفید فرصت برای این گفتگو فراهم است و توصیه می کنم که آن را غنیمت بشماریم و روی تنش موجود بین آمریکا و ایران بویژه با وجود دولت بایدن حساب باز نشود. ما نیازمند طرحی در تمام سطوح بدون تکیه بر محاسبات بی حساب و کتاب هستیم.

این مقام سابق قطری ادامه داد: ما نباید در خصوص گشودن باب چنین گفتگویی تردید کنیم چرا که این امر به حل و فصل تنش های موجود فراوان پیرامون ما کمک خواهد کرد. ما می دانیم که بین ما و ایران دیدگاه های مختلفی پیرامون بسیاری از موضوعات وجود دارد اما این نباید مانع گفتگو با ایران شود چرا که ما با کشورهایی که در خصوص مسائل فراوان با آنها توافق نداریم هم همکاری می کنیم.

واکنش بغداد به تحریم رئیس سازمان حشد شعبی عراق از سوی آمریکا

وزارت خارجه عراق روز شنبه با صدور بیانیه ای به تحریم فالح الفیاض رئیس سازمان حشد شعبی عراق از سوی آمریکا واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: ما مراتب تعجب و شگفتی خود را از تحریم فالح الفیاض رئیس سازمان حشد شعبی عراق از سوی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام می کنیم.

وزارت خارجه عراق ضمن غیرقابل توصیف کردن این تصمیم وزارت خزانه داری آمریکا، بیان کرد: وزارت خارجه عراق با عنایت و دقت با دولت کنونی و دولتی که تا چند روز دیگر در آمریکا روی کار خواهد آمد همه تصمیمات صادره از سوی وزارت خزانه داری آمریکا علیه شخصیت های عراقی را مورد رایزنی و پیگیری قرار خواهد داد و در راستای حل آن گام برخواهد داشت.

وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه تحریم‌های جدیدی را علیه مسئولان گروه‌های مقاومت عراق وضع کرد. این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «فالح الفیاض» رئیس سازمان حشد شعبی را جزء فهرست تحریم‌های خود قرار داده است. این اقدام وزارت خزانه داری آمریکا به بهانه‌های مرتبط با حقوق بشر صورت گرفته است.

ارسال 50 کامیون سلاح به سوریه از سوی آمریکا

رسانه‌های وابسته به گروه‌های مسلح و مخالفان دولت سوریه می‌گویند آمریکا ده‌ها کامیون حامل تسلیحات و تجهیزات نظامی به مناطق شمال شرق سوریه ارسال کرده است.

گروه موسوم به هماهنگ کننده امور مسلحین شنبه گزارش داد که ائتلاف موسوم به ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا، ۵۰ کامیون حامل سلاح را از عراق به پایگاه‌های خود در استان الحسکه سوریه ارسال کرده است.

بر اساس این گزارش، این کاروان تجهیزات و تسلیحات از گذرگاه غیرقانونی «الولید» در مرز عراق با سوریه عبور کرده است.

استان الحسکه در اشغال نظامیان آمریکا و شبه‌نظامیان مورد حمایت این کشور قرار دارد و طی سال‌های گذشته این شبه نظامیان به بهانه مقابله با داعش مجهز و مسلح شده‌ اند و همین مسئله نگرانی ترکیه را در پی داشته که به دنبال آن آنکارا سه عملیات نظامی در شمال سوریه انجام داد و مناطقی در شمال استان حلب، ادلب و حسکه را به اشغال خود درآورد.

هدف قرار گرفتن سه کاروان لجستیکی آمریکا در عراق

منابع عراقی از هدف قرار گرفتن سه کاروان لجستیک نظامیان آمریکایی در مرکز عراق خبر دادند.

کانال خبری «صابرین نیوز» عراق در تلگرام گزارش داد که این کاروان‌ها در استان‌های «الناصریه» و «الحلة» مورد اصابت بمب کنار جاده‌ای قرار گرفته است.

بعد از حملات تروریستی ائتلاف آمریکا علیه نیروهای مقاومت و شهادت شماری از نیروهای الحشد الشعبی عراق و به‌دنبال آن، موافقت پارلمان این کشور با خروج نیروهای آمریکایی از عراق، حملات گروه‌های مقاومت علیه این نیروها که اشغالگر تلقی میشوند، افزایش یافته است.

نامه هنیه به ایران وچند کشور دیگردرباره برگزاری انتخابات درفلسطین

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز شنبه به سازمان ملل و سران برخی کشورها از جمله ایران درباره برگزاری انتخابات در فلسطین نامه نوشت.

تارنمای حماس گزارش داد که «اسماعیل هنیه» در این نامه که به سازمان ملل و ایران، اردن، سوئیس و آفریقای جنوبی ارسال شده است تلاش‌های این جنبش برای تحقق وحدت ملت فلسطین و پایان چندپارچگی و موافقت با برگزاری انتخابات قانونگذاری و ریاستی را تشریح کرده است.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین از سران کشورهای مختلف خواست تا از این تلاش‌ها حمایت کنند و در راستای موفقیت این گام‌ها که موجب تقویت اتحاد ملت فلسطین می‌شود، گام بردارند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا مازوت توقیف نفتکش کره ای اعلان های بین المللی استیضاح ترامپ تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران و آمریکا برجام اروپا روسیه چین عربستان قطر آلودگی هوا مازوت توقیف نفتکش کره ای اعلان های بین المللی استیضاح ترامپ وزارت خزانه داری آمریکا برگزاری انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۸۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت چنانچه آمریکا تصمیم به مستقر کردن تسلیحات هسته‌ای خود در لهستان بگیرد، مسکو این تسلیحات را به عنوان «اهداف مشروع» در زمان وقوع جنگ مستقیم با ناتو در نظر می‌گیرد.

به گزارش فارس به نقل از آناتولی، روسیه هشدار داد تسلیحات هسته‌ای آمریکا در صورتی که در لهستان استقرار یابند به عنوان اهداف جنگی مشروع در نظر گرفته خواهند شد.

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت چنانچه آمریکا تصمیم به مستقر کردن تسلیحات هسته‌ای خود در لهستان بگیرد، مسکو این تسلیحات را به عنوان «اهداف مشروع» در زمان وقوع جنگ مستقیم با ناتو در نظر می‌گیرد.

زاخارووا در یک نشست مطبوعاتی از اظهارات چند روز پیش «آندژی دودا»، رئیس جمهور لهستان در یک مصاحبه که آمادگی کشورش برای میزبانی از تسلیحات هسته‌ای آمریکا را اعلام کرده بود انتقاد کرده و این موضع رئیس جمهور لهستان را «تحریک آمیز» خواند.

زاخارووا بیان داشت: «طرح چنین صحبت‌های تحریک‌آمیزی از سوی رهبران لهستان اتفاق جدیدی نیست. مقام‌های لهستانی بلندپروازی خودشان برای آن که به شکل سفت و سخت‌تری به تسلیحات هسته‌ای آمریکایی مستقر در اروپا متوسل شوند پنهان نکرده‌اند و از مدت‌ها پیش درباره آن حرف زده‌اند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خاطر نشان کرد حرف‌های مقام‌های لهستانی درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای همواره با سیاست خصمانه آن‌ها نسبت به روسیه ارتباط مستقیم داشته است.

او در نشست مطبوعاتی هشدار داد: «همانطور که می‌دانید در صورتی که تسلیحات هسته‌ای آمریکا در خاک لهستان مستقر شوند به سرعت فهرست اهداف مشروع روسیه مربوط به وضعیت تقابل نظامی مستقیم با ناتو به‌روزرسانی خواهد شد.»

زاخارووا در این نشست در واکنش به تصمیم اخیر سوئیس برای مسدود کردن دارایی‌های روسیه به ارزش ۳.۱۴ میلیارد دلار شامل ذخایر حاکمیتی متعلق به بانک مرکزی روسیه گفت: «در اینجا نباید درباره مسدود کردن صحبت شود بلکه یک اختلاس، دزدی و راهزنی اتفاق می‌افتد.»

این مقام ارشد وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد یک چنین اقداماتی «به مثابه نقض فاحش هنجارهای قوانین بین‌المللی، شامل اصول برابری حاکمیتی کشورها و منشور سازمان ملل است.»

او ادامه داد: «هر گونه دست‌اندازی به منافع و حقوق مالکیتی کشور ما، صرف نظر از هر نامی که روی آن بگذاریم، چیزی به جز یک دزدی وقیحانه و خودسرانه در نظر گرفته نمی‌شود.»

او در این مورد نیز هشدار داد روسیه بر مبنای اصل مقابله به مثل به آن پاسخ خواهد داد و تدابیر تلافی‌جویانه‌ای که لزوما متقارن نخواهند بود اتخاذ خواهد کرد.

زاخارووا بیان داشت مسکو ابزارهای اقتصادی و سیاسی متعددی برای پاسخ به اقدامات غیردوستانه دارد که در صورتی که مقام‌های سوئیس بر اجرای یک چنین دسیسه‌های ناعادلانه‌ای اصرار بورزند، کشور آن‌ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

دیگر خبرها

  • احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم