Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران از روابط عمومی سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت، رییس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای به رییس قوه قضاییه پیشنهاد کرد تا برای وفاق و همدلی سه قوه و همچنین عملیاتی کردن مأموریت‌های هفت‌گانه سند تحول قضایی، شورایی از مدیران عالی سه قوه تشکیل شده و نتایج به صورت مستمر مردم اطلاع‌رسانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد توکلی روز یکشنبه در نامه‌ای به حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه پیشنهاد داد تا برای وفاق و همدلی سه قوه و همچنین عملیاتی کردن مأموریت‌های هفت‌گانه سند تحول قضایی، شورایی از مدیران عالی سه قوه تشکیل شده و نتایج به صورت مستمر مردم اطلاع‌رسانی شود.

در نامه رییس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت خطاب به رییسی آمده است: قوه قضاییه نقش بسیار مهمی در تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد و نقش‌آفرینی سازنده این قوه با همکاری سایر قوا و نهادهای حاکمیتی کشور موفقیت آن را ضمانت خواهد کرد.

توکلی افزود: سند تحول قضایی، منبعث از تکالیف تعیین شده در اصل ۱۵۶ قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام، برنامه‌های بسیار مترقی دارد که اجرای آن نیازمند مدیران جهادی و با انگیزه، بودجه و امکانات اقتصادی و از همه مهمتر، مطالبه‌گری مردم است.

رییس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت تصریح کرد: برای وفاق و همدلی سه قوه در اجرای این سند بسیار مؤثر در کارآمدی قوا، پیشنهاد می‌گردد برای عملیاتی کردن مأموریت‌های هفت‌گانه سند تحول قضایی، شورایی از مدیران عالی سه قوه تشکیل شده و نتایج به صورت مستمر به استحضار مردم عزیز ایران اسلامی رسانده شود.

این نامه خاطرنشان کرد: مستحضرید سند مذکور نه تنها مطالبات به حق مردم را نسبت به دستگاه عدلیه، بلکه مطالبات به نظام اسلامی را نیز افزایش داده است، بنابراین ضرورت دارد دستگاه قضا نسبت به انجام مأموریت خطیر خود مصمم‌تر از گذشته عمل کند.

دیده‌بان شفافیت و عدالت به عنوان یک سازمان مردم نهاد از این حرکت قدردانی کرده و وظیفه دینی و ملی خود می‌داند در پیگیری مطالبات به حق مردم عزیز ایران اسلامی کما فی‌السابق همچنان محکم و مصمم در میدان عمل حضور فعال داشته و در این راه مدافع دلسوز حقوق ملت باشد. ان شاءالله در همه حال، فرصت کمک به قوه قضائیه را از دست نخواهیم داد.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 احمد توکلی قوه قضاییه ابراهیم رییسی دیده بان شفافیت و عدالت سند تحول قضایی سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 دیده بان شفافیت و عدالت سند تحول قضایی سه قوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۳۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان

رییس کل دادگستری اصفهان در بازدید از حوزه قضایی شهرستان فلاورجان گفت:: تقویت این مجموعه قضایی تا رسیدن به وضعیت مطلوب ادامه خواهد داشت.

 حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری افزود: در بازدید سال گذشته از دادگستری فلاورجان با توجه به اهمیت این حوزه قضایی و تعداد پرونده‌های وارد شده و موجود در این محل، تصمیماتی برای تقویت نیروی انسانی این حوزه قضایی گرفته شد.

رییس کل دادگستری اصفهان گفت:: در بازدید‌های گذشته روند ارائه خدمت به مراجعان در هر بخش دادگستری این شهرستان بطور دقیق بررسی و تصمیماتی برای رفع مشکلات این حوزه قضایی اخذ شد.

او  آمار صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف فلاورجان را ۲۷ درصد عنوان کرد و گفت: این آمار با توجه به فرهنگ مهرورزی و نوعدوستی مردم این منطقه، رضایت‌بخش نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری افزود: هدف دستگاه قضایی در این بخش، رساندن این آمار به میانگین ۳۵ درصدی استان و ۴۳ درصدی کشور تا پایان سال است و این امر با برنامه‌ریزی و تقویت اعضای شورا‌های حل اختلاف از لحاظ علمی ممکن خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • مهم‌ترین مانع اجرای عدالت، دنیاطلبی و دنیاگرایی است
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاه‌های آمریکا‌
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال