Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها - مدیرکل استاندارد استان فارس گفت: در ۹ ماه امسال ۱۷ مورد پلمب مصالح ساختمانی و همچنین تولید کارگاه‌های لبنیات به صورت سنتی و دست ساز در سطح شهر داشتیم که پرونده آن‌ها به دادگاه ارجاع داده شد. - اخبار استانها -

مرتضی رهنما در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با بیان اینکه در 9 ماهه امسال کارشناسان استاندارد، مطابق وظایف تعریف شده سازمان ملی استاندارد ایران، 3000 مورد بازرسی فنی به صورت سرزده از واحد‌های تولیدی تحت پوشش این اداره‌کل در استان فارس انجام داده‌اند، اظهار داشت: در همین مدت 450 وسیله بازی در شهربازی‌های استان مورد بازدید قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به انجام 2 هزار و 750 مورد نمونه‌برداری و آزمون تصادفی از محصولات تولیدی از انبارها، خط تولید و مراکز عرضه نمونه‌برداری، گفت: بیشترین میزان نمونه برداری و آزمون انجام شده از واحد‌های تولیدی غذایی و مصالح ساختمانی بوده که با همکاری شرکت‌های بازرسی همکار و کارشناسان این اداره کل انجام گرفته است.

رهنما با بیان اینکه این اداره کل در سال 99، با تحقق شعار سال جهش تولید و همچنین در راستای استانداردسازی محصولات تولیدی استان و نظر به اهمیت تولید محصول با کیفیت در استان، گام برداشته است، افزود: در این مدت 110 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد و 17 پروانه کاربرد نشان خط مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی در فارس صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان فارس بیان کرد: همچنین در منطقه ویژه اقتصادی و در شهرستان جهرم 400 مورد اظهارنامه صادراتی و وارداتی در زمینه خرما را تائید و صادر کردیم.

وی با بیان اینکه در 9 ماهه گذشته 8700 مرکز عرضه مواد غذایی مورد بازرسی قرار دادیم که در کالای عرضه شده جعل استاندارد صورت نگرفته باشد، ادامه داد: بیشترین بازرسی‌های انجام شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و عمده فروشی‌ها بوده است.

رهنما تصریح کرد: با توجه به گرانی اجناس اداره استاندارد فارس در 9 ماهه گذشته 3 هزار وسیله سنجش را بررسی و کنترل کرد که خوشبختانه تخلف‌ها ناچیز بوده است.

وی درباره تست نازل‌های سوخت مایع نیز اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده و پیگیری‌های به عمل آمده، در 9 ماهه امسال و در سه مرحله، تعداد 2500 نازل عرضه بنزین و گازوئیل در شهرستان‌های استان مورد آزمون و بازرسی قرار گرفته است.

مدیرکل استاندارد استان فارس هدف از انجام تست نازل‌های سوخت مایع را نظارت و کنترل هر چه بهتر بر عملکرد نازل‌های سوخت اعلام و تصریح کرد: صحت عملکرد نازل‌های سوخت مایع (کالیبره) به جز در موارد ضروری هرسه ماه یکبار انجام می‌شود.

رهنما در ادامه گفت: در این مدت 207 فقره مجوز ظرفیت خالی و 2 هزار و 280 گواهینامه آسانسور توسط اداره کل استاندارد تائیده اداره استاندارد را دریافت کردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر هزار و 420 واحد تولیدی و خدماتی تحت پوشش استاندارد در استان مشغول به فعالیت هستند که برای آن‌ها 1576 پروانه استاندارد صادر شده که 2 هزار و 220 فرآورده را عرضه می‌کنند.

مدیرکل استاندارد استان فارس با تاکید بر اینکه اداره استاندارد به عنوان بازوی حمایت کننده در کنار تولید کنندگان است، یادآور شد: در 9 ماهه امسال به دلیل عدم توجه به اخطار‌ها و تذکرات داده شده، 17 مورد پلمب مصالح ساختمانی و همچنین تولید کارگاه‌های لبنیات به صورت سنتی و دست ساز در سطح شهر داشتیم که پرونده آن‌ها به دادگاه ارجاع داده شد.

رهنما در پایان به شهروندان توصیه کرد که در زمان خرید به کد 10 رقمی زیر علامت استاندارد دقت و تاریخ انقضاء، تولید و وضعیت ظاهری کالا را مشاهده کنند و موارد مشکوک را به شماره گویا 32690906 اعلام کنند.

انتهای پیام/424/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل استاندارد استان فارس مصالح ساختمانی نازل های سوخت اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۹۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،استاندار فارس در اولین شورای کشاورزی استان در سال ۱۴۰۳گفت: عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی در شهرستان ها در حوزه گیاهان دارویی، اصلاح الگوی کشت، احداث گلخانه و صنایع تبدیلی، پر کردن چاه های غیرمجاز، نصب کنتور و هوشمند شدن چاه های کشاورزی و تولید محصولات ارگانیک بصورت مستمر پایش شوند.
استاندار فارس خواستار توجه جدی مسئولین ذیربط به حوزه گیاهان دارویی شد و افزود: در زمینه گیاهان دارویی دستگاه های ذیربط در سطح مدیران کل و معاونین جلسات فشرده ای برگزار و گزارش جلسات را ارائه کنند.
ایمانیه با اشاره به اینکه فارس در تولید بسیاری از محصولات زراعی و باغی رتبه های برتر را دارد، گفت: تعاونی اشتغال و تولید سازمان جهادکشاورزی و زیرمجموعه آن، با مشارکت مردم وبا هدف ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیره های ارزش تشکیل شود؛ قطعا تحقق این موضوع برای تولید کنندگان و مشارکت کنندگان سودمند خواهد بود.
نماینده عالی دولت در فارس با تاکید بر اینکه هدف گذاری کرده‌ایم تا حداقل یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی طی هرسال در استان داشته باشیم، افزود: میزان سرمایه گذاری داخلی و خارجی مختص به سال ۱۴۰۳ را در حوزه جهادکشاورزی مشخص و ارائه کنید.
وی با تاکید بر اینکه با هرگونه کشت محصولات زراعی که با آب غیرسالم کشت شود، با قاطعیت برخورد خواهد شد، تصریح کرد: در جلسه امروز تکلیف را شفاف روشن کرده ایم؛ امحا کشت هایی که از آب های غیرسالم استفاده می کند برعهده جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و با همکاری نیروی انتظامی، سازمان محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و حوزه قضایی است.
ایمانیه با تصریح بر اینکه هیچ فردی حق ندارند سلامت مردم را در معرض خطر قرار دهد، ادامه داد: دو پیشنهاد برای فعالان این حوزه  در نظر گرفته شده ، ابتدا تهاتر زمین در مکان مناسب برای جایگزینی زمین های فعلی و یا مساعدت در کاشت درخت های غیر مثمر و احداث جنگل کاری و ایجاد صنایع چوبی است.

دیگر خبرها

  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • ابلاغ مقررات تسهیل صدور پروانه تولید فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • تسهیل در صدور پروانه شرکت های داروسازی
  • حذف موازی کاری از صنعت داروسازی/ تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • حذف موازی کاری از مسیر صنعت داروسازی/تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • استفاده از بتن حاوی گرافن در آمریکا
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • پلمب مرکز غیرمحاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد