Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مدیر مؤسسه قرآن و عترت بصیرت راز گفت: چند سالی از فرمایش مقام معظم رهبری برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن می‌گذرد و این در حالی است که مؤسسه قرآن و عترت بصیرت راز، بسیاری از نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان را در مسیر یادگیری کلام خدا تشویق کرده است.

زهرا کنعانی، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه مؤسسات قرآنی همواره گوش‌به‌فرمان مقام معظم رهبری (حفظ الله‌تعالی) بوده‌اند، اظهار کرد: در برهه‌ای از زمان، مقام معظم رهبری فرمان تربیت ۱۰ میلیون حافظ را صادر فرمودند و ما در این مؤسسه توانستیم تعداد بسیاری از نونهالان و بزرگ‌سالان در مقاطع سنی مختلف را به سمت حفظ قرآن کریم تشویق و ترغیب کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قرآن به‌عنوان بزرگ‌ترین کتاب آسمانی، بهترین و مؤثرترین منبع برای هدایت بشر است و انسان‌ها را به‌سوی علم، معرفت و نجات حقیقی سوق می‌دهد و سعادت واقعی بشر در صورت توسل و تمسک به آیات نورانی قرآن و درک حقایق نهفته در آن تضمین‌شده است.

کنعانی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های آموزشی مؤسسات قرآنی را تعطیل کرده اما جهاد خدمت به محرومان افتخاری است که نصیب فعالان قرآنی شده است، افزود: در سال جاری باوجود بیماری کووید۱۹، برگزاری کلاس‌های حضوری قرآنی امکان‌پذیر نشد، اما با برگزاری کلاس‌های مجازی بخشی از فعالیت‌های آموزش قرآن را پیگیری کردیم.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت بصیرت راز افزود: همان‌گونه که در بحث تربیت حافظان گوش‌ به‌ فرمان رهبری بوده‌ایم، در راستای اجرای رزمایش مؤاسات و کمک‌های مؤمنانه نیز به‌فرمان ایشان لبیک را در سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دادیم.

وی اضافه کرد: از اسفند سال ۱۳۹۸ تاکنون، در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، فعالان مؤسسه قرآنی راز اقدامات مؤثری داشتند که از آن جمله می‌توان به ضدعفونی معابر، تولید ماسک و گان بهداشتی، تولید کیسه بهداشتی ویژه نان، تولید لباس بهداشتی ضد کرونایی برای اصناف و غیره اشاره کرد که اعتبار هزینه شده در این موارد بالغ‌ بر ۴۵۰ میلیون ریال بوده که از سوی خیران قرآنی مؤسسه پرداخت‌ شده است.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت بصیرت راز تصریح کرد: در راستای اجرای رزمایش مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه، با همکاری خیران شهرستان رازوجرگلان در ۱۴ مرحله مبلغ یک میلیارد و ۴۰ میلیون ریال جمع‌آوری شد.

وی ادامه داد: این مبلغ صرف تعمیر منزل محرومان، کمک نقدی به نیازمندان، ذبح گوسفند قربانی و توزیع گوشت آن بین افراد سالمند و نیازمند، اعطای بن نان مهربانی به آسیب‌دیدگان از ویروس کرونا و خرید یک شیفت نان نانوایی شهر راز برای محرومان، توزیع غذای نذری، پوشاک، ماسک بهداشتی، مواد ضدعفونی‌کننده محیط، الکل طبی، ژل ضدعفونی‌کننده دست، اعطای لوازم منزل و جهیزیه به نوعروسان نیازمند، اعطای کمک‌هزینه خرید جهیزیه، کمک‌هزینه تکمیل ساخت حمام و سرویس بهداشتی، کمک‌هزینه تحصیلی و شهریه کلاس آموزشی، توزیع بسته‌های معیشتی شامل مواد غذایی، مواد شوینده و بهداشتی، لوازم‌التحریر شده است.

کنعانی افزود: ما تنها به کمک‌ها و نذورات خیران شهرستان رازوجرگلان اکتفا نکردیم و با دعوت از خیران استان تهران هم اقدام به توزیع غذای نذری، پوشاک، وسایل منزل و جهیزیه، بسته غذایی، شوینده و بهداشتی، لوازم‌التحریر بین نیازمندان شهرستان رازوجرگلان کرده‌ایم که در بخش مبلغ دو میلیارد و ۶۳۵ میلیون ریال جذب اعتبار از خیران تهرانی داشته باشیم.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت بصیرت راز با اشاره به اینکه جهاد خدمت به محرومان و نیازمندان همچنان ادامه دارد، گفت: در ایام سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و چهلمین روز شهادت دانشمند هسته‌ای، مهندس فخری‌زاده با تشکیل قرارگاه عملیات حاج قاسم سلیمانی مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از خیران شهرستان جمع‌آوری و صرف تهیه بسته غذایی، پوشاک، اهداء جهیزیه به نوعروسان، کمک‌هزینه خرید جهیزیه، میوه و بسته‌های معیشتی شب یلدا برای نیازمندان و محرومان شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری موسسات قرآنی حافظ قرآن میلیون ریال کمک هزینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۵۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

 اسماعیل زارعی‌کوشا همراه با فرماندار سنندج و مدیرکل بهزیستی استان با حضور در منزل کیوان جعفری ضمن دیدار با این حافظ توانخواه سنندجی، به گفت‌وگوی صمیمی با وی پرداخت.

در این دیدار استاندار کردستان معرفی حافظان قرآن به عنوان الگو در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به قرآن توجه جدی شود، شاهد کمترین مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

زارعی‌کوشا به نقش آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و افزود: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به کلام الهی می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

وی ضمن تشویق و ترغیب این جوان توانمند در زمینه قرآنی، به کیوان جعفری قول مساعد داد از هیچ حمایت و کوششی جهت هموار کردن مسیر زندگی برای توسعه قرآنی این حافظ توانخواه، از لحاظ مادی و معنوی کوتاهی نخواهد کرد.

کیوان جعفری، ۳۲ ساله ساکن سنندج معلول ذهنی و حرکتی و حافظ قرآن این روز‌ها به واسطه امتیاز منحصربه‌فردی که دارد مورد توجه جامعه قرآنی، استاندار کردستان و دیگر مسئولان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد