Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم با بیان اینکه اتفاقات چهارشنبه شب هفته گذشته در پایتخت آمریکا و چند ایالت دیگر در ششم ژانویه حکایت بی‌سابقه‌ای از آمریکای بدون نقاب است، اظهار داشت: انتخابات سوم دسامبر سال۲۰۲۰ در آمریکا و رخدادهای قبل و پس از آن در ابعاد سیاسی و اجتماعی بدون شک مقطعی بی‌سابقه در تاریخ سیاسی این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه تبریز با اشاره به تایید انتخابات از سوی کنگره آمریکا پس از یک روز خونین و پرماجرا ادامه داد: بایدن از اولِ بهمن رسماً ساکن کاخ سفید خواهد شد، اما افول آمریکا چیزی نیست که قابل کتمان باشد و به جرأت می‌توان گفت؛ آمریکا دیگر ابرقدرت نیست.

 وی ادامه داد: مهمترین مولفه ابرقدرتی این است که کشوری قدرت راهبری و جمع‌کنندگی در داخل و در جهان را داشته باشد درحالی که آمریکای اکنون، هیچ کدام از نشانه‌های راهبری و جمع‌کنندگی را ندارد.

آل هاشم با بیان اینکه آمریکای کنونی، نه‌تنها در منطقه و جهان درمانده است بلکه در داخل هم دچار اختلالات زیادی در اداره کشور است، گفت: رسانه‌های غربی در تلاشند که وقایع پیش آمده در طول چند ماه گذشته آمریکا را در چارچوب رقابت‌های رایج میان احزاب سیاسی و طرفداران آنها جلوه دهند اما عمق و گستره این رخدادها به‌روشنی از ماهیت پیچیده و سراسر تضاد و تناقض آن حکایت دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: برای کشوری که مدعی رهبری تفکر لیبرال دموکراسی در جهان است و طی سال‌ها با بهره‌گیری از مجموعه ظرفیت‌های سیاسی، نظامی، امنیتی، تبلیغاتی و رسانه‌ای خود در تلاش برای تبدیل کردن لیبرال دموکراسی به یک فرهنگ و رویه غالب در جهان است ایجاد این شرایط به‌هیچ وجه در چارچوب یک رخداد انتخاباتی قابل تفسیر و پذیرش نیست.

امام جمعه تبریز از کنگره آمریکا به عنوان نماد تفکر لیبرال دموکراسی غرب یاد کرد و گفت: کنگره آمریکا در حالی که با حضور نمایندگان مجلس و سناتورهای سنا سرگرم انجام یکی از مهمترین وظایف خود یعنی بررسی الکترالهای رییس جمهور منتخب بوده است به یکباره و در مقابل دیدگان میلیون‌ها نفر از مردم جهان به میدان جنگ و درگیری مسلحانه و خونریزی مبدل می شود.

وی ادامه داد: چهارشنبه ۶ ژانویه ۲۰۲۱؛ همه دنیا پیکره عریان و واقعیت لیبرال دموکراسی غرب را از نزدیک دیدند و ادعاهای تبلیغاتی و شعارهای دموکراتیک غرب را با واقعیتهای غیر قابل کتمان آن مقایسه کردند.

آل هاشم با تاکید بر اینکه این رخدادها ناشی از تضادهای اجتماعی در داخل جامعه ساخته شده از تفکر لیبرال دموکراسی است، گفت: این رخدادها نشان‌دهنده رها شدن فنر متراکم فقر، فساد و تبعیض در جامعه آمریکاست که اینک انرژی بسیار بالای آن رها شده و در معرض نگاه و قضاوت جهانی قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه تفکر ترامپ و رفتار او یک استثناء نیست بلکه چهره بدون نقاب لیبرال دموکراسی غرب است، گفت: هم اکنون آثار سیاسی و اجتماعی تفکر ترامپ و رفتار او به صورت کم‌سابقه‌ای در جامعه آمریکا بروز و ظهور یافته است.

امام جمعه تبریز با اشاره به مواضع بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا گفت: در میانه معرکه‌ای که چهارشنبه شب هفته گذشته ، خیابان‌های واشنگتن پایتخت ایالات متحده آمریکا و چندین ایالت بزرگ دیگر این کشور را درگیر خود نموده، جو بایدن رییس جمهور منتخب آمریکا در تلاشی نافرجام تلاش کرد که این افتضاح را رفع و رجوع کند.

آل هاشم ادامه داد؛ بایدن در سخنانی گفت: اتفاقات دیشب، بازتاب‌دهنده واقعیت در آمریکا نیست‌ و این هرج و مرج توسط افراد معدودی افراطی رخ داده است وی گفت: دنیا ما را می‌بیند و از این وضعیت غمگینم، این لحظه تاریکی برای ماست.

 وی با بیان اینکه تا استقرار جوبایدن در کاخ سفید حدود دو هفته باقیمانده است، گفت: این مدت باقی مانده برای شخص احمقی مانند ترامپ فرصت کمی نیست. ممکن است او برای اهداف شوم خود دست به حرکتهای پیش‌بینی‌نشده دیگری هم بزند. بستگی به حساب و کتاب تاجرمآبانه این تاجر ورشکسته دارد.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: نتیجه هر چه باشد حزب جمهوریخواه دیگر آن شرایط سابق را ندارد، این حزب و اقتدار سیاسی او که وابسته به جناح تندرو صهیونیستی در آمریکاست، شکاف عمیقی را تجربه می‌کند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه جهان، درحال چشیدن تجربه جدید زیستِ بدون آمریکا است، گفت: اکنون ایجاد شکاف بین گروههای داخل حزب جمهوریخواه نمادی از شکاف عمیق در جامعه آمریکاست. گسلهای اجتماعی و سیاسی به تحرک درآمده و پیش‌لرزه‌ها شروع شده است.

آل‌هاشم با بیان اینکه اتفاقات چهارشنبه شب در پایتخت آمریکا یک نکته مهم و عبرت آموز داشت، گفت: چهارشنبه شب وقتی حامیان تندروی ترامپ به ساختمان کنگره حمله کردند، گروه زیادی از هم‌حزبی‌های ترامپ حتی مایک پنس معاون ترامپ و رئیس کنگره نیز این اقدام را محکوم کرد و ترامپ نیز علیرغم متقلبانه خواندن انتخابات، طرفدارانش را به بازگشت به خانه دعوت کرد.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا ترامپ آذربایجان شرقی دموکراسی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خبرگزاری فارس فارس تبریز امام جمعه تبریز لیبرال کنگره کاخ سفید حزب جمهوریخواه واشنگتن لیبرال دموکراسی غرب امام جمعه تبریز چهارشنبه شب آل هاشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۴۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینرینگ، از آنجایی که هوش مصنوعی با سرعتی طوفانی بر عصر دیجیتال تسلط یافته است، تعیین مزایا و معایب این فناوری چالش برانگیزتر شده است. این امر، تعیین استاندارد‌ها و سیاست‌های تنظیم فناوری را برای دولت‌های سراسر جهان دشوارتر کرده است.

اکنون، مطالعه جدیدی که توسط محققان دانشکده تحصیلات تکمیلی بازرگانی دانشگاه استنفورد انجام شده است به بررسی تأثیرات هوش مصنوعی بر تشخیص جهت‌گیری سیاسی افراد می‌پردازد. در این مطالعه نشان داده شده است که جهت‌گیری سیاسی می‌تواند توسط انسان یا هوش مصنوعی و با استفاده از تصاویر چهره افراد پیش‌بینی شود، حتی زمانی که عواملی مانند سن، جنسیت و نژاد در نظر گرفته شده باشند.

کشف ارتباط میان تمایلات سیاسی و ویژگی‌های چهره

پژوهشگران پاسخ‌های ۵۹۱ نفر از شرکت‌کنندگانی که پرسش‌نامه‌های سیاسی را پر کرده‌اند، مورد بررسی قرار دادند. آنها همچنین اسکن صورت افراد را توسط الگوریتم هوش مصنوعی و ارزیابی‌کننده‌های انسان بررسی و ارتباط بین مورفولوژی چهره و ایدئولوژی سیاسی را پیدا کردند.

این مطالعه همچنین ۳۴۰۱ سیاستمدار از ایالات متحده، بریتانیا و کانادا را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

به نظر می‌رسد هوش مصنوعی با ضریب همبستگی (r) برابر با ۰.۲۲ و انسان‌ها با ضریب همبستگی ۰.۲۱، می‌توانند به درستی جهت‌گیری سیاسی را پیش‌بینی کنند.

این دقت پیش‌بینی قابل توجه است، زیرا مقیاس جهت‌گیری سیاسی دارای سطح بالایی از همسانی داخلی (α کرونباخ = ۰.۹۴) بوده و با حذف همبستگی با متغیر‌های جمعیت‌شناختی مانند سن، جنسیت و نژاد تنظیم شده است.

نتایج نشان داد که توانایی فناوری تشخیص چهره برای پیش‌بینی جهت‌گیری سیاسی به طور مشابه با روش‌های پیش‌بینی موجود قابلیت پیش‌بینی را دارد.

نویسندگان تاکید کردند: این نشان دهنده ارتباط بین تمایلات سیاسی و ویژگی‌های ذاتی چهره است که تا حد زیادی خارج از کنترل فرد است.

بر اساس این مطالعه، دقت پیش‌بینی الگوریتم با ضریب همبستگی ۰.۳۱ بیشتر شد. این نشان داد که در نظر گرفتن متغیر‌های جمعیت شناختی با ویژگی‌های چهره می‌تواند به طور قابل توجهی توانایی‌های پیش بینی الگوریتم را بهبود بخشد.

در هنگام پیش‌بینی، این مطالعه ادعا کرده است که لیبرال‌ها دارای چهره‌های کوچک‌تر و ویژگی‌های متحرک به سمت پایین هستند، در حالی که محافظه‌کاران ویژگی‌های چهره متضادی را نشان می‌دهند.

قابلیت پیش بینی جهت گیری سیاسی از تصاویر استاندارد شده پیامد‌های مهمی برای حفظ حریم خصوصی، تنظیم فناوری تشخیص چهره و درک منشاء و پیامد‌های جهت گیری سیاسی دارد.

هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی را از تصاویر چهره خنثی تشخیص می‌دهد

اکنون، این فناوری می‌تواند جهت گیری سیاسی افراد را فقط از روی تصاویر چهره خنثی آن‌‌‌ها و علیرغم در نظر گرفتن عوامل جمعیتی مانند سن، جنسیت و قومیت تشخیص دهد.

این یافته‌ها منعکس‌کننده پیامد‌های سیاسی نظارت بیومتریک است که از الگوریتم‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کند و تهدید جدیدی برای حریم خصوصی و استقلال سیاسی در عصر دیجیتال است.

محققان با تاکید بر نیاز فوری به مقابله با چالش‌های عصر دیجیتال، اظهار داشتند: یافته‌های ما بر ضرورت تشخیص و رسیدگی به خطرات احتمالی فناوری تشخیص چهره برای حریم خصوصی شخصی برای محققان، مردم و سیاست‌گذاران تاکید می‌کند.

این مطالعه در مجله امریکن سایکولوژیست منتشر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خیزش دانشگاه‌های آمریکا علیه محور شرارت آمریکایی-اسرائیلی
  • انتقاد شدیدالحن از حکم اعدام توماج | کسانی عمدا حیثیت نظام را بر باد می‌دهند؟
  • مستند کوین اسپیسی در راه پخش در سراسر جهان است
  • دموکراسی بدون روتوش/ پلیس آمریکا زیر تیغ عدالت دانشجویی
  • سرکوب، نشانه رسوایی لیبرال دموکراسی غربی
  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد
  • بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه
  • جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم