Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به همراه اعضای هیات عامل این سازمان به دعوت احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با هدف بررسی موانع، مشکلات و توسعه بنادر غرب هرمزگان به بندرلنگه سفر کردند.
در ابتدای این سفر یکروزه مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور به همراه احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس و شیبانی فرماندار شهرستان بندرلنگه از بخش‌های مختلف بنادر و دریانوردی بندرلنگه بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سپس در نشست هم‌اندیشی فعالان اقتصادی غرب استان هرمزگان  با حضور بدر دریابان نماینده هرمزگان در اتاق بازرگانی ایران و جمعی از تجار، بازرگانان و مدیران عامل تعاونی‌های لنج‌داران غرب هرمزگان در سالن الغدیر بندرکنگ شرکت کردند.
در این نشست شهرداران بندرلنگه، بندرکنگ، بندرچارک و تعدادی از فعالان اقتصادی به نمایندگی از سایرین به بیان مشکلات و نقطه نظرات خود در حوزه بنادر و دریانوردی پرداختند.
احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست خطاب به مسؤولان سازمان بنادر کشور، اظهار داشت: سوال ما این است که واقعا سازمان بنادر با رقم بسیار بالای درآمد ارزی و ریالی، چه نقشی در توسعه شهرهای ساحلی داشته است؟ چه نقشی در توسعه بندرلنگه و یا بندرعباس داشته است؟ چه نقشی در توسعه راه‌ها داشته است؟
وی افزود: شما در بندر امام به ساخت کمربندی و مجموعه ورزشی کمک کردید اما سوال ما این است که بنادر منطقه ما مسؤولیت اجتماعی شان کجاست؟
دبیر کمیسیون عمران مجلس بیان داشت: من شنیدم مطلبی را که در حال بررسی آن هستم که اگر صحت داشته باشد، باید غم دنیا را خورد، مالیات و ارزش افزوده بنادر هرمزگان یعنی همین بندر لنگه‌ای که ما در آن هستیم در تهران پرداخت می‌شود، کارگران شهرداری بندرلنگه ۷ ماه حقوق نگرفته‌اند اما مالیات و ارزش افزوده شهرش در تهران پرداخت می شود، وا مصیبتا!
نماینده مردم شهرستان‌های بندرلنگه، بستک و پارسیان اضافه کرد: اگر واقعا عزم ما جزم است که ظرفیت بنادر کشور را در ۴ سال دو برابر کنیم، با فرمول فعلی نمی‌شود، سازمان بنادر در تهران و اختیارات متمرکز در مرکز کشور باشد، توسعه درستی شکل نمی‌گیرد.
جباری تاکید کرد: بررسی اهلیت‌ها در واگذاری‌ها خیلی مهم است هر واگذاری در بنادر باید اهلیت سنجی شود و اینگونه نباشد که بزرگ‌ترین مواهب را به افراد و شرکت‌هایی واگذار کنید که اهلیت ندارند و یا بدهکار کلان بانکی هستند.
رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان پیشنهاداتی را به مسؤولان سازمان بنادر به شرح ذیل عنوان داشت که توسعه پسکرانه بندر تجاری بندرلنگه و تعریف چشم‌انداز مناسب برای ایجاد یک بندری مناسب با عمق آبخور حداقل ۱۰ متر، ایجاد زمینه توسعه بندر شیو با توجه به وجود ظرفیت صادرات به حوزه قطر و از حوزه استان هرمزگان، ایجاد زمینه واگذاری بندر چارک از منطقه آزاد به سازمان بنادر با هدف توسعه و ایجاد یک بندر گردشگری همانند بندر مسافری در بندرعباس (شهید حقانی) وهمانند اقدام صورت گرفته در شهرستان بندر خمیر و اجرای تعهدات مسؤولیت اجتماعی در مناطق ساحلی همچون موج شکن‌های مردمی از جمله آنها است.
تعریف پست یا سمت در چارت سازمانی تا سطح رئیس اداره برای بنادر تازه تعریف شده از جمله این پیشنهادات است.
بعد از این نشست مدیرعامل سازمان بنادر به همراه نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس به بندر چارک رفته و با حضور در جمع معتمدین و فعالان اقتصادی این بندر از نزدیک با مسائل و مشکلات آنان آشنا شدند.

46

کد خبر 1474805

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان هرمزگان نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس بنادر و دریانوردی سازمان بنادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۴۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی

تین نیوز

 مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۶۶۰ هزار مسافر و گردشگر بین بنادر مسافری و گردشگری شرق این استان تردد کردند.

 به گزارش تین نیوز، حمیدرضا محمدحسینی تختی امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۶۰ هزار و ۵۴۳ مسافر و گردشگر در بنادر شرق استان جابه جا شدند که بیش ترین آن ها از مسیر دریایی بندر شهید حقانی بوده است.

محمدحسینی تختی تعداد این مسافران و گردشگران از مسیر بندر شهید حقانی به جزایر مقصد جزایر قشم، هرمز و بالعکس را به 397 هزار و 847 نفر اعلام کرد که این میزان نسبت به سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به افزایش ۹ درصدی تردد در مسیر بندر هرمز به بنادر شهید ذاکری (قشم) و شهید حقانی نیز گفت:  در این بازه زمانی 260 هزار و 481 هزار مسافر و گردشگر از طریق این بندر جا به جا شدند.

محمدحسینی تختی، امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و وزارت کشور، توسعه بندر شهید حقانی را گامی مهم در ارتقا بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور دانست.

مدیر بنادر شرق هرمزگان گفت: هرساله تعداد زیادی از گردشگران و شهروندان برای انجام سفرهای دریایی خود به مقاصد جزیره قشم، هرمز و ابوموسی انتخاب می کنند و  امضای این تفاهم نامه نیز با هدف گذاری تبدیل این بندر به قطب مسافری و تفریحی در جنوب کشور صورت گرفت.

به گفته وی؛ طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و گردشگری کمک ارزنده ای به اقتصاد گردشگری استان خواهد بود.

 لازم به ذکر است؛ بنادر شهید حقانی،هرمز و خورهای تفریحی خلاصی در شهرستان جاسک، آذینی در شهرستان سیریک و خور تیاب در شهرستان تیاب به عنوان مهم ترین بنادر مسافری شرق استان هرمزگان به شمار می رود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • اژه‌ای: حکومت وظایف و مسئولیت‌هایی را در قبال کارگران بر عهده دارد
  • اتمام فونداسیون ۱۳۲۴ واحد نهضت ملی مسکن در بندرلنگه
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • رئیس سازمان زندانهای کشور عازم بشاگرد شد
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • کمرنگ شدن محافظه کاری و شتاب تحولات اجتماعی در استانبول
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک