Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در گفت‌و‌گویی با اشاره به بیانات راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت ۱۹ دی که به موضوع ممنوعیت ورود واکسن‌های ساخت آمریکا و انگلیس برای بیماری کرونا اشاره کردند، اظهار داشت: این نگاه و توجه به تهدیدات در حوزه زیستی و محصولات امنیت زیستی این دو کشور دلایل متعددی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: آمریکا و انگلیس از جمله کشور‌های دارای فناوری‌های پیشرفته در حوزه بیولوژیک هستند و بار‌ها از این توان همچون تولید سلاح‌های میکروبی، انتقال بیماری، تست کشت ویروس و... علیه ملت‌ها استفاده کرده‌اند.

چرا آمریکا باید ۲۵ آزمایشگاه سطح چهار پیرامون ایران، چین و روسیه داشته باشد؟!

سردار جلالی با بیان اینکه این دو کشور به هیچ وجه حاضر نیستند که اقدامات بیولوژیک خود شامل تحقیقات، آزمایشات، آزمایشگاه‌ها و نتایج آن را در سطح جهانی، ذیل یک مکانیسم شفافیت‌زا قرار دهند، تصریح کرد: برای مثال چرا آمریکایی‌ها باید ۲۵ آزمایشگاه زیستی سطح چهار در نزدیکی ایران، روسیه و چین داشته باشند؟ چرا هیچ نهادی بر آن‌ها نظارت نمی‌کند؟

احتمال عامدانه بودن شیوع کرونا رد نشده است

به گفته وی درحالیکه همچنان موضوع منشا و علت اصلی شیوع این ویروس با ابهام مواجه است و احتمال عامدانه بودن تولید و یا انتشار آن نه رد و نه تایید شده است چه طور می‌توان به کشور‌هایی مثل آمریکا که دستشان تا مرفق به خون ملت‌های جهان به ویژه ایران آغشته است اطمینان کرد؟! یادمان نرفته همین آمریکا و اروپا بودند که صدام را به تسلیحات شیمیایی علیه ایران مجهز کردند.

ملت ایران ابزار آزمایشگاهی غرب نمی‌شود

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه یکی از روش‌های مرسوم آمریکایی‌ها برای تایید کارکرد دارو‌ها بررسی تاثیر آن بر سایر ملتهاست، گفت: قطعا ملت ایران مانند بسیاری از ملت‌های دیگر اجازه چنین آزمایش‌هایی را نمی‌دهد.

سردار جلالی متذکر شد: نتایج واکسیناسیون کرونا در مقیاس جمعیت کلان می‌تواند اطلاعات باارزش و حیاتی را در اختیار شرکت‌های تولیدکننده قرار دهد که مبنای تهدیدات زیستی آینده علیه ملت ایران قرار گیرد.

تدبیر رهبری شجاعانه و برای صیانت از سلامت جامعه است

وی با بیان اینکه تدبیر رهبر معظم انقلاب برای صیانت از سلامت جامعه بسیار به‌جا و شجاعانه است، تصریح کرد: ایشان اجازه نمی‌دهند ملت بزرگ ایران ابزار آزمایشگاهی غربی‌ها شوند.

به گفته رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، چه طور می‌توان به کشوری که از بمب اتم علیه مردم کشور مخالفش استفاده کرده است اعتماد کرد؟ چه کسی به قاتل سردار سلیمانی اطمینان دارد؟!

بیشتر بخوانید

لزوم ساخت آزمایشگاه‌های سطح ۳ و ۴ در کشور / آزمایشگاه‌های سطح ۳ چه کاربردی دارند؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سردار جلالی پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۴۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ امیرحسن زرنانی با بیان اینکه امسال محور اصلی همایش بین المللی و بیست و یکمین همایش کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی، نقش آزمایشگاه‌ها در نظام سلامت است، گفت: درهمایش امسال که از ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود، ۲۵ محور علمی وجود دارد و ۴۵ کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد.
دبیر علمی پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی افزود: مطالب علمی در کارگاه‌ها براساس نیازسنجی‌ها ارائه می‌شود و پیش بینی می‌شود ۸ هزار نفر از همایش امسال بازدید کنند و ۳۵۰۰ نفر تاکنون در بخش علمی ثبت نام کرده اند که نسبت به پارسال افزایش مخاطب شاهد هستیم.

آزمایشگاه‌ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند

امیرحسن زرنانی درباره نقش شرکت‌های دانش بنیان حاضر در این همایش درباره افزایش سطح علمی مخاطبان و شرکت‌های مخاطب همایش گفت: هرچه دستگاه‌ها دقیق‌تر عمل کنند می‌توانند در تشخیص بهتر موثر باشند؛ نقش شرکت‌های تولیدی کیت‌های آزمایشگاهی و تولید کیت‌های استانداد در ارائه خدمات آزمایشگاهی مهم است وقتی تشخیص درست و سریع اتفاق بیافتد، تشخیص پزشک نیز صحیح و به نفع بیمار خواهد بود.

دبیرعلمی پانزدهمین همایش بین المللی و بیست و یکمین همایش کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران درباره اینکه با وجود بیش از ۵ هزار آزمایشگاه در سطح کشور، نقش آزمایشگاه‌ها در نظام سلامت به چه صورت است، افزود: آزمایشگاه‌ها مهم‌ترین پایه سلامت در کشور هستند و به عنوان عوامل کمک کننده درتشخیص بیماری‌های بالینی به شمار می‌آیند؛ پزشک با توجه به علائم بالینی بیمار، ممکن است دچار تردید شود که آزمایشگاه‌ها می‌توانند این موارد را برطرف کنند.

زرنانی گفت: آزمایشگاه‌ها درنظام سلامت نقش پایه و محوری دارند در سطوح پزشکی مانند تشخیص بیماری‌های عفونی، انگلی، سرطان، خودایمنی و متابولیک، آزمایشگاه‌ها کمک کننده هستند.

دبیرعلمی پانزدهمین همایش بین المللی و بیست و یکمین همایش کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران گفت: بالین خوب یعنی تشخیص خوب و تشخیص خوب یعنی استفاده از تجهیزات یک آزمایشگاه خوب لذا آزمایشگاه‌ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند.

فعالیت ۴۰ هزار نفر در ۶ هزار آزمایشگاه کشور


همچنین غلامرضا حمزه لو دبیر اجرایی پانزدهمین همایش بین المللی و بیست و یکمین همایش کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران گفت: امسال سعی کردیم با توجه به مشکلات و مسائل روز آزمایشگاهی و پیشرفت‌های فن آوری، نیاز‌های روز همکاران خدمت رسان در درمان را برآورده و با فن آوری و مسایل جدید آزمایشگاه‌ها آشنا کنیم.

دبیر اجرایی پانزدهمین همایش بین المللی افزود: در صورتی که به نقش و جایگاه آزمایشگاه در نظام سلامت پرداخته شود بسیاری از برنامه‌های اجرایی در سطح ملی با کمک آزمایشگاه‌های علمی صورت می‌گیرد و همکاران با داده‌های این آزمایشگاه‌ها در مراکز درمانی گروه مراقبت را هدایت می‌کنند از این رو برگزاری اینگونه همایش‌ها با اهمیت است.

دیگر خبرها

  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • با موافقت رهبر انقلاب؛ حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد
  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی