Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول خدابخش روز یکشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع شهرستان اهر همچنین از ورودی ۲۴ درصدی آب به سد ستارخان در پی افزایش ۱.۵ برابری بارندگی‌ها طی سال‌جاری خبر داد و افزود: در حال حاضر در سد بیش از ۴۰ میلیون مترمکعب آب وجود دارد که تنها ۲۰ میلیون مترمکعب قابل استفاده است و این میزان منابع آب در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش چندانی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه شاخص مصرف منابع آب در شهرستان اهر نسبت به سال گذشته افزایش ۲۴ درصدی را دارد، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی این بود که در ۱۰۰ روز اول سال آبی جاری هشت میلیون مترمکعب ورودی به سد ستارخان داشته باشیم که تاکنون ۱۰ میلیون مترمکعب ورودی داشتیم و این نشان می‌دهد ۲۳ درصد از برنامه‌های تامین منابع آبی جلوتر هستیم.

خدابخش اضافه کرد: سال گذشته ۲۶ میلیون مترمکعب آب در بخش کشاورزی شهرستان اهر استفاده شده بود که در پی پیش‌بینی کاهش بارندگی‌ها در شمال استان؛ برای سال زارعی پیش‌رو ۲۱ میلیون مترمکعب آب برای بخش کشاورزی اهر پیش‌بینی می‌شود.

فرماندار شهرستان اهر با ذکر این‌که سالانه در حدود چهار میلیون مترمکعب از منابع آبی سد ستاخان تبخیر می‌شود، گفت: توسعه باغات در شهرستان اهر با توجه به کاهش منابع آبی؛ می‌تواند منابع آبی را معرض مخاطره قرار دهد .

وی به توسعه باغات غیرمجاز در محدوده شبکه پایاب سد ستارخان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یک هزار و ۲۶۰ هکتار باغ به صورت مجاز و یک هزار و ۶۰۰ هکتار باغ به صورت غیرمجاز در شهرستان اهر داریم که ادعای باغداران غیرمجاز برای طلب حق آبه از باغداران مجاز بیشتر است و گاهی شاهد سرقت منابع آبی برای باغ های غیرمجاز در پایاب سد ستارخان نیز هستیم.

خدابخش بر لزوم جلوگیری از سرقت از منابع آبی در کانال سد ستارخان تاکید و یادآوری کرد: اجرای طرح آبیاری تحت فشار و کم فشار در باغات و تجهیز باغات به کنتور حجمی در این شهرستان ضروری است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی منابع طبیعی و آبخیزداری اهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی منابع طبیعی و آبخیزداری اهر آذربایجان شرقی منابع طبیعی و آبخیزداری اهر اخبار کنکور میلیون مترمکعب شهرستان اهر سد ستارخان منابع آبی منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۵۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: بیشترین حجم ذخیره سازی در این سه روز، به ترتیب مربوط به شهرستان های طبس، بشرویه‌ و زیرکوه بوده است.


نصرآبادی افزود: در مجموع حجم آبگیری سازه‌های آبخیزداری از ابتدای سال آبی ۱۴۰۲، 25 میلیون متر مکعب برآورد شده است.


وی گفت: خراسان جنوبی ۲ هزار و ۴۰۰ سازه آبخیزداری با حجم ذخیره ۹۴ میلیون مترمکعب روان آب دارد.


مدیرکل منابع طبیعی استان با اشاره به مشارکت قرارگاه امام حسن (ع) برای اجرای طرح‌های آبخیزداری افزود: در انتظار تصویب و ابلاغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های آبخیزداری امسال هستیم تا پس از تخصیص، بلافاصله اجرای طرح‌ها آغاز شود.

دیگر خبرها

  • تاکید فرماندار ارومیه بر هم‌افزایی با دستگاههای اجرایی برای تحقق شعار سال
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد