Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: سید بهمن نقیبی، معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور درباره آخرین وضعیت شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور با اشاره به اینکه تاکنون ۶ استان کشور درگیر این بیماری شده‌اند، گفت: از تاریخ ۲۸ آبان ۱۳۹۹ تاکنون در ۶ استان و ۱۳ کانون گزارش بیماری داشته ایم.

به گزارش مهر، به گفته وی در استان مازندران ۳ کانون گزارش شده که دو کانون مربوط به پرندگان وحش و یک کانون بومی بوده، در اردبیل یک کانون مربوط به پرندگان وحش و در مرکزی نیز کانون گزارش شده که در تالاب میقان بوده است ضمن اینکه در تهران نیز در منطقه ملارد، این بیماری گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مقام مسئول اضافه کرد: در یکی از روستاهای شهرستان ملارد به نام «قلعه سید» کانونی شناسایی شد که در آن حدود ۶۰۰ بوقلمون به صورت غیر مجاز نگهداری می‌شدند و یک مورد دیگر نیز در این شهرستان در شهرک جعفریه بود که حدود ۱۰ قطعه مرغ و خروس در یک خانه باغ نگهداری می‌شدند که دو تا سه مورد تلفات داشت و صاحب آنجا فوراً ما را در جریان قرار داد که نمونه گیری های انجام شده حاکی از وقوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این کانون بود.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور همچنین از آلودگی واحدهای صنعتی به این بیماری خبر داد و گفت: این موضوع دور از انتظار نبوده است کما اینکه پیشتر در این مورد هشدار داده بودیم.

نقیبی با اشاره به اینکه در استان خراسان جنوبی ۵ واحد آلوده به این بیماری گزارش شده که همه این موارد در واحدهای صنعتی بوده است، گفت: چهار واحد مرغ تخمگذار و یک واحد مرغ مادر در استان خراسان جنوبی به این بیماری آلوده شده اند، همچنین گزارشی از روستایی اطراف سرپل ذهاب کرمانشاه داشتیم که در این کانون نیز ماکیان و بوقلمون نگهداری می‌شد و بلافاصله بعد از گزارش و تائید تشخیص بیماری عملیات معدوم سازی آن انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه وضعیت در جهان از نظر شروع بیماری بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بسیار حاد است، گفت: در اروپا اکثریت کشورها در این زمینه گزارش داشته اند که آخرین کشور سوئد بوده است، همچنین در ژاپن نیز وضعیت مطلوب نیست، در قزاقستان، واحدهای صنعتی به شدت درگیر شده بودند و حتی در کشورهایی مانند عراق و فلسطین اشغالی نیز گزارش‌هایی از آلودگی به این بیماری اعلام شده است. بنابراین هجوم سنگینی از ویروس را در سراسر دنیا شاهد هستیم.

مدیران واحدهای صنعتی از پنهان کاری خودداری کنند

نقیبی با بیان اینکه ما در اطلاعیه‌های سازمان دامپزشکی بر روی چند نکته همیشه به شدت تاکید می‌کنیم، گفت: کسانی که طیور خانگی و بومی نگهداری می‌کنند توجه داشته باشند که حتماً بین این طیور با پرندگان آزاد ارتباطی وجود نداشته باشد. دوم اینکه محل نگهداری طیور را حتماً ضدعفونی کنند تا اگر پرنده آلوده‌ای از آن منطقه عبور کرده و مدفوع آلوده در محل ریخته است، بی اثر شود. همچنین یک مطلب خیلی مهم که در سالهای گذشته نیز ما را آزار داده، خرید و فروش پرندگان به صورت دوره گردی بوده است که یکی از عوامل اصلی انتقال بیماری می‌تواند باشد و ما از مردم تقاضا می‌کنیم به هیچ عنوان از دوره گردان خریدی انجام ندهند.

وی تصریح کرد: همچنین کسانی که با تلفات غیرعادی و غیر متعارف در جمعیت طیور خود مواجه می‌شوند این موارد را حتماً در هر منطقه از کشور که هستند به شماره ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی تصریح کرد: در واحدهای صنعتی، انتظار داریم مدیران واحدها و مسئولان فنی بهداشتی افت مصرف دان، آب یا تولید و یا تلفات غیرعادی را در اسرع وقت به دامپزشکی اطلاع رسانی نمایند و از پنهان کاری در این ارتباط خودداری نمایند چون اصولاً" سیر بیماری به گونه‌ای است که امکان پنهان کاری برای مدت طولانی را ندارد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: آنفلوآنزا آنفلوآنزای پرندگان دامپزشکی صراط آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان سازمان دامپزشکی واحدهای صنعتی گزارش شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۶۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ ۵۰ دانشجو در فاز نخست شاغل می‌شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسینعلی سمیعی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در مراسم گرامیداشت روز معلم از به وقوع پیوستن واقعی ارتباط صنعت با دانشگاه با راه‌اندازی یک کارخانه در این واحد دانشگاهی و اشتغال ۵۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه در فاز نخست خبر داد.

وی اضافه کرد: همیشه معتقد بودیم اگر می‌خواهیم در اهداف دانشگاه موفق باشیم باید به طور عملی با صنعت در ارتباط باشیم و این موضوع بسیار مهمی بود که از اول دنبال می‌کردیم و در این راستا جلسات مهمی با کارخانجات بزرگ شهرستان انجام شد و نهایتاً با یکی از بزرگترین هلدینگ‌های کشور توانستیم به تفاهم برسیم که اکنون اتفاق بسیار خوب و بزرگی رقم خورد که در راستای آن می‌توانیم مدعی باشیم یکی از معدود دانشگاه‌هایی هستیم که در داخل مجموعه دانشگاه کارخانه فعال راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود متذکر شد: این کارخانه‌ قرار است در هر شیفت ۵۰ نفر فعالیت کنند و در سه شیفت مشغول به کار است.

سمیعی با بیان اینکه افتخار ما این است که از فرزندان همین شهرستان در این کارخانه مشغول به کار شدند، افزود: نکته مهم‌تر این است که طبق تفاهمنامه‌ای که با هلدینگ بزرگ طب پلاستیک رقم خورد قرار بر این شد که ۵۰ دانشجو در این مجموعه صنعتی مشغول به کار شوند و این خود یعنی مصداق بارز اشتغالزایی از طریق دانشگاه.

وی، ایجاد امید به آینده برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود را یکی از مهم‌ترین ثمرات راه اندازی کارخانه در دانشگاه عنوان و تصریح کرد: اگر روزی ارتباط با صنعت در حد یک شعار بود امروز به واقعیت رسیده است و این تعامل ادامه دارد و در سطح وسیع‌تر انشالله انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود بیان کرد: هدف عالی ما آموختن آداب صنعت برای راه‌اندازی خط تولید از طریق خود دانشگاه است و امیداریم با تعامل با صنعت و یافتن راه کار‌های مناسب این مهم نیز اتفاق بیفتد.

سمیعی افزود: نکته دیگری که دنبال آن هستیم راه‌اندازی سرای گردشگری در دانشگاه است که در آینده اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد؛ چراکه شاهرود در بین دو شهر مهم تهران و مشهد مقدس قرار داشته و ظرفیت بالایی برای اسکان مسافر وجود دارد، بنابراین یکی از ساختمان‌های بزرگ دانشگاه به این امر اختصاص داده شد که در حال اجرای زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی این ساختمان هستیم.

وی با بیان اینکه سالانه بالغ بر ۲۵ میلیون مسافر از جلوی این دانشگاه عبور می‌کنند و در صورتی که امکان اقامت برایشان فراهم شود دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود بهترین اقامتگاه برای آنها محسوب می‌شود، اظهار کرد: نکته دیگری که به جد دنبال آن هستیم بحث جذب دانشجوی غیرایرانی است که می‌توان از امکان گردشگری ذکر شده در این قضیه نیز استفاده کرد و مستندات این مهم نیز به وزارت علوم ارسال شده است و منتظر مراحل بعدی آن هستیم.

وی با تأکید بر اینکه رسالت اول دانشگاه آموزش است و در این راه باید تلاش کرد، گفت: یکی از هدف‌های مهم مجموعه تلاش برای جذب دانشجو است و این مهم اتفاق نمی‌افتد مگر با چند فاکتور از جمله اینکه اولاً داشته‌های فعلی را حفظ کرد و دوم برای همین تعداد دانشجویان به لحاظ کیفی و کمی بیشتر سرمایه‌گذاری کرد و در صورتی که رضایتمندی همین تعداد فعلی را حفظ کنیم انتهای آن منتهی می‌شود به افزایش تعداد دانشجو.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود متذکر شد: در کمیته هدایت تحصیلی و جذب افرادی با این کمیته همکاری داشتند که سمتی نداشتند، اما به صورت داوطلبانه و بدون هیچ چشم‌داشتی این همکاری را به بهترین نحو به انجام دادند که حاصل آن افزایش ۱۳ درصدی جذب دانشجو بود. در این راه تعامل بسیار خوبی با آموزش و پرورش رقم خورد و در اولین گام از ده‌ها نفر از مدیران و نیز مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شاهرود دعوت و جلسات توجیهی با آنان انجام شد و هدف ما این بود که این عزیزان ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دانشگاه را از نزدیک ببینند.

سمیعی عنوان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود امکانات بسیار خوبی وجود دارد، اما درب‌های دانشگاه باید به روی همه باز می‌شد تا از نزدیک این امکانات را ببینند. معتقدیم امکانات و سرمایه‌های این دانشگاه متعلق به همه مردم است و باید از آن استفاده کنند.

وی افزود: در گام بعدی بیش از ۲۰۰۰ دانش آموز از دانشگاه بازدید کردند و با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دانشگاه آشنا شدند و این موجب شد تا با چشم باز اهداف و رشته تحصیلی آینده خود را انتخاب کنند. تعاملات مختلفی را با آموزش و پرورش میامی و بسطام نیز داشتیم و برای جذب دانشجو برنامه‌های خوبی در آینده اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ ۵۰ دانشجو در فاز نخست شاغل می‌شوند
  • ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی در گرو حمایت‌های ارزی
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • پرسه سگ‌های ولگرد در شهر؛ ترحم، ترس، هاری
  • کمبود ۱۲ هزار نفری نیروی کار د‌ر واحد‌های تولیدی و صنعتی قم
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود