Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@02:10:59 GMT

برگشت قیمت خودرو به سایت‌ها پس از ۸ ماه ممنوعیت

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۳۴۶۹۲

برگشت قیمت خودرو به سایت‌ها پس از ۸ ماه ممنوعیت

خبرگزاری ایسنا: از عصر پنجشنبه ۱۸ دی ماه پس از ممنوعیت هشت ماهه، قیمت خودرو به پلتفرم‌های آگهی آنلاین بازگردانده شد. ممنوعیت درج قیمت خودرو و مسکن از اردیبهشت ماه سال جاری ایجاد شده بود. البته هنوز قیمت مسکن در آگهی‌های اینترنتی قابل مشاهده نیست، ولی شنیده می‌شود که ممکن است نرخ‌های مسکن هم به سایت‌ها برگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال التهاب بازار‌های مسکن و خودرو، دادستانی با هدف کنترل قیمت‌ها از اردیبهشت امسال، درج قیمت در سایت‌های فروش ملک و اتومبیل را ممنوع کرد. هرچند از آن زمان تا کنون قیمت خودرو حدود ۳۵ درصد و قیمت خانه در تهران تا آبان ماه، هر ماه حدود ۱۰ درصد و به طور کلی ۶۰ درصد افزایش پیدا کرد؛ رشدی که البته در آذرماه متوقف و حتی نرخ رشد ماهانه ۱.۱ درصد منفی شد. با این حال گروهی از کارشناسان معتقدند که علت صفر رسیدن تورم ماهیانه بازارمسکن، حذف قیمت در آگهی‌ها نبوده بلکه این مساله ازاحتمال احیای مجدد برجام و کاهش نرخ ارز نشأت می‌گیرد.

به دنبال ممنوعیت درج قیمت مسکن و خودرو در سایتها، از اواخر شهریورماه نیز طبق اعلام دادستانی، افرادی که قصد درج آگهی در سامانه‌های فروش مسکن و خودرو را دارند باید در سامانه امتا احراز هویت شوند. این در حالی است که در روز‌های اخیر فعالان کسب و کار‌های مجازی بیان کردند کاربران، اقبال چندانی به سامانه امتا نشان نمی‌دهند.

مخالفان حذف قیمت‌ها می‌گویند که سانسور قیمت، تنها باعث زحمت متقاضیان می‌شود و راه را برای شفافیت بازار می‌بنند که به سوءاستفاده برخی سوداگران می‌انجامد.

با این حال، موافقان عدم درج قیمت‌ها از جمله مصطفی قلی خسروی ـ رییس اتحادیه مشاوران املاک ـ با این استدلال که بازار مسکن از آگهی‌های بدون هویت ضربه می‌بیند معتقد است که درج قیمت در سایت‌ها منجر به رقابت نرخگذاری در بازار املاک می‌شود و هرکس هر نرخی دلش بخواهد بر روی خانه خود می‌گذارد.

پس از برگزاری جلساتی با حضور فعالان کسب و کار‌های مجازی در مرکز پژوهش‌های مجلس، در روز‌های اخیر مهدی طغیانی ـ نماینده مجلس ـ از موافقت بهارستانی‌ها با بازگشت قیمت مسکن و خودرو به پلت فرم‌ها و آگهی‌های آنلاین خبر داده بود. هرچند رضا الفت ـ عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کار‌های مجازی ـ گفت با توجه به اینکه ثبت قیمت در سایت‌های فروش اینترنتی با دستور قضایی ممنوع شده باید از همان طریق هم ممنوعیت آن برطرف شود، اما هنوز چیزی در این زمینه ابلاغ نشده است.

به هر ترتیب از عصر پنجشنبه ۱۸ در ماه ۱۳۹۹ قیمت خودرو به آگهی‌های سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها بازگشته و یکی از فعالان سایت‌های ملکی به ایسنا گفت که رایزنی‌هایی برای درج قیمت مسکن نیز در جریان است و احتمالا به زودی ممنوعیت مشاهده قیمت مسکن برداشته خواهد شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت خودرو آگهی های اینترنتی قیمت مسکن مسکن و خودرو قیمت خودرو قیمت مسکن درج قیمت آگهی ها سایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۴۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت تامین شد

ایسنا/لرستان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: سال گذشته وعده تامین ۷۰ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت محقق شد.

ارسلان مالکی شامگاه هشتم اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید از سایت نهضت ملی مسکن بروجرد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در بعضی از شهرهای لرستان تأمین زمین نهضت ملی مسکن با تأخیر مواجه شده و همین موضوع باعث شده است که برای همه متقاضیانی که تائید نهایی شده نتوانیم زمین مورد نیاز را تأمین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بازدید امروز از سایت نهضت ملی مسکن در استان و بروجرد و جلسه شورای مسکن به این منظور انجام شده تا تدبیری برای تأمین و تعیین تکلیف اراضی مورد نیاز انجام شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اضافه کرد: در سایت مسکن ملی بروجرد زمین مورد نیاز تأمین شده و پروژه شروع شده است، در سایت مشکلاتی مانند تسهیلات وجود دارد که با حضور استاندار موضوعات مطرح می‌شود و رفع خواهد شد.

مالکی با اشاره به زمان واگذاری و اتمام کار، افزود: طرح نهضت ملی مسکن چند بخش و متغیر دارد که تأمین زمین، آورده مردم و بخش تسهیلات متغیرهای نهضت ملی مسکن است.

وی تصریح کرد: آنچه باید دولت پیگیری کند تسهیلات است که تلاش می‌کنیم در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم تا فشار کمتری به مردم وارد شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با هم‌افزایی و مدیریت صحیح سایت مسکن ملی بروجرد تا سال آینده تکمیل و واحدها به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

مالکی با اشاره به طرح جوانی جمعیت گفت: در طرح جوانی جمعیت خودمان را مکلف می‌دانیم برای همه مشمولین زمین مورد نیاز را تأمین کنیم.

وی بیان کرد: در بروجرد هم خوشبختانه تأمین زمین مورد نیاز با مشکلی مواجه نیست اما در بقیه شهرها مثل خرم‌آباد تأمین زمین طرح جوانی جمعیت تابع همان نهضت ملی مسکن است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۴۵ هزار هکتار تأمین زمین انجام شده و بالغ‌بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در مراحل مختلف اجرا هستند.

مالکی اضافه کرد: در طرح جوانی جمعیت وعده کردیم که ۷۰ هزار قطعه زمین را تأمین کنیم که خوشبختانه وعده سال گذشته محقق شد امسال هم برای مشمولین زمین مورد تأمین خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی + جزییات
  • کلنگ‌زنی بیش از ۳۴۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • ۷۰ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت تامین شد
  • ممنوعیت عقد قرارداد مسکن با اتباع غیر مجاز
  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟
  • آیا هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟