Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@22:35:31 GMT

فقدان مدیریت صحیح، بازار دلالان را گرم می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۳۱۶۴۵

فقدان مدیریت صحیح، بازار دلالان را گرم می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، علیرضا پاک فطرت در جلسه مشترک مجمع نیک اندیشان حامی مهارت، اشتغال و کار آفرینی و هیئت مدیره شبکه مجمع خیرین استان فارس اظهار داشت: به سهم خود، قدردان تلاشهای خالصانه و زحمات صادقانه شما جمع نیک اندیشان هستم و اعلام می کنم به عنوان خادم مردم شریف شیراز و زرقان از هر کاری که در راستای تسهیل امور مردم باشد، دریغ نکنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: یکی از اشکالات کار ما این است که بسیاری از مدیران و صاحب منصبان در جایگاه های واقعی خود نیستند در حالی که اگر آدمها سر جای خود باشند، کشور و مردم دچار اشکالات مختلف نمی شوند.

پاک فطرت با تصریح اینکه فقدان مدیریت صحیح در کشور و نبودن افراد شایسته و کاربلد در خیلی از مدیریت ها باعث شده دست دلال‌ها و واسطه ها در تمام امور کشور باز باشد، افزود: دلال‌هایی که نه سرمایه می خواهند و نه سواد بلکه با رابطه بازی و حرافی کارهای خود را پیش می برند؛ دلالی کاری پرمنفعت بوده و هیچ ضرر و آسیبی را متوجه شخص دلال نمی کند.

این نماینده مجلس یادآور شد: یکی از عوامل تشدید بیکاری‌ها در کشور ما دانشگاه هایی هستند با فوج فوج فارغ التحصیلانی که مهارت های لازم و حرفه آموزی مناسبی را ندارند.

  از ترویج فرهنگ کار و تلاش در کشورمان غفلت کرده‌ایم

پاک فطرت با اشاره به اینکه در استان فارس تعداد بسیار زیادی افغانی بازار کار ما را اشغال کرده اند که تعداد زیادی از آنها هم در شیراز هستند، گفت: اگر ما فرهنگ کار و تلاش را در کشور ، استان و شهرمان ترویج کرده بودیم امروز شاهد این همه جوان جویای کار نبودیم.

وی تاکید کرد: ما باید به جای ماهی دادن به افراد ماهی‌گیری را به آنها بیاموزیم اما این شیوه مرسوم سالیان اخیر که هر جویای کاری، کار را فقط پشت میز نشینی و راحت طلبی بداند، باید منسوخ کرد و برچید.

این نماینده مجلس اضافه کرد: بسیاری از همین نیازمندان و مستمری‌بگیران تحت پوشش ادارات و مراکز حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی و خیریه ها که ما عادتشان داده ایم به دریافت پول و کمک نقدی در واقع نیاز به پول ندارند بلکه نیاز به کار دارند، کارشان که درست شود از دریافت کمک‌های ناچیز هم بی نیاز میشوند.

پاک فطرت با تکریم مقام شامخ کارآفرینان و خیرین این حوزه اظهار داشت: متاسفانه امروز تولیدکننده تشویق نمی شود و ما به جای حمایت از تولیدکننده، دست دلال‌ها را باز گذاشته ایم و سود اصلی از بازار کسب وکار را همین دلالها می برند بی انکه بخواهند اندک زحمت و سختی به خود دهند.

قانون کار؛ نیازمند اصلاح و بازنگری جدی است

این عضو کمیسیون عمران مجلس ضمن تاکید بر اینکه قانون کار در کشور ما اشکالات زیادی دارد و در قدم اول باید این قانون اصلاح و بازنگری شود، افزود: وزرای اقتصادی دولت هم باید آدم هایی کاری و اجرایی باشند نه سیاسی و حزبی همچنین مدیران اجرایی هم باید آدم هایی نخبه و متخصص در کار خود باشند نه صرفا افراد سیاسی.

در این جلسه که به میزبانی دانشکده فنی شهید باهنر شیراز انجام شد، رییس مجمع خیرین فارس و دیگر اعضای مجمع نیک اندیشان حامی مهارت، اشتغال و کارآفرینی همچنین اعضای هیات مدیره شبکه مجمع خیرین فارس به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداخته و خواستار رفع موانع تولید، افزایش جذب و به کارگیری متقاضیان کار، ارایه تسهیلات کارآفرینی، حمایت دستگاهها از کار آفرینان و پیگیری نمایندگان شیراز و فارس در خصوص طرح ها و تقاضا های این مجمع شدند.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: اشتغال نماینده مردم شیراز مدیریت خیرین پاک فطرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۱۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاندیدا‌های شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد

مجید فروردین گفت: شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در فارس (شانا)، آقایان سید اسماعیل حسینی و ابراهیم عزیزی را دو کاندیدای مورد حمایت در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شیراز و زرقان معرفی کرده است.

او گفت: اطلاعیه رسمی شانای کشور نیز در خصوص اعلام حمایت از این دو کاندیدا تا فراد اعلام خواهد شد.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در فارس (شانا) افزود: در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد نیز شانا هنور فرد مورد حمایت خود را اعلام نکرده و به احتمال زیاد صبح فردا اعلام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • شیراز قهرمان مسابقات ووشو انتخابی جوانان فارس شد
  • زورخانه پولاد هرچه زودتر ثبت ملی شود
  • فارس قهرمان راگبی جوانان کشور شد
  • حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس
  • کاندیدا‌های شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد
  • رعد و برق ۵۰ راس گوسفند عشایر حومه شیراز را تلف کرد
  • امنیت انرژی ایران در گرو استفاده صحیح مصرف کنندگان گاز
  • فیروزآباد با ۱۰۴ میلی متر پیشتاز بارندگی اخیر فارس
  • تعویض قرآن دروازه ورودی شیراز
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟