Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر نصراللهی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، اقدام اخیر شبکه‌های اجتماعی مبنی بر بستن حساب کاربری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را نقض آشکار ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر دانست و افزود: در این ماده حق دسترسی همه به تولید و انتشار اخبار و اطلاعات محترم شمرده شده است؛ آمریکا سال‌ها و بارها در مجامع مختلف، بر ادعا و شعار خودش مبنی بر آزادی بیان، جریان آزاد اطلاعات تاکید و بسیاری از کشورها را متهم به سانسور و سرکوب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سانسور و محدود کردن آزادی بیان اگر در حوزه کشورهای غربی اتفاق بیفتد بیشتر خودش را نشان می‌دهد؛ چون آنها مدعی این شعارها هستند.

این پژوهشگر رسانه‌ای افزود: ممکن است گفته شود کار ترامپ مخالف قانون و دموکراسی است که این نکته درست است. چون ترامپ در جهت ایجاد شورش و اغتشاش حرکت می‌کند، اما از طرف دیگر عملکرد توییتر و دیگر رسانه‌ها در جهت مسدود کردن حساب کاربری ترامپ ماهیت نظام رسانه‌ای غرب را آشکار کرده است.

وی کار ترامپ را زشت و خلاف امنیت ملی آمریکا دانست و گفت: با این حال نباید کل حساب توییتر او مسدود شود. ترامپی که ۷۰ میلیون رای آورد چرا نباید در توییتر تریبونی برای اظهار نظر نداشته باشد؟ این رفتار بر اساس شاخص‌های خودشان هم ناپسند است. توییتر می‌توانست مثل گذشته قسمتی از حرف‌های مغایر با امنیت ملی ترامپ را برچسب بزند یا حذف کند. بستن حساب او در توییتر با ۸۸ میلیون دنبال‌کننده بستن صدای مخالفان و نقض بی‌طرفی و جریان آزاد اطلاعات است.

نصراللهی با زیر سوال بردن اقدام شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد: حق آزادانه تولید اطلاعات به این معنا نیست که یک روایت و یک حرف گفته شود. انتظار این بود که بسترهای رسانه‌ای غرب به مخالفان‌ آنها تریبون دهند و صرفا محتوایی را که تشویق به خشونت می‌کند برچسب بزنند.

این استاد ارتباطات اجتماعی مساله امنیت ملی را برای همه کشورها مهم عنوان کرد و توضیح داد: این اقدام توییتر نشان می‌دهد که امنیت ملی بر هر نوع کار رسانه‌ای اولویت دارد. در یازدهم سپتامبر هم دیدیم که وقتی پای امنیت ملی وسط باشد بقیه اصول کلاسیک رسانه‌ای موضوعیت ندارد؛ آمریکایی‌ها باید به کشورهای دیگر هم این حق را بدهند که در هنگام تهدید امنیت ملی حاکمیت برای رسانه‌ها محدودیت‌ها تعریف‌شده ایجاد کند.

وی با تشریح قدرت توییتر، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در عصر حاضر گفت: یک بخش خصوصی به تعبیر آقای ترامپ، حساب توییتری رییس جمهوری آمریکا را مسدود می‌کند. آنهایی که در کشور ما قدرت رسانه را باور ندارند، باید به این موضوع توجه کنند.

رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه با اشاره به اتفاقات چهار سال اخیر در آمریکا اظهار کرد: در دوره ترامپ بشریت به اندازه کل تاریخ این استانداردهای دوگانه و تعارض بین حرف و عمل را متوجه شد. حوادثی که در دوره ترامپ اتفاق افتاد دنیا را به یک کارگاه بزرگ رسانه‌ای و ارتباطات سیاسی تبدیل کرد و هر کسی توانست نقض آزادی اطلاعات را با چشمان خودش ببیند. رفتار کشورهایی که ادعای آزادی بیان داشتند و دیگران را به سانسور متهم می‌کردند، در برخی موارد عجیب و غیرمنتظره بود.

به گزارش ایرنا، توئیتر حساب کاربری دونالد ترامپ با عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا را به دلیل نقض قوانین و چارچوب‌های این شبکه، به طور دائم به حالت تعلیق درآورد.

برچسب‌ها توییتر دونالد ترامپ ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توییتر دونالد ترامپ ترامپ توییتر دونالد ترامپ ترامپ اخبار کنکور امنیت ملی رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۹۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف

فرارو- این مورخ از سال ۱۹۸۴ میلادی نتیجه تمام انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده را به درستی پیش بینی کرده است. او اعلام کرده که برای شکست بایدن در مقابل ترامپ در ماه نوامبر "اشتباهات زیادی باید رخ دهد".

به گزارش فرارو به نقل از دیلی میل، این استاد تاریخ در دانشگاه امریکایی در واشنگتن دی سی سیستمی را ابداع کرده که آن را "سیزده کلید" می‌نامد و کتابی در دهه ۱۹۸۰ میلادی نوشت که این ایده را توضیح می‌داد. او نظریه خود را با الهام از  "ولادیمیر کیلیس" دانشمند روس زلزله شناس مطرح کرده است.

کیلیس پس از وقوع یک زلزله عظیم در ژاپن و زلزله‌ای دیگر در مرکز کالیفرنیا در سال ۲۰۰۳ که در دوره زمانی پیش بینی شده توسط تیم بین المللی وی رخ داده بودند توجهات زیادی را به خود جلب کرد.

 لیچمن می‌گوید تکنیک اش او را قادر می‌سازد نتیجه آرای رای دهندگان را صرفا بر اساس عوامل تاریخی و نه با استفاده از نتایج نظرسنجی ها، تاکتیک‌ها یا رویداد‌های تبلیغاتی ترجیحی نامزد‌ها پیش بینی کند.

علیرغم نتایج نظرسنجی‌ها که نشان می‌دهند بایدن در سطح ملی با مشکل مواجه است و در چندین ایالت نوسانی عقب‌تر از نامزد رقیب اش می‌باشد لیچمن معتقد است که او کماکان رئیس جمهور باقی خواهد ماند و با چالشی جدی مواجه نخواهد بود. او می‌گوید: "برای آن که بایدن در انتخابات متحمل شکست شود خیلی مسائل باید اشتباه پیش بروند".

نظرسنجی‌هایی که نشان می‌دهند وضعیت ترامپ در سطح ملی و در ایالت‌های کلیدی در حال تغییر جدی است لیچمن را تحت تاثیر قرار نمی‌دهند. او می‌گوید: "آنان مسحور چیز‌های اشتباهی شده اند که همانا نتایج نظرسنجی‌ها است. نخست آن که نتایج نظرسنجی‌هایی که شش تا هفت ماه پیش از انتخابات پیش بینی کنند از نظر من ارزشی معادل صفر دارند. همواره ممکن است یک رویداد فاجعه آمیز به اندازه کافی خارج از محدوده کلید‌ها رخ دهد که می‌تواند بر انتخابات تاثیر بگذارد. در اینجا ما برای اولین بار نه فقط یک رئیس جمهور سابق بلکه یک نامزد اصلی حزب را داریم که محاکمه می‌شود و چه کسی می‌داند که اگر او محکوم شناخته شود که احتمال تحقق این سناریو نیز زیاد است چگونه ممکن است همه چیز تغییر کند".

لیچمن می‌گوید پاندمی کووید – ۱۹ یک رویداد تاریخی بود که او را وادار کرد پیروزی بایدن در انتخابات سال ۲۰۲۰ را پیش بینی کند. او می‌افزاید: "ترامپ فکر می‌کرد کارزار انتخاباتی اولویت و اهمیت بیش تری دارد و به طور اساسی با پاندمی کووید مقابله نکرد. همین موضوع باعث باخت اش شد".

با این وجود، برخی از "کلید"ها به نفع ترامپ عمل می‌کنند. یکی از آن کلید‌ها وجود نامزد سوم است که ممکن است "رابرت اف کندی جونیور" نقش آفرین اصلی ان در رقابت انتخاباتی باشد. دو کلید دیگر مربوط به اقتصاد هستند. علیرغم آن که برخی از اعداد و آمار‌های اقتصادی ممکن است به نفع بایدن باشند، اما او از این نظر هنوز با بهبود رتبه در زمینه محخبوبیت مواجه نبوده است. ناآرامی‌های اجتماعی کلید دیگری می‌باشد که علیه بایدن عمل می‌کند. بسیاری از دانشجویان معترض ضد اسرائیل بایدن را به دلیل حمایت از اقدامات اسرائیل علیه مردم غزه، "جو نسل کُش" خطاب می‌کنند. هم جذابیت رئیس جمهور فعلی و هم کاریزمای رقیب نیز به عنوان یک کلید در نظر گرفته می‌شود و در حالی که بسیاری احساس می‌کنند هر دو نامزد بسیار پیر هستند به نظر می‌رسد سن بیش‌تر بایدن در مقایسه با ترامپ عاملی به ضرر بایدن باشد.

البته لیچمن در سال ۲۰۰۰ میلادی از نظر فنی نتیجه انتخابات امریکا را اشتباه پیش بینی کرد او پیش بینی کرده بود که "ال گور" برنده انتخابات می‌شود. البته لیچمن خود معتقد است که نتیجه آن انتخابات "به سرقت رفت" و می‌گوید ال گور رای مردم را کسب کرده بود. او می‌افزاید: "افراد زیادی هستند که دوست دارند شکست من را ببینند. واقعیت آن است که من یک انسان هستم. در نتیجه، نمی‌توان گفت که سیستم پیش بینی من هرگز دچار خطا نمی‌شود. هیچ چیز در دنیای انسانی کامل و قطعی نیست".

از جمله کلید‌ها در سیستم پیش بینی لیچمن می‌توان به این عوامل اشاره کرد: ماموریت حزب، رقابت، رئیس جمهور مستقر، نامزد سوم، وضعیت اقتصاد در کوتاه مدت، وضعیت اقتصاد در بلند مدت، تغییر سیاست، ناآرامی اجتماعی، رسوایی، شکست نظامی یا شکست در عرصه سیاست خارجی، موفقیت خارجی یا موققیت نظامی، کاریزمای مقام فعلی و کاریزمای رقیب.


دیگر خبرها

  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • آشکار شدن فریبکاری غرب در پیچیدن نسخه‌ آزادی‌خواهی برای دیگران
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • استانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهو
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • وجود تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری
  • ربات‌های تلگرامی آژانس جاسوسی اوکراین مسدود شد
  • آشکار شدن چهره تزویر آمریکا در حمایت از حقوق بشر
  • آگاهی افکار عمومی و حقایقی که جنگ غزه برای دنیا آشکار کرد