Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس برقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به همین دلیل از شهرداری به عنوان مالک برخی از این واحدها درخواست شده است تا اجاره بها را به مستأجران ببخشد.

وی افزود: براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، صنوف به چهار گروه تقسیم شده‌اند که در این میان، گروه شغلی چهارم به علت تعطیل طولانی مدت، بیشترین میزان زیان را متحمل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس هیات مدیره اتاق اصناف طبس گفت: علاوه بر گروه چهارم، واحدهای صنفی و تجاری استیجاری که ناچار به پرداخت اجاره بهای ماهیانه هستند نیز ضرر زیادی کرده‌اند، به طوری که برخی از آنها به علت ناتوانی در پرداخت اجاره، ناچار شده‌اند واحد تجاری خود را با یک واحد کوچک‌تر و با اجاره بهای کمتر جابه‌جا کنند.

وی اظهار داشت: برخی از این واحدهای استیجاری متعلق به شهرداری طبس است که از شهرداری درخواست شده تا مانند گذشته، اجاره بهای ۲ ماه اخیر را به مستأجران ببخشد تا این واحدها بیشتر از این متضرر نشوند و بتوانند سر پا مانده و امرار معاش کنند.

وی افزود: همچنین از فرمانداری و شهرداری طبس درخواست کرده‌ایم تا در صورت امکان، واحدهای صنفی به مدت ۲ سال از پرداخت عوارض شهرداری معاف شوند که این موضوع در دست بررسی است.

برقی بیان کرد: در صورتی که قرار بود به صنوف از طریق ثبت‌نام در سامانه اعلام شده، وام پرداخت شود اما فقط به تعداد محدودی حدود ۶ تا ۱۱ میلیون تومان وام پرداخت شده و بسیاری دیگر از صنوف از دریافت وام بی‌بهره مانده‌اند.

وی گفت: در این میان اداره امور دارایی و بانک‌ها نیز به این شرایط سخت دامن زده‌اند، به طوری که با به اجرا گذاشتن چک‌های وصول نشده، فشار بیشتری بر قشر آسیب دیده وارد شده است.

رییس هیات مدیره اتاق اصناف شهرستان طبس در بخش دیگری از سخنان خود درباره کنترل قیمت‌ها گفت: هیچ کدام از صنوف حق افزایش خودسرانه قیمت‌ها را ندارند و هر واحد صنفی که نرخ‌نامه اتاق اصناف را قبول ندارد می‌تواند با ارائه ادله محکم، تقاضای تجدیدنظر قیمت‌ها را ارائه کند که در این صورت پس از بررسی، نتیجه اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: اصنافی که در شرایط سخت کرونا، اجناس خود را با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دهند، مورد حمایت اتاق اصناف قرار می‌گیرند.

برقی گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت، اداره تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف برای کنترل قیمت‌ها به صورت مشترک وارد عمل شده‌اند که از جمله اقدامات در این راستا، تشدید نظارت‌ها و گشت‌های مشترک است.

وی از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی با مراجعه به اتاق اصناف یا اداره صنعت، معدن و تجارت، شکایات خود را اعلام کنند تا پس از بررسی، راه حل مناسب به طرفین ارائه شود.

وی گفت: تمامی مشاغل برای فروش کالا و خدمات باید از اتاق اصناف مجوز و پروانه کسب دریافت کرده و با نظارت اتاق اصناف و براساس قیمت مصوب اتاق اصناف فعالیت کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا تسهیلات بانکی خراسان جنوبی طبس اتاق اصناف ایران سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا تسهیلات بانکی خراسان جنوبی ویروس کرونا تسهیلات بانکی خراسان جنوبی طبس اتاق اصناف ایران سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور محدودیت های کرونا اخبار کنکور اتاق اصناف شده اند قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۰۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برنقش اصناف در مهار تورم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه شهرکرد در دیدار هفتگی خود با روسای اتحادیه‌های اتاق اصناف شهرکرد نقش اصناف درمهار تورم را اساسی دانست.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام نوسان قیمت‌ها را بهانه‌ای برای برخی سودجویی‌ها عنوان کرد وگفت: افزایش قیمت روز نباید بر کالایی که قبلا خریده شده است اعمال شود چراکه نتیجه آن اخلال دربازار، اقتصاد واجحاف درحق مردم می‌شودکه از لحاظ شرعی واخلاقی ناپسند ومنکر است.
وی رعایت انصاف واعمال قیمت بیشتر را منوط به خرید گرانتر کالا درهمان روز دانست وگفت: اگر اصناف این مهم را رعایت کنند مهار تورم به نسبت زیاد، جلب اعتماد مردم وهمراهی آنان حاصل خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به ۳۱ اردیبهشت روزشهرکرد ازاصناف خواست این روز را بهانه‌ای برای شروع رونق اقتصادی شهرکرد به عنوان مرکز استان بدانند و برنامه‌های خود را برای افزایش رونق اقتصادی بازارمرکز استان عملیاتی کنند.
دراین نشست روسای اتحادیه‌های اصناف شهرکرد مهمترین چالش‌ها و مطالبات هم صنفی‌های خود را مطرح کردند.
رئیس اتاق اصناف شهرکرد هم تعیین تکلیف فن آوران ۲ شهرکرد را مهمترین مطالبه اصناف مرکز استان دانست وگفت: خوشبختانه با پیگیری‌های معاونت اموراقتصادی استانداری این مهم تا دوماه آینده تعیین تکلیف و زمین‌های آن به متقاضیان واگذارمی شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • اصناف در مهار تورم نقش مهمی دارند
  • تأکید نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برنقش اصناف در مهار تورم
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی