Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:36:01 GMT

ترکیه و انتقال برده های جنسی از سوریه به لیبی

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۳۱۲۴۸

ترکیه و انتقال برده های جنسی از سوریه به لیبی

این نماینده مجلس ترکیه با تقدیم سوالی به رییس مجلس این کشور خواستار توضیح کتبی وزیرخارجه این کشور در این مورد نیز شده است. 

خانم هاتیم اوغوللاری در سوال خود به استناد گزارش های منتشر شده در برخی رسانه ها این را هم گفته که شاهدانی نیز در این زمینه وجود دارند و این شاهدان ادعا می کنند که دختران و زنان کُرد سوری پس از ربوده شدن از طریق روستاهی الخلیل و یا الهمام به ترکیه منتقل می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در سوال خود همچنین با استناد بر سخنان رییس مرکز ایزدی های آلمان مبنی بر اینکه اطلاعاتی در زمینه انتقال زنان ربوده شده از سورریه به عربستان، قطر، پاکستان، لیبی و حتی یمن در دست است، خواستار توضیح وزیرخارجه ترکیه در زمینه اینکه آیا ترکیه این ادعاها را بی طرفانه بررسی کرده است یا نه، شده است.

متاسفانه اطلاعات دقیقی در دست نیست که بر اساس آن بتوان به صحت و سقم این ادعا پی برد، اما اگر شخصیت طراح این سوال را که یک نماینده مجلس ترکیه و از اعضای یک حزب معتبر در این کشور می باشد را در نظر بگیریم، و با فرض این که ادعای یاد شده نیز می تواند تا حدود زیادی بر اساس برخی شواهد دیگر درست باشد، در آن صورت باید در آینده ای نه چندان دور منتظر بازتاب و عواقب منفی آن بود.

گرچه ادعای مطرح شده از سوی خانم هاتیم اوغوللاری یک واقعیت دردناک و تاسف انگیز می تواند باشد و همانطور که وی آن را عملی در راستای اذیت و آزار و بردگی جنسی نام برده، آن را اقدامی غیر اخلاقی و خلاف منشور ملل متحد بدانیم، اما در کنار آن همانطور که گفته شده این اقدام آثار و تبعات منفی زیادی نیز می تواند در پی خود داشته باشد، که به اختصار به برخی از آنها اشاره می شود.

نخست اینکه استفاده ترکیه از جنگجویان مسلح در سوریه، لیبی و حتی در جریان جنگ قره باغ بر کسی پوشیده نیست و این موضوع به قدری نخ نما و نمایان است که حتی در مقاطعی صدای برخی دولت ها و نهادهای حقوق بشری را در آورده است.

دومین نکته اینکه ترکیه چون متعهد به تامین همه جوره تروریست ها برای انجام ماموریت از سوی آنهاست، بنابراین باید برای عیش و نوش آنها نیز تلاش کند و در این مسیر از پهن کردن هرگونه بساط خوشگذرانی برای تروریست ها نیز نباید کوتاهی کند و اگر قضیه همانطور که نماینده مجلس این کشور گفته، باشد، در آن صورت باید این موضوع به صورت جدی از سوی نهادهای بین المللی دنبال شود.

در این راستا نیز خانم نماینده مجلس ترکیه با اشاره به اینکه این مساله عنوان شده منطبق با گزارش های سازمان ملل در مناطق بدون کنترل دولتی در سوریه صورت گرفته ، آن را نقض حقوق بشر خوانده و به همین جهت از وزیر امور خارجه کشورش خواستار توضیح در این زمینه شده است.

اما در کنار این مسایل نکته بسیار مهم و پیچیده ای وجود دارد که شرایط را در آینده بسیار دشوار و سخت خواهد کرد. آن موضوع نیز به تغییر ترکیب جمعیتی در مناطق تحت تسلط تروریست ها باز می گردد که این موضوع شاید همان چیزی است که برخی از بازیگران بین المللی نااهل دنبال وقوع آن هستند.

بدون شک عناصر وابسته به گروه های تروریستی و جنگجویان مسلح با در اختیار داشتن امکانات زاد و ولد موفق خواهند شد که ترکیب جمعیتی مناطق سکونتی خود را تغییر دهند و ادامه این روند در آینده دشواری هایی را به وجود خواهد آورد که متاسفانه به رغم تمام آثار و تبعات منفی آن، با سکوت جامعه بشری نیز همراه شده است. 

بنابراین باید در آینده ای نه چندان دور تولد نسل جدیدی از کودکانی را باید نظاره گر باشیم که تحت تعالیم تروریستی و جنگ طلبانه قرار گرفته اند و با آموزه های مخرب در وهله اول به جان مردم کشورهایی مانند لیبی و غیره بیافتند و در مراحل بعدی مردم جهان را متوجه اعمال و رفتار های خود قرار دهند. 

برچسب‌ها یمن سوریه لیبی ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن سوریه لیبی یمن سوریه لیبی ترکیه اخبار کنکور نماینده مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۱۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین

رئیس‌ جمهور سوریه امروز با وزیر امور خارجه بحرین در دمشق دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه امروز یکشنبه «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین را به حضور پذیرفت.

به گزارش سانا، در این دیدار روابط دوجانبه دو کشور و راه های توسعه آن در زمینه های مختلف در جهت تامین منافع دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار همچنین تمهیدات و تلاش های انجام شده توسط بحرین برای موفقیت آمیز بودن اجلاس سران کشورهای عربی که برای ماه آینده برنامه ریزی شده است، مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفته است.

بشار اسد همچنین بر تقویت همبستگی عربی و کار مشترک برای ثبات منطقه در سایه تحولات جهانی تأکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • تاریخ برده‌داری به زبان طنز
  • (ویدئو) تنها فیلم با صدای رضا شاه پهلوی بعد از ۹۰ سال؛ صدای واقعی رضاخان را بشنوید!
  • پرطرفدارترین بازیکن حال حاضر جهان به بایرن مونیخ می‌رود؟
  • قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳