Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@12:34:27 GMT

تصمیم ناعادلانه برای یک سهام عادلانه

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۳۱۰۷۳

تصمیم ناعادلانه برای یک سهام عادلانه

ایسنا/زنجان اجباری شدن ثبت‌نام در سامانه سجام و احراز هویت سبب تشکیل صف‌های دراز و طویلی در کل مناطق استان شده است.

طی روزهای اخیر یکی از تصمیماتی که بنا به اذعان اکثر مردم‌ در شرایط کرونایی اتخاذ آن به صلاح نبود، تصمیم اجباری شدن ثبت‌نام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی برای افرادی است که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید این تصمیم برای مدیریت سهام، تصمیمی مطلوب باشد اما در شرایطی اتخاذ شده است که کرونا بیشترین قربانیانش را از تجمع و دورهمی‌ها انتخاب می‌کند و اکثر کارشناسان و مسئولان بهداشت و درمان بر پرهیز از دورهمی حتی به صورت خانوادگی تاکید دارند.

اجباری شدن ثبت‌نام در سامانه سجام و تشکیل صف‌های طولانی اجباری شدن ثبت‌نام در سامانه سجام و احراز هویت برای سهام‌داران عدالت در روزهایی که بازار سرمایه روزهای خوبی را سپری نمی‌کند، سبب تشکیل صف‌های دراز و طویلی در کل مناطق استان شده، صف‌هایی که خود عامل مهمی برای شیوع کرونا بوده و این در حالی است که بسیاری از مشاغل و کسب و کارها به علت جلوگیری از شیوع این ویروس منحوس تعطیل هستند و این تصمیم در تضاد با سیاست‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

حکایت صف‌های طولانی برای دریافت ‌کد بورسی، تنها مربوط به مرکز استان نبوده، بلکه در همه شهرستان‌های استان نیز همین آش و همین کاسه است و حتی در شهرستان‌ها به علت کم بودن دفاتر پیشخوان، این صف‌ها طولانی‌تر است، صف‌هایی که رشته‌های بافته شده برای مقابله با کرونا را پنبه می‌کند.

بخشی از ثبت‌نام برای دریافت کُد بورسی توسط اشخاص در سایت شرکت‌های کارگزاری بورس و سامانه سجام امکان‌پذیر است و متقاضیان در این بخش نیازی به مراجعه حضوری ندارند اما مرحله اصلی آن که احراز هویت است، باید در دفاتر پیش‌خوان دولت انجام شود که این مرحله منجر به شکل‌گیری صف‌ و تجمع افراد برای مدت زمان زیادی می‌شود.

کمبود فضا و برخوردار نبودن از تهویه مناسب در دفاتر پیشخوان

اغلب دفاتر پیشخوان فضاهای کوچکی دارد و بیشتر مراجعه‌کنندگان به‌ویژه افراد مسن و کودکانی که پدر و مادرشان را همراهی می‌کنند نیز مسائل بهداشتی و پیشگیرانه از جمله استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند که همین غفلت‌ها سلامتی آن‌ها را تهدید می‌کند.

با حضور در یکی از دفاتر پیشخوان زنجان، پای صحبت‌های همشهریان‌مان می‌نشینیم، مینو بانوی خانه‌دار زنجانی است که می‌گوید: بیش از دو ساعت است که همراه فرزند خود در انتظار ثبت‌نام و احراز هویت نشسته است.

وی با بیان اینکه برای انتخاب خلوت‌ترین نقطه برای ثبت‌نام به چند دفتر پیشخوان سر زدیم که همگی شلوغ بود، اظهار می‌کند: طی ساعاتی که در صف انتظار نشسته‌ام افراد بسیاری برای احراز هویت مراجعه کرده‌اند که بسیاری از آن‌ها به‌ویژه افراد مسن حتی از ماسک هم استفاده نمی‌کردند.

محسن، دیگر شهروند زنجانی نیز که سهام عدالت، او را علی‌رغم میل باطنی‌اش به ایستادن در صف وادار کرده است، می‌گوید: در شرایطی که بسیاری از کسب و کارها برای مبارزه با کرونا تعطیل شده است، اتخاذ چنین تصمیماتی منجر به تشکیل صف‌های طولانی می‌شود و این اجحاف در حق مشاغلی است که سلامت مردم را بر معیشت خود ترجیح داده‌اند.

وی که از کارگران یک رستوران تعطیل شده به علت کرونا است، یادآور می‌شود: همکاران من و برخی از مشاغل دیگر برای سلامت مردم حاضر به تحمل روزهای سخت هستیم اما انتظار اتخاذ تصمیمات سنجیده‌تر در این شرایط را برای موضوعاتی از این قبیل داریم تا دلسرد نشویم.

وی با اشاره به کمبود فضا در برخی از پیشخوان‌های دولت در زنجان، ادامه می‌دهد: برخی از دفاتر بسیار کوچک بوده و حتی از تهویه مناسب هم برخوردار نیستند که این امر نیز در کنار صف‌ها به سهم خود خطرآفرین است.

زنجانی‌ها از سرآمدان بازار سرمایه

برگه‌های سهام عدالت برگه‌های ۵۰۰ تا یک میلیون تومانی هستند که در دولت گذشته برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه در اختیار افراد قرار داده شد و با توجه به رشد بازار سرمایه در حال حاضر ارزش تقریبی آن‌ها که روزانه نیز در حال تغییر است به ۱۰ الی ۲۰ میلیون تومان رسیده است.

زنجان از استان‌های سرآمد در بازار سرمایه کشور است و از مهم‌ترین نمادهای استان در این بازار می‌توان به فاسمین، زنجان، بترانس و بسوئیچ اشاره کرد که علاوه بر وجود این نمادها تخصص زنجانی‌ها در بازار سرمایه سبب شده نتوان به راحتی از نقش آنان در بازار گذشت.

روش غیرمستقیم؛ انتخاب ۴۸ درصد زنجانی‌ها برای مدیریت سهام

در زمینه سهام عدالت نیز در حال حاضر ۷۹۲ هزار نفر در استان مشمول این سهام هستند که از این تعداد ۴۱۱ هزار نفر روش مستقیم و ۳۸۱ هزار نفر شامل ۴۸ درصد سهام‌داران است، روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند.

مدیریت سهام افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی خواهد بود ولی در روش مستقیم، افراد خود می‌توانند سهام‌شان را مدیریت کنند، در سال‌های گذشته سود سهام عدالت افراد به حساب بانکی به صورت مستقیم واریز می‌شد ولی در حال حاضر وظیفه واریز سود سهام به شرکت‌های استانی واگذار شده و برای همین امر مشمولان سهام عدالت به خصوص افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند باید در سامانه سجام ثبت‌نام کنند.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام مسئولان استان، مهلت ثبت‌نام در سامانه سجام تا ۲۳ دی‌ماه تمدید شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان همه باهم علیه کرونا استانی اجتماعی سهام عدالت برای مدیریت سهام روش غیرمستقیم انتخاب کرده اند دفاتر پیشخوان بازار سرمایه تشکیل صف سهام عدالت احراز هویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۱۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش بازی سهامدار عمده در شرنگی

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، در روز گذشته معاملاتی (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهامداران عمده در نماد‌هایی مختلفی دست به خرید و فروش سهام زدند که سنگین‌ترین خرید سهامدار عمده به شرنگی تعلق گرفت جایی که یک سهامدار حقیقی ۶۲ میلیارد تومان سهام شرنگی را خریداری کرد.   ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000Iwy

دیگر خبرها

  • آتش بازی سهامدار عمده در شرنگی
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • دهقانی: نظام مالکیت فکری کلید توسعه عادلانه فناوری است
  • سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • بازاندیشی نظری و روشی در شناخت کلان مفهوم عدالت اجتماعی
  • تاکیدامام جمعه خوی براهتمام اعضای شوراهابه توزیع عادلانه امکانات
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد
  • مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کجا برای دوتیم خرج می‌کنند؟
  • رضایی: المپیکی شدن امامی و آذرپیرا تصمیم درست و عادلانه بود
  • عابدینی: برند معنوی باشگاه پرسپولیس را فروختند/ با اهدای ۵ درصد سهام به پیشکسوتان شق‌القمر می‌کنند