Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل امور عشایری خراسان شمالی از راه اندازی اولین خانه هلال عشایری این استان در مناطق قشلاقی مراوه تپه واقع در استان گلستان خبر داد.

محمدرضا قلی پور در نشست خبری که ۲۱ دی ماه در محل این اداره کل برگزار شد، گفت: خانه هلال با هدف توانمندسازی جامعه عشایری به ویژه جوانان این قشر از جامعه راه اندازی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه به هنگام بروز حوادث طبیعی همچون سیل، عشایری جزء اولین قشری هستند که بیشترین آسیب را می بینند، افزود: اعزام مربیان امدادی برای برگزاری کلاس های آموزشی امداد و نجات، بررسی آسیب شناسی عشایر و ارائه آموزش های لازم در این ارتباط از جمله اقداماتی است که با اجرای این طرح انجام خواهند شد.

قلی پور در ادامه از تشکیل شورای حل اختلاف عشایر نیز در استان خبر داد و اظهارکرد: سه نفر از سران طوایف و ایل های خراسان شمالی که مورد اعنماد عشایر بودند، انتخاب شدند و به عنوان شورای حل اختلاف، احکام به آن ها ابلاغ شده است.

وی همچنین با بیان اینکه در جامعه عشایری خراسان شمالی ۲۶۲ نفر بیسواد در سطح سنی ۲۴ تا ۱۰ سال وجود دارد، گفت: در سال گذشته رتبه برتر را در زمینه جذب آموزش بیسوادان کسب کردیم و امسال نیز به تفکیک نوع جنس و شهرستان، افراد بیسواد شناسایی و آموزش های لازم را دریافت خواهند کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: در صدد هستیم تا پایان امسال بیسوادی در میان عشایر خراسان شمالی ریشه کن شود.

وی به سوخت عشایری نیز اشاره کرد و افزود: طبق دستورالعمل ۵۰ لیتر در ماه به هر خانوار عشایری اختصاص داده شده بود که این میزان کفاف زندگی آن ها را نمی داد و با تلاش های انجام شده این سهیه دو و نیم برابر و به رقم ۱۲۵ لیتر رسید.

مدیر کل امور عشایری خراسان شمالی تاکیدکرد: در تلاش هستیم تا سوخت اختصاصی به عشایر را به عدد ۲۴۰ لیتر برای هر خانوار در ماه برسانیم و علاوه بر آن طی هر ماه سه کپسول ۱۱ کیلویی گاز نیز به عشایر داده می شود.

به گفته وی یک میلیون ۵۱۱ لیتر نفت خریداری شده و در اختیار شرکت های تعاونی برای توزیع قرار داده شده که میزان در میان خانوار عشایری توزیع شده است.

قلی پور با اشاره به اینکه عشایر خراسان شمالی در حوزه آرد و نان در مناطق قشلاقی با مشکل مواجه بودند و اعلام کرده بودند که نانوایی های روستایی و شهر مراوه در ارائه نان به آن ها مشکلاتی را به وجود آورده است، تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده مشکل حل شده است و علاوه بر آن ماهانه ۱۸۵ تن آرد در اختیار خانوار عشایری استان قرار می گیرد.

وی به شاخص های راه های عشایری نیز اشاره کرد و گفت: شاخص راه های عشایری در پایان سال ۹۵۳۹.۶۷ درصد بوده که اکنون به ۴۳.۷ درصد رسیده است که در این حوزه با ۱۵ درصد رشد مواجه بوده ایم.

این مقام مسئول تاکیدکرد: برای رسیدن به این شاخص مبلغ هفت میلیارد و ۶۶۴ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی خراسان شمالي عشاير سوخت خانه هلال راه خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۵۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل اصغری فرماندار بیله سوار گفت: نمایش نمادین کوچ عشایر، زندگی روزمره عشایری، مراسم عروسی عشایری، برپایی آلاچیق اقوام مختلف و برگزاری مسابقات متنوع و ورزش‌های بومی از جمله برنامه‌هایی است که برای این جشنواره در نظر گرفته شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • افتتاح هفتمین خانه هلال شهرستان دنا
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • یک کشته و ۶ مصدوم در تصادف تنگه راز
  • ۷ فوتی و مصدم بر اثر تصادف در خراسان شمالی
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا