Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به وجود مدارس ماندگار در ۲۳ استان کشور، گفت: متاسفانه فارس تاکنون مدرسه ماندگار نداشته اما این مهم تا پایان امسال به ثمر خواهد نشست و قرار است سه مدرسه نمازی، طالقانی و جوانمردی شیراز با عنوان مدارس ماندگار ثبت شوند.

فرهاد اسماعیلی یکشنبه ۲۱ دی‌ماه در جمع خبرنگاران افزود: با ثبت این مدارس، استاندار با عنوان رئیس هیات امنای آن‌ها شناخته می‌شود و این ساختمان‌ها از خطر تخریب مصون می‌مانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین با تاکید بر ضرورت مرمت و احیای مدرسه میراثی حیات و مدرسه سلطانی، خاطرنشان کرد: بخشی از مدرسه حیات از سوی میراث فرهنگی به ثبت رسیده است و بخش دیگری از آن تخریب شده که مجددا با نقشه اصلی ساختمان ساخته شد.

به گفته اسماعیلی، مدرسه سلطانی نیز آسیب دیده و البته چندین مالک دارد که نیاز است به وضعیت آن رسیدگی شود.همچنین مدرسه سالاری معروف به باغ سالاری نیز به ثبت رسیده و نیاز به تعمیر دارد که آموزش و پرورش این اجازه را ندارد. 

ضایعه از دست رفتن مدرسه شاپور

او در خصوص تخریب مدارس قدیمی شیراز هم گفت: چنین موضوعی به‌ هیچ عنوان روال نیست و بزرگترین ضایعه‌ای که در سال‌های گذشته روی داد، از دست رفتن مدرسه شاپور بود؛ اما هم‌اکنون مدارس دیگری نیز هستند که به مراقبت نیاز دارند. 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین به برگزاری نخستین جشنواره هنری و فرهنگی، معلمان هنر اشاره و اضافه کرد: معلمان، از ارکان مهم ارتقای هنر به‌شمار می‌روند و فارس به منزله استانی فرهنگی نخستین جشنواره فرهنگی هنری معلمان را برگزار می‌کند. 

معلم هنر کم داریم

اسماعیلی افزود: استان فارس به‌ویژه در مقطع متوسطه اول با کمبود و درواقع نبود نیروی معلم هنر مواجه است اگرچه در سال‌های اخیر اقدامات مهم و موثری در دانشگاه فرهنگیان برای جذب دبیر هنر انجام شده اما تا این اقدامات به نتیجه برسند، زمان‌بر خواهد بود. 

او با بیان اینکه آموزش و پرورش فارس تنها موفق به جذب ۲۰درصد نیروی مورد نیاز خود در حوزه هنر شده است، گفت: آخرین بار در سال ۱۳۷۳ در تربیت معلم نیروی مدرس هنر جذب شد و هم‌اکنون نیاز به اقدامات موثری برای جذب معلمان هنر است.  

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: جشنواره فرهنگی معلمان هنرمند این امکان را برای آموزش و پرورش فارس فراهم خواهد کرد تا با تعریف ساز و کارهای قانونی به معلمانی که در این رویداد برگزیده می‌شوند، مجوز تدریس هر اعطا کند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مدارس ماندگار آموزش و پرورش فارس ميراث فرهنگي طالقانی مدیرکل آموزش و پرورش فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۳۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص پیگیری املاک آموزش و پرورش گفت: با پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش ۶ هزار سند مالکیت برای املاک آموزش و پرورش صادر شده است. بیشترین اسناد صادر شده برای املاک استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کردستان بوده است که هر سه استان هم از استان‌های مرزی ما هستند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: این موضوع نشان می‌دهد وزارت آموزش و پرورش در پیگیری ۶۰۰۰ سند مالکیت بیشتر به استان‌های مرزی و کمتر برخوردار توجه داشته است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال ۱۴۰۳ بسیاری از چالش‌هایی که به واسطه کمبود معلم داشتیم برطرف خواهد شد و مهر ۰۳ مهر ماه آرامی خواهیم داشت و به جای دغدغه کمبود معلم باید از این پس به دنبال رشد کیفیت معلم باشیم.

فرهادی با بیان اینکه به افزایش تعداد کلاس‌های درس و کاهش تراکم کلاس‌ها هم وزارت آموزش و پرورش توجه زیادی داشته است؛ گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات جهادی سازمان نوسازی مدارس، ۸۰ درصد مدارس کشور تراکم کمتر از ۳۵ نفر و ۴۷ درصد مدارس تراکمی کمتر از ۲۶ نفر دارند؛ همچنین ۴۷ درصد از کلاس‌های مقطع ابتدایی کمتر از ۲۶ نفر دانش آموز دارند و این نشان می‌دهد در خصوص کاهش کلاس‌های با تراکم بالا وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته به خوبی عمل کرده است.

فرهادی تاکید کرد: کمتر از ۲ درصد مدارس ابتدایی در مرز تراکم ۴۰ نفره هستند که امیدواریم با ادامه نهضت مدرسه سازی دیگر شاهد کلاس‌های درس بالای ۳۵ نفر نباشیم.

وی با اشاره به نهضت مدرسه سازی در مناطق کمتر برخوردار گفت ۲۴ هزار دانش آموز داریم که در مدارس عشایری درس می‌خوانند که با پیگیری دولت و شخص وزیر هیچ بازمانده از تحصیلی نداشته باشیم.

در حال تکمیل..

کد خبر 6090788 علی قدمی

دیگر خبرها

  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • تقدیر از معلمان مردمی‌سازی شود
  • انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد