Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور دویست و شصت سومین جلسه شورای شهر تهران که امروز یکشنبه ۲۱ دی ماه برگزار شد،  با اشاره به حوزه حمل و نقل و ترافیک اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده آلودگی هوا و حمل و نقل و ترافیک دو ابر چالش تهران به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مترو گفت: سیستم حمل و نقل ریلی درون شهری مناسب‌ترین ساز و کار حمل و نقل شهری است و درحال حاضر ۲۵۰ کیلومتر خط مترو ایجاد شده است و ایستگاه‌های مترو به ۱۳۹ ایستگاه اضافه می‌شوند.

رسولی بیان کرد: با افزایش واگن مترو ظرفیت جابه‌جایی مسافران به ۲ میلیون نفر افزایش می‌یابد و برای افزایش این ظرفیت به مرز ۵ میلیون نفر در سفر شهری باید ۱۵۰۰ دستگاه واگن به ناوگان حمل و نقل ریلی درون شهری اضافه شود و مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع برای رسیدن به این هدف مورد نیاز است.

عضو شورای شهر تهران گفت: ارتقای ظرفیت مترو نیازمند طراحی و اجرا ناوگان برای ۲۵۰ کیلومتر مسیر جدید و ۳ هزار دستگاه واگن دیگر خواهد بود و اگر این اقدامات انجام شود آلودگی هوا برطرف خواهند شد.

رسولی با اشاره به وضعیت اتوبوسرانی گفت: امروز ۶۰۰ اتوبوس در تهران فعالیت می‌کنند که تعدادی از از آن مربوط به بخش خصوصی است و متوسط عمر هر اتوبوس باید به ۸ سال برسد. هر اتوبوس پنج و نیم میلیارد تومان هزینه می‌خواهد که مسافران یک سوم هزینه آن را پرداخت می‌کنند و تامین دو سوم باقیمانده آن مربوط به دولت و شهرداری است

وی درباره ناوگان تاکسیرانی گفت: در حال حاضر ۸۰ هزار تاکسی در تهران فعالیت می‌کنند و به شرط نگهداری صحیح متوسط عمر یک تاکسی ۱۲ سال است و ۵۰ درصد ناوگان تاکسیرانی عمر بالای ۱۵ سال دارند و فرسوده هستند، اما دولت در نوسازی ناوگان تاکسیرانی نقشی ندارد.

رسولی ادامه داد: نوسازی ۱۵۰۰ دستگاه در سال جدید برنامه ریزی شده بود که تاکنون فقط ۲۲۰ خودرو نوسازی شده است.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: توسعه هر کیلومتر مترو به هزار میلیارد تومان پول احتیاج دارد که طی سال‌های گذشته این مبلغ چندین برابر شده است و در لایحه ۱۴۰۰ فقط ۶۴ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه مترو پیشنهاد شده است و با این رقم امکان تنها می‌توان ۶۴ متر خط مترو راه اندازی کرد.

رسولی بیان کرد: آقایان دولتمرد با مقایسه این رقم با موسسات فرهنگی آیا شما رضایت وجدان دارید؟

وی گفت: قرارداد تجهیز ۶۰۰ واگن به دلیل تحریم طی ۵ سال اخیر عملیاتی نشده است. همچنین اعتبار پیشنهادی لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای پروژه شهر جدید پرند ۲۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است و اتمام این پروژه حداقل به مبلغ هزار میلیارد تومان منابع مالی احتیاج دارد.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: تهران نماد اعتبار و حیثیت کشور است. شهروندان تهرانی که تمام هزینه‌های پایتختی را فراهم می‌کنند انتظاراتی دارند. آلودگی هوای ناشی از اصول عدم اجرای قانون هوای پاک سلامت مردم را پیش از کرونا تحت تاثیر قرار داده است و حمل و نقل تهران موضوعی حاکمیتی است.

وی تصریح کرد از قوه قضاییه که نظارت بر اجرای قوانین را برعهده دارد درخواست داریم تا نسبت به تامین حقوق شهروندان اقدام کند. همچنین از آقای قالیباف که خود ۱۲ ساله شهردار تهران بود درخواست دارم تا امروز در مقام ریاست مجلس اقدامات مناسب در این رابطه را انجام دهد.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر آلودگی هوا مترو عضو شورای شهر تهران میلیارد تومان حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۹۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان

ایسنا/مازندران روانشناس بالینی و مدرس دانشگاه در خصوص ارتباط بین خواب و خلق‌وخو در نوجوانان گفت: در بسیاری از افراد، خواب ناکافی در بلندمدت منجر به عوارض جسمانی متعددی از جمله سردرد، خستگی، تغییرات هورمونی و به طور کلی افزایش احتمال بیماری‌ها می‌شود. همچنین عوارض روان‌شناختی شامل گیجی و سردرگمی، تحریک‌پذیری روانی، پرخاشگری، عدم تمرکز، اضطراب، افسردگی و ضعف حافظه نیز گزارش شده است.

مجید غفاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در نهایت، مجموع عوارض ذکر شده تاثیر منفی بر بلوغ جسمی و روانی فرد می‌گذارد و عملکرد او در زندگی را از جنبه‌های مختلف تحصیلی، شغلی و اجتماعی مختل شده و تحت تاثیر قرار می‌دهد.

غفاری با اشاره به اینکه عوامل مختلفی منجر به خواب ناکافی می‌شود، خاطرنشان کرد: گاهی برخی بیماری‌های پزشکی و نیز برخی مشکلات و اختلالات روانشناختی، باعث مختل شدن فرایند خواب می‌شوند. در کنار این موارد، یکی از مهم‌ترین دلایل خوابِ ناکافی، عدم رعایت بهداشت خواب است. به این معنی که فرد برای خواب خود، ارزش و نظم خاصی قائل نیست چرا که در بسیاری از موارد، فرد شناختی در مورد اهمیت کیفیت خواب در ابعاد مختلف زندگی خود ندارد و در نتیجه، به آن اهمیتی نمی‌دهد.

این روانشناس بالینی و مدرس دانشگاه ادامه داد: مساله اینجاست که عدم کفایت خواب، در بسیاری از مواقع به مرور عوارض خود را نشان می‌دهد، یعنی فرد در این مورد دچار «سندروم قورباغه آب‌پز» می‌شود؛ به گونه‌ای که اوایل متوجه عوارض نمی‌شود اما به مرور زمان، کارکرد و عملکرد جسمی و روانی او مختل می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر، استفاده از گوشی‌های هوشمند و بازی‌های رایانه‌ای آفلاین و آنلاین، بسیاری از نوجوانان را دچار مشکل ساخته است، یادآور شد: چرا که این وسایلِ سرگرم‌کننده، به خاطر سطح بالای «لذت‌دهی و محرّک‌بودن برای مغز» به تدریج فرد را دچار اعتیاد می‌کنند. چنانکه بسیاری از تحقیقات امروزه به انواع اعتیاد نظیر اعتیاد به اینترنت (وب گردی)، گوشی همراه و بازی‌های رایانه‌ای آفلاین و آنلاین و عوارض متعدد آن‌ها اشاره کرده‌اند.

غفاری افزود: افرادی که دچار چنین اعتیادهایی می‌شوند، از نظر جسمی و روانی ضعیف شده و به تدریج کارکرد و عملکرد مناسب خود در زمینه‌های مختلف فردی و اجتماعی را از دست می‌دهند.

این روانشناس بالینی تاکید کرد: بر این اساس، به والدین و نوجوانان پیشنهاد می‌شود در مورد اهمیت نقش خواب کافی و با کیفیت در سلامت جسم و روان، کارکرد و عملکرد فردی و اجتماعی افراد مطالعه و دستورات لازم برای رعایت بهداشت خواب را متناسب با ویژگی‌های فردی خود، رعایت کنند.

وی به طور ویژه هشدار داد تا قبل از ابتلا به انواع اعتیادهای جدید که در بالا به آن‌ها اشاره شد، حتما برای استفاده از گوشی‌های هوشمند و سرگرمی‌های رایانه‌ای آفلاین و آنلاین، نظم و قاعده‌ی مشخصی متناسب با سن افراد، رعایت شود و در این راه بهتر است از کمک تخصصی روانشناسان و مشاوران خانواده که پروانه اشتغال از سازمان نظام مشاوره و روان‌شناسی کشور دارند، بهره گرفته شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • سرقت از مردم در پوشش کمک برای خرید بلیت مترو
  • ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود