Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@11:28:39 GMT

چرا باید مواد غذایی را بخار پز کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۲۹۸۷۸

چرا باید مواد غذایی را بخار پز کنیم؟

امروزه بخارپز کردن به عنوان یکی از روش‌های پرطرفدار در تهیه وعده‌های غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دلیل اصلی شهرت این روش این است که روشی بسیار ساده است و در عین حال، خواص مواد غذایی در این روش از بین نمی‌رود.

فارغ از اینکه غذای بخار پز مورد علاقه شما باشد و یا نباشد، متخصصان تغذیه می‌گویند پخت و پز وعده‌های غذایی به این روش دارای فواید بی شماری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مهمترین فواید این روش می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- سالم‌تر است

یکی از اصلی‌ترین دلیلی که بسیاری از مردم بر بخار پز کردن مواد غذایی تاکید دارند، سالم‌تر بودن این روش نسبت به روش‌های پخت و پز دیگر (مانند سرخ کردن در روغن) است. تحقیقات متعدد نشان داده است زمانی که از روش‌هایی مانند سرخ کردن، آب پز کردن، و یا کباب کردن مواد غذایی استفاده می‌شود حجم قابل توجهی مواد مغذی از بین می‌رود.

همچنین زمانی که شما از روش بخارپز برای تهیه غذا استفاده می‌کنید دیگر نیازی به استفاده از روغن‌های مضر و یا افزودنی‌های دیگر در طول فرآیند پخت و پز نیستید.

۲- سادگی پخت

بخار پز کردن ساده‌ترین روش پخت و پز محسوب می‌شود که دیگر نیازی نیست فرد به طور پیوسته بر فرآیند پخت نظارت کند. در روش‌های دیگر، فرد به طور پیوسته درگیر فرآیند پخت است و زمان بیشتری از وی گرفته می‌شود.

۳- مواد غذایی آبدار می‌مانند

یکی از مضرات روش‌های دیگر پخت و پز این است که درجه حرارت بالا باعث از بین رفتن تمامی آب‌های موجود در گوشت و سبزیجات می‌شود. این در حالی است که در روش بخارپز، مواد غذایی بخشی از آب خود را حفظ می‌کنند و همین امر مانع از بین رفتن مواد مغذی آن می‌شود.

با این حال، مواد غذایی بخارپز شده دستکم از سوی برخی از افراد خوشایند محسوب نمی‌شود. یکی از موارد مخالفت این افراد این است که تهیه وعده‌های غذایی با روش‌های دیگر مزه بهتری به مواد غذایی می‌دهد، اما مزه غذا‌های بخار پز شده به میزان کافی دلچسب نیست.

به عنوان نکته پایانی، در زمان پخت و پز مواد غذایی به روش بخارپز باید بسیار دقت کنید، زیرا بخار آب بسیار داغ بوده و می‌تواند به راحتی به شما آسیب برساند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پخت و پز پخت و پز سبک زندگی پارسی خبر خانه داری مواد غذایی پخت و پز بخار پز پز کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۹۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند

به گزارش خبرآنلاین،زهرا عبداللهی با اشاره به اینکه احتمال بروز بیماری‌های تنفسی همچون سرماخوردگی در فصل پاییز افزایش می‌یابد، گفت: به لحاظ تغذیه‌ای برای جلوگیری از بروز چنین بیماری‌هایی توصیه می‌کنیم منابع تغذیه‌ای حاوی ویتامین C بیشتر مصرف شود.

ایسنا در خبری نوشت:وی با بیان اینکه ویتامین C در همه سبزیجات و میوه‌های تازه وجود دارد، اظهار کرد: بعضی از میوه‌ها مانند مرکبات، ویتامین C بیشتری دارند، ولی معنایش این نیست که مابقی میوه‌ها و سبزیجات فاقد ویتامین C هستند.

وی با تاکید بر اینکه مصرف روزانه سبزی‌ها و میوه‌ها، ویتامین C مورد نیاز بدن تامین می‌شود، تصریح کرد: به دنبال مصرف میوه‌ها و تامین ویتامین C، سیستم ایمنی بدن نیز تقویت می‌شود و تاحدودی از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری می‌کند. در صورت ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی، مصرف مایعات و بویژه مایعات و غذاهای گرم به بهبود مبتلایان کمک می‌کند.

عبداللهی ادامه داد: نیازی به خرید قرص ویتامین C نیست، ویتامین C باید به طور طبیعی از رژیم غذایی تامین شود که در همه سبزیجات و میوه‌های تازه و خام وجود دارد. میزان ویتامین C در میوه و سبزی پخته شده کاهش می‌یابد. توجه کنید که رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، سیستم ایمنی بدن را نسبت به بیماری‌ها مقاوم می‌کند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901491

دیگر خبرها

  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند
  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه