Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرش یکی از بزرگ ترین المان های فرهنگی ایران است. محصولی که به خاطر قالی بافان ایرانی و سلیقه مثال زدنی آنها ، قیمت زیادی داشته و در دنیا خواهان زیادی دارد. کم نیستند کشورهایی که با استفاده از تکنولوژی و ماشین آلات پیشرفته ، سعی در نزدیک کردن بافت فرش های تولیدی به این محصول بی رقیب هستند. اما یکی از بزرگترین نقاط ضعف فرش ماشینی این است که برخی ظرافت ها را نمی توان روی آن اجرا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما فرش اکسیر امروز توانسته است با نوآوری و ترکیب کار دست و بافت ماشینی فرش هایی ظریف و در خورد توجه تولید کند. به شکلی که می تواند فرش های شرکت فرش سروش پایتخت با نام فرش اکسیر را یکی از قوی ترین ها در زمینه تولید فرش دستباف گونه دانست.

فرش دستباف گونه چیست؟

ابتدا باید بدانیم فرش دستباف چه ویژگی هایی دارد و فرق ان با فرش ماشینی طرح دستباف چیست؟

شاید شما فکر کنید که اولین تفاوت این دو ، طرح است. اما اینگونه نیست. امروز دستگاه هایی در دنیا و از جمله در ایران وجود دارند که می توانند در بافت گره های یک فرش ، همان ظرافتی را ایجاد کنند که در فرش دستباف وجود دارد.

پس به راستی تفاوت چیست؟

واقعیت این است که تنها فرق فرش ماشینی دستباف گونه و فرش دستباف اصیل همان اصالت است. اصالت نیز چیزی است که به واسطه کار انسان روی فرش اتفاق می افتد.

تفاوت فرش دست باف و فرش ماشینی دست باف گونه چیست؟

کیفیت فرش به موارد زیر بستگی دارد:

طرح فرش

سیستم طرح فرش در ایران به نام شهر ها نوشته شده است و هیچ شهری ، طرح فرش دیگر را تولید نمی کند. یعنی فرش قم ، طرحی به خصوص دارد که متفاوت از فرش تبریز است. بنابراین، هر چه طرح فرش زیباتر و پیچیده تر باشد و نزدیک به هویت خود باشد ارزش بیشتری دارد.

تعداد رنگ

تعداد رنگ و البته ثبات آن هم چیزی است که به شدت مهم است. طبیعتا کیفیت رنگ فرش و مقاومت آن اثر فوق العاده ای روی کیفیت فرش دارد.

رج

تعداد گره ای که مقدار مشخصی از طول فرش زده می شود را رج می گویند. هرچه این گره ها بیشتر باشد، فرش تراکم بیشتری دارد که منجر به ظرافت طرح و بافت و همینطور قوام فرش می شود.

شانه فرش

به تعداد گره ای که در مقدار مشخصی از عرض فرش زده می شود گفته می شود.

نوع نخ بکار رفته در آن

طبیعی بودن نخ، ظرافت و ضخامت و همچنین قوام آن تعیین کننده ظرافت یا کلفتی فرش می باشد.

میزان کار های تکمیلی روی آن

دور دوزی و تیغ زنی از اصلی ترین مراحلی هستند که پس از بافت فرش روی آن انجام می شود.

ویژگی های فرش ماشینی دستباف گونه اکسیر

فرش اکسیر امروز در بالا ترین کیفیت اقدام به تولید فرش می کند:

فرش ۱۲۰۰ شانه ماشینی اکسیر

بالاترین تراکم موجود در فرش ها ۱۲۰۰ است. امروز فرش اکسیر اقدام به تولید فرش ۱۲۰۰ ماشینی در طرح های متنوع می کند.

فرش ماشینی ابریشم اکسیر

ابریشم هم در چله و هم در نخ بکار برده می شود. خاصیت ابریشم این است که بسیار ظریف تر و محکم تر از نخ های معمولی مانند پشم هستند. در نتیجه فرش هایی که با ابریشم بافته می شوند، هم ظرف تر هستند و هم بسیار نازک تر و مقاومت تر و البته زیبا تر.

فرش ماشینی با کار دست

بیشتر فرش های ماشینی اکسیر پس از بافت ، هم شسته می شوند و هم با کار دست استادکاران خبره تزیین و کامل می شوند.

تنوع طرح فرش ماشینی اکسیر

در اکسیر فرش هایی با طرح فرش قم با تیغ زنی و دور دوزی ویژه از جنس ابریشم تولید می شوند. همچنین طرح های مدرن و نیز طرح های باستان (طرح های اصیلی که به شکل فرش های پا خورده و کار کرده ) که با نام فرش وینتیج شناخته شده است نیز در دسترس است. تنوع های دیگری نیز در تولید فرش ماشینی با کیفیت وجود دارد که می توانید در سایت اکسیر ملاحظه کنید.

ثبات رنگ

تمامی فرش ها پس از بافت و کار دست روی آن ، ۲ بار شستشو می شود تا از ثبات رنگ آن اطمینان حاصل شود.

محاسن فرش ماشینی دست باف گونه

اما چرا باید فرش ماشینی دستباف را چایگزین فرش دستباف اصیل کرد؟

مقرون به صرفه بودن قیمت فرش ماشینی دستباف گونه

همه ما دوست داریم که فرش دستباف داشته باشیم. اما حقیقت این است که معادل دستباف یک فرش ماشینی دستباف گونه ممکن است تا ۵ برابر هزینه ای که می کنید قیمت داشته باشد.

تنوع بالای طرح و رنگ

به دلیل سرعت بالای بافت ، می توان تعداد و تنوع بیشتری را در تولید فرش ماشینی با کیفیت انتظار داشت.

امکان ایجاد تنوع

قیمت پایین فرش ماشینی دستباف نسبت به فرش دستباف اصیل ، این امکان را بوجود می آورد که در زول زمان ، تنوع بیشتری را با تغییر فرش در فضا ایجاد کرد.

صادرات فرش اکسیر

فرش اکسیر ( فرش سروش پایتخت ) امروز محصولات خود را به کشورهای متنوعی صادر می کند. کیفیت این فرش های به قدری بالاست که متاسفانه در برخی مواقع دیده شده است که خریداران خارجی آن را به جای فرش دستباف اصیل به فروش می رسانند.

فرش اکسیر تولید شده در کارخانجات فرش سروش پایتخت ، در یکی از قطب های بافت فرش و فرهنگ ایران یعنی شهر کاشان بافته و در اختیار قرار گفته است.

منبع: الف

کلیدواژه: فرش دستباف اصیل فرش ماشینی دست تولید فرش کار دست طرح فرش فرش دست روی آن فرش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۰۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر کشور درباره مفاد قرارداد شهرداری تهران با شرکت‌های چینی

به گزارش همشهری آنلاین؛ احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران هدف انعقاد قرارداد شهرداری تهران با چین را نوسازی ناوگان در بحث مترو و حمل و نقل عمومی دانست و گفت: «کار خوبی در این خصوص صورت گرفته و امیدواریم در مرحله اجرا هم طبق برنامه‌ها محقق شود.»

او به موضوع حمایت از تولید داخلی هم اشاره و عنوان کرد: «استفاده از تولید داخلی در اولویت قرار دارد و در کنار آن هر مقدار ناوگان مورد نیاز باشد، باید با واردات تامین شود؛ در این میان هوای پاک تهران هم مهم است. با توجه به این که پیش بینی می‌شود ۷۰ تا ۸۰ درصد منابع متحرک است، برقی سازی وسایل نقلیه و مترو یکی از از گزینه‌های کاهش آلودگی هوا است.»

کد خبر 848699 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها وزارت کشور شهردارى تهران ایران و چین تهران

دیگر خبرها

  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال
  • فروش نان بدون برچسب تولید و قیمت جریمه به دنبال دارد
  • محکومیت فروشگاه زنجیره‌ای متخلف در ارومیه
  • زنجیره تولید دارو در البرز باید توسعه یابد
  • واکنش وزیر کشور درباره مفاد قرارداد شهرداری تهران با شرکت‌های چینی
  • کشمش و سفال همدان تقویت کننده مبادلات تجاری کشور+فیلم
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • قیمت باطری ماشین با دریافت باتری کهنه
  • افزایش نرخ سود به ۳۰ درصد کاملاً اشتباه است
  • زنجیره یکپارچه تامین و تولید مرغ در گلستان تشکیل می‌شود