Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله موحدی کرمانی گفت: چندین سال با ایشان مأنوس بودم و اخلاص، پاکی و پایبندی آیت الله مصباح یزدی به ولایت فقیه را از نزدیک شاهد بودم و با رحلت ایشان ثلمه و رخنه ای بر عالم اسلام وارد آمد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله محمد علی موحدی کرمانی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تسلیت ارتحال مرحوم آیت الله مصباح یزدی گفت: ایشان یکی از ارکان و بزرگان حوزه علمیه قم، شخصیت بزرگ دینی و فقیه در عرصه فلسفی، اخلاقی و ولایی بود و با رحلت آیت الله مصباح یزدی ثلمه و رخنه ای بر عالم اسلام وارد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه با آیت الله مصباح یزدی ارتباط نزدیک زیادی داشته ام، عنوان کرد: در مقطعی تصمیم گرفته شد که عده ای از دانشجویان از سراسر کشور برای برگزاری سلسله برنامه های علمی و فرهنگی در تهران حضور پیدا کنند تا آنان برای دفاع از دین، اسلام، ولایت، اخلاق و فضیلت تربیت و مجهز شوند.

رئیس جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: این برنامه حدود دو ماه در طول سال بود و در این زمینه بنده به عنوان نماینده ولی فقیه در سپاه و آیت الله مصباح یزدی عهده دار این برنامه بودیم و از نظر علمی، معرفی اساتید و مسائل امنیتی اقدام می کردیم.

وی با تأکید بر اینکه چندین سال با ایشان مأنوس بودم و اخلاص، پاکی و پایبندی آیت الله مصباح یزدی به ولایت فقیه را از نزدیک شاهد بودم، اظهار کرد: برای نماز مغرب و عشا در این دوره، هر چه اصرار می کردم که ایشان امامت نماز را به عهده بگیرند، تواضع می کردند و قبول نمی کردند و من نماز را اقامه می کردم و آیت الله مصباح یزدی نیز می آمدند.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: بعد از نماز مباحث اخلاقی را برای دانشجویان بیان می کردم، آیت الله مصباح یزدی نیز تواضع می کردند و در جمع دانشجویان می نشستند و حرف های من را تا پایان گوش می دادند؛ به یاد می آورم در یک دیدار که دانشجویان با مقام معظم رهبری داشتند؛ آیت الله مصباح یزدی توضیح می دادند که چه برنامه هایی برای دانشجویان برگزار کرده ایم.

نماینده  مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آیت الله مصباح یزدی در آن جلسه توضیح می دادند که این جلسات می تواند منشأ خیر، برکت و خدمت باشد و همچنین ایشان تواضع و بزرگواری می کردند و نام من را نیز نزد مقام معظم رهبری عنوان می کردند که مباحث اخلاقی را در این دوره ها بیان می کنم.

رئیس جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: به خاطر می آورم که آیت الله مصباح یزدی مشغول نماز بودند که یک دفعه عبا را از دوششان انداختند؛ بعدا  متوجه شدم قضیه چه بوده است؛ ظاهرا یکی از دانشجویان در همان حال که نماز می خواندند از ایشان تقاضا کردند که شما چیزی را به عنوان تبرک به ما بدهید و ایشان نیز در نماز عبای خود را بر زمین انداختند و دانشجو نیز عبا را برداشت.

وی با بیان اینکه این اقدام مرحوم آیت الله مصباح یزدی بیانگر روح بزرگ ایشان است، عنوان کرد: آن عبا تابستانی بود و بعضا قیمت این نوع عبا بالا است و البته با این حرکت مرحوم آیت الله مصباح یزدی، انسان به یاد حضرت امیر المومنین علیه السلام می افتد که در رکوع نماز، سائلی درخواست کمک کرد و ایشان در همان حالت اشاره کردند که سائل بیاید و انگشتر را بگیرد.

آیت الله موحدی کرمانی با تأکید بر اینکه آیت الله مصباح یزدی شخصیتی ممتاز از نظر علمی، اخلاقی و آداب اجتماعی بودند، تصریح کرد: زمانی که مسائل مهم در مجلس خبرگان رهبری مطرح می شد تا خبرگان جایگاه اصلی خود را پیدا کند، مرحوم آیت الله مصباح نظرات بسیار مفیدی ارائه می دادند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: در زمان انتخابات در سطح کشور بحث های خوبی با هم داشتیم و مرحوم آیت الله مصباح یزدی نظرات خوبی را بیان می کردند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مرحوم آیت الله مصباح یزدی مجلس خبرگان رهبری موحدی کرمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۱۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: امروز نمازخوان داریم اما اقامه کننده صلاة نداریم؛ یعنی هر کسی نگاه انفرادی دارد و فارغ از حیات اجتماعی مسیر خودش را طی می‌کند حال آنکه تمامی آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها برخاسته از همین فقدان اقامه نماز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری ۱۰ اردیبهشت‌ماه در جمع دبیران نماز دستگاه‌های اجرایی استان با اشاره به اینکه واژه صلاة در قرآن کریم عمدتاً با مفهومد و ریشه واژه «اقامه» همراه است، اظهار کرد: ترکیب صلاة و اقامه نمودار یک ویژگی برتر از مسلمانان است یعنی ترکیب نماز به علاوه اقامه تجلی‌گر مرتبه والای اسلام است زیرا کسی که مسلمان می‌شود قاعدتاً نماز یکی از باورهای او خواهد بود.

این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: مرحوم شاه‌آبادی اقامه نماز را یکی از مصادیق اجتماعیات می‌داند و قائل است که خدا از شما در مورد چقدر نماز خواندن نمی‌پرسد بلکه می‌پرسد چند نفر را نمازخوان کردید. اینکه کسی در اتاق خودش و همکارش هم در اتاق خودش نماز بخوانند از مصادیق اسلام انفرادی بوده که خواست دین نیست بلکه از ما خواسته شده نماز را با جماعت برپا کنیم یعنی کسی که نماز را به فرادی می‌خواند به تعبیر قرآن «مُقِیمَ الصَّلَاةِ» نیست.

وی با بیان اینکه میان اقامه کننده و قرائت کننده نماز تفاوت وجود دارد، افزود: اقامه نماز نشانه ایمان است،  وظیفه ما تربیت نمازخوان است و نه فقط نماز خواندن که این آرزو و توصیه انبیای الهی نیز بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با تأکید بر اینکه نگاه فردی به نماز مصادیق افکار انحرافی اسلام است، گفت: فهم درست از اسلام این است که بتوانیم چند نفر را نمازخوان کنیم و تفاوت امام با بقیه افراد همین است. 

طاهری در پایان بیان کرد: ما امروز نمازخوان داریم اما اقامه کننده صلاة نداریم یعنی هر کسی نگاه انفرادی دارد و فارغ از حیات اجتماعی مسیر خودش را طی می‌کند حال آنکه تمامی آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها برخاسته از همین فقدان اقامه نماز است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بررسی آراء و اندیشه های علامه مصباح یزدی در حوزه تعلیم و تربیت
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند
  • خانواده نقش موثری در موفقیت علما دارد
  • خاطرات نفس‌گیر از نخستین روز عملیات بیت‌المقدس
  • حمایت چهره نزدیک مصباح یزدی از گشت ارشاد و طرح نور
  • کتاب «تعالیم اسلام» به قلم علامه طباطبایی به چاپ یازدهم رسید
  • حمله به نمازگزاران در گذره ولایت هرات
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است
  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری