Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@21:51:54 GMT

شهردار: زیرساخت گردشگری اردکان تقویت می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۳۴۰۹۷

شهردار: زیرساخت گردشگری اردکان تقویت می‌شود

مصطفی پوردهقان اردکان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بر لزوم مشارکت صنایع، سرمایه‌گذاران و نهادهای مرتبط در تکمیل پروژه دهکده گردشگری سیاه کوه اردکان تأکید کرد و افزود: گردشگری امروزه یکی از اقتصادی‌ترین فعالیت‌ها در چرخه ملی کشورها، به‌خصوص از جهت اشتغال و ارزآوری و رونق مناطق مختلف تلقی می‌شود .

به گفته وی این بخش دارای مزایای ارتباطی، سیاسی، فرهنگی و تأثیرات بین‌الملل خاصی است به همین دلیل مجموعه دهکده گردشگری سیاه کوه برای جذب مشارکت بخش خصوصی در دستور کار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد:  این پروژه در مجاورت کمربند یزد به چوپانان و پیست موتورسواری و اتومبیل‌رانی و با توپوگرافی کوهستانی مناسب و دید بصری متفاوت از بالا به شهر اردکان قرار گرفته است.

شهردار اردکان تصریح کرد: مساحت این پروژه ۱۵۰ هکتار و شامل شهربازی غزال، خورگشت، آبشار کوهستان، مزرعه طبیعت، دریاچه تفریحی سیاه کوه، باغ ایرانی، مسجد، دریاچه خلیج‌فارس و میدانگاه، سایت‌های اقامتی و رستوران فانوس  می‌باشد و اجرای فاز اول آن پیشرفتی افزون بر ۴۵ درصد داشته است.

پوردهقان اردکان با اشاره به اینکه تکمیل پروژه دهکده گردشگری سیاه کوه با جدیت دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: تاکنون شهرداری اردکان اقدام‌هایی مانند خاک‌برداری جهت احداث برکه، اجرای زیرسازی مسیرهای ارتباطی، ساخت و اجرای آلاچیق، مرمت و بهسازی آب‌انبار دهکده گردشگری، انفجار کوه جهت احداث آبشار کوهستان و آسفالت و احداث میدان بلوار ورودی با اعتباری افزون بر ۳۶میلیارد ریال انجام داده است.

 در پنجاه و دومین نشست شورای اسلامی شهر اردکان به تاریخ ۱۳۹۸/۶/۵ مصوب گردید نام «پارک کوهستان اردکان» به «دهکده گردشگری سیاه کوه» تغییر یابد.

شهرستان ۱۰۵ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، خرانق، احمدآباد و اردکان است.

برچسب‌ها یزد اردکان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد اردکان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور یزد اردکان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۴۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رسول عطائی در جلسه شورای اداری راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی که با حضور معاونین، مدیران و روسای ستادی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: به لحاظ سیاست‌های دولت در خانه دار کردن مردم باید تسریع در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن با توان پیمانکاران استانی و شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار قرار گیرد.   وی ادامه داد: با توجه به اینکه تامین زمین برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن انجام شده است، هدف‌گذاری برای اتمام پروژه‌های در حال احداث در سال جاری با برنامه‌ریزی انجام شده در اولویت کاری قرار دارد.   سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به اهمیت مردمی سازی ساخت مسکن در سال جاری اجرای طرح‌های خودمالکی و نوسازی در بافت فرسوده با بهره‌گیری از تشویقات طرح نهضت ملی مسکن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.   عطائی افزود: اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان‌ها پیگیری گردد و تعامل سازنده با مدیران شهرستانی صورت گیرد و در صورت بروز مشکل باید مسائل در سریعترین زمان ممکن اعلام شود تا به سمت تحرک بیشتری حرکت کنیم.   وی بیان کرد: پیگیری روند اجرای طرح‌های راهسازی نیز از مسائل مهم و قابل توجه بوده که روسای شهرستان به این امر مهم نیز توجه ویژه داشته باشند.   در این جلسه روسای ادارات راه و شهرسازی در شهرستان‌ها به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

دیگر خبرها

  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • هدف دولت سیزدهم تقویت گردشگری در استان‌های غربی است
  • تدارک تمام زیرساخت های گردشگری سرعین تا آخر اردیبهشت ماه
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • پارکینگ طبقاتی توفیق زنجان افتتاح شد
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰