Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری صبح امروز در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه‌های خراسان شمالی، اظهار کرد: علم و دانش دارای آثار مختلفی است، به‌گونه‌ای که یا اثر فرهنگی و تربیتی داشته و باعث تغییر فرهنگی جامعه می‌شود و یا باعث پیشرفت و آبادانی جامعه می‌شود؛ اما اگر علم و دانشی این نتایج را در پی نداشته باشد سرگرمی صرف بوده و فاقد اثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: بر این اساس باید بکوشیم علم‌آموزی و دانش‌اندوزی ما در نوع نگاه و رفتارهای افراد و جامعه اثر فرهنگی و تربیتی و تحولی داشته باشد و سبب پیشرفت، نوآوری، ابداع و اختراع در زمینه‌های مختلف شود.

وی در ادامه با اشاره به حرکت مجامع علمی و دینی به سمت مباحث کاربردی، افزود: امروز در حوزه‌های علمیه نیز مباحث روزبه‌روز در حال تغییر بوده و متولیان آن به دنبال مباحث کاربردی‌تر جامعه می‌روند، مباحثی که مضاف بر نقش و اثر تربیتی، در جامعه نیز کاربرد بیشتری داشته باشد.

حجت الاسلام نوری خاطرنشان کرد: زمانی تدریس و تحصیل در حوزه‌های علمیه صرفاً مباحث احکام و نماز و روزه و امثال آن بود؛ اما اکنون مجتهدین در درس خارج به مباحثی نظیر بیمه، بانکداری، حکومت‌داری و شئون مختلف آن و سایر جنبه‌های جدید می‌پردازند و تلاش می‌شود هر دو حوزه با هم مدنظر قرار گیرند.

امام جمعه بجنورد اضافه کرد: باید هم در حوزه و هم در دانشگاه‌ها رویه به همین صورت باشد و به دنبال دانشی باشیم که کاربرد بیرونی و خارجی بیشتری داشته باشد.

وی افزود: به عنوان مثال با توجه به اینکه ۳۹ درصد اشتغال استان در حوزه کشاورزی است، دانشگاه علمی کاربردی می‌تواند در این زمینه تأثیرگذاری فراوانی داشته باشد.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: دانشگاه علمی کاربردی در این راستا می‌تواند سبب تحول در استان شده و با زمینه‌سازی برای افزایش ارزش افزوده تولیدات داخلی و توسعه صنایع تبدیلی تکمیلی محصولات کشاورزی، این زنجیره را کامل کند.

امام جمعه بجنورد در انتها گفت: باید علم را پلی برای پیشرفت و تکامل مردم و جامعه خود قرار دهیم و دانشگاه علمی کاربردی می‌تواند در این زمینه بیش از پیش در استان فعالیت کند.

کد خبر 5118671

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه بجنورد رضا نوری دانشگاه علمی کاربردی حوزه علمیه ویروس کرونا قاسم سلیمانی شیراز کرمانشاه بوشهر آمار کرونا مجلس شورای اسلامی گرگان شهرکرد آیت الله مصباح یزدی آلودگی هوا خطبه های نماز جمعه اولین سالگرد شهادت حاج قاسم شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۵۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرالیا نخستین رایانه کوانتومی کاربردی جهان را می سازد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، دولت فدرال استرالیا و دولت ایالت کویینزلند حدود یک میلیارد دلار استرالیایی (۶۰۰ میلیون دلار آمریکایی) در یک استارت آپ رایانش کوانتومی به نام PsiQuantum سرمایه گذاری کرده اند تا نخستین رایانه کوانتومی مفید و کاربردی جهان را بسازند.

رایانش کوانتومی تاکنون به طور کلی فعالیتی مخصوص بخش خصوصی بوده که شرکت های بزرگ فناوری مانند گوگل، آی بی ام، مایکروسافت میلیون ها دلار در توسعه آن سرمایه گذاری کرده اند. جرمی اوبراین و تری رودلف محققان استرالیایی PsiQuantum را تاسیس کرده اند.

هرچند شرکت های درگیر ساخت رایانه های کوانتومی معتقدند نسل جدید این فناوری می تواند به سرعت مشکلات را حل کند اما تلاش های اولیه آنها برای نشان دادن عملکرد آن کاملاً با مشکلات دنیای واقعی فاصله دارد.

کتی فولی محقق ارشد این پروژه در این باره می گوید: رایانه های کوانتومی به زودی می توانند به بخشی از زندگی روزمره تبدیل شوند و شیوه حل مشکلات مانند یافتن مسیرهای حمل ونقل، سازماندهی بنادر یا کنترل لجستیک برای المپیک ۲۰۳۲ بریزبن را دگرگون کند.

PsiQuantum اعلام کرده نخستین رایانه کوانتومی خطاپذیر جهان را می سازد که بدون خطا و برخلاف رایانه های کوانتومی فعلی است. این امر سبب می شود رایانه های کوانتومی برای مقاصد تحقیقات دفاعی و صنعتی کارآمد باشد.

PsiQuantum به جای استفاده از ابررساناها برای ساخت رایانه های کوانتومی، از روش همجوشی محور استفاده می کند که در آن فوتون ها به عنوان کیوبیت عمل می کنند و مانند رایانه های امروزی، روی تراشه های نیمه رسانا پردازش می شوند.

قرار است نخستین رایانه کوانتومی در مقیاس کاربردی یک میلیون کیوبیت فیزیکی داشته باشد و با استفاده از یک خنک کننده برودتی عمل می کند.

یکی از بنیانگذاران این استارت آپ اعلام کرد محققان کویینزلند از ۲۵ سال قبل روی درک فرایندهای فیزیکی رایانش کوانتومی تمرکز کرده اند. اما در دهه قبل این مشکلات قابل حل شدند.

کد خبر 6094041 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجوی آمریکایی در ۲ هفته/ حمایت‌ها از طرف جامعه دانشگاهی ایران ادامه دارد +تصاویر
  • آیین‌نامه حمایت از «نخبگان درون سازمانی» تدوین و اجرا می‌شود
  • آغاز حمایت از کارگران نخبه با اجرای آیین‌نامه حمایت از «نخبگان درون سازمانی»
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • استرالیا نخستین رایانه کوانتومی کاربردی جهان را می سازد
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • بیانیه جامعه دانشگاهی آزاد کرمانشاه در اعلام همبستگی با دانشجویان آمریکا
  • بررسی ۱۰ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • هشدار رئیس دانشگاه آزاد به ناهنجاری در انتخاب رشته دانشگاهی