Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@11:33:12 GMT

ساز و کار جدید اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۳۶۰۸۸

ساز و کار جدید اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰

خبرگزاری فارس: احمد شریف دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب ، در پاسخ به سوالی درباره ساز و کار نهاد اجماع ساز جدید اصلاح طلبان برای انتخابات سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: بعد از انتخابات مجلس یازدهم شورای هماهنگی اصلاح طلبان به این فکر بود که ساز و کاری را برای تدوین راهبرد‌های آینده اصلاح طلبان و نحوه شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ طراحی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در جلسه کمیته سیاسی شورای هماهنگی چندین ماه این بحث ادامه داشت و از بقیه صاحبنظران هم دعوت به عمل آمد و آن‌ها هم نظرات خودشان را گفتند و در نهایت از جمع‌بندی به عمل آمده، عنوان شد که اصلاح طلبان باید یک نهاد اجماع‌ساز را ایجاد کنند.

شریف با بیان اینکه چیزی که در ابتدا تصویب شد این بود که تمام احزاب عضو شورای هماهنگی به علاوه ۱۰ نفر از شخصیت‌های ملی در این نهاد حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد:، ولی بعداً یک اصلاحیه خورد و قرار شد که آن ده نفر متغیر از ۱۰ تا ۱۵ نفر باشد و برای انتخاب آن‌ها هم به این صورت عمل شود که خود شورای هماهنگی ۵ نفر از اعضای خود را انتخاب کرده و به آقای خاتمی معرفی کرد و قرار شد که آقای خاتمی هم چند نفری را به این جمع پنج نفره اضافه کند و این جمع که به احتمال زیاد ۷ یا ۹ نفر خواهند بود، اقدام به انتخاب این ۱۰ نفر اشخاص حقیقی بکنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که آیا این ساز و کار موجب اختلاف در انتخاب افراد حقیقی نخواهد شد، گفت: برای اینکه این مشکل پیش نیاید قرار شد که انتخاب این ده نفر را یک کار گروهی انجام دهد و بعداً به آقای خاتمی معرفی شوند که اکثریت اعضای کارگروه از اعضای شورای هماهنگی هستند که طی یک رای گیری انتخاب شده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اگر خاتمی یکی از این گزینه‌های انتخاب شده را مورد تایید ندانست این فرد حذف خواهد شد؟ تصریح کرد: چنین بحثی مطرح نشده و یک کار جمعی صورت می‌گیرد و از اول هم تاکید آقای خاتمی این بود که کار به صورت تشکیلاتی و با محوریت شورای هماهنگی باشد و بحثی از حذف افراد نیست و این دوستان به یک جمع‌بندی می‌رسند تا اشخاص ملی غیرحزبی را انتخاب کنند.

شریف با بیان اینکه که در شورای سیاستگذاری افرادی بودند که شخصیت ملی نداشتند و این به عنوان یک نقطه ضعف شناسایی شد، تصریح کرد: این تصمیم، به نوعی اصلاح آن آیین نامه هست تا شخصیت‌هایی که حضور دارند در تراز ملی باشند.

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره تفاوت این نهاد اجماع ساز با پارلمان اصلاحات که مدتی پیش مطرح بود، خاطرنشان کرد: پارلمان اصلاحات فراگیری کشوری داشت و بنا بر این بود که یک جمع ۴۰۰ یا ۵۰۰ نفره به انضمام اعضای شورای هماهنگی و شورای مرکزی احزاب اصلاح‌طلب معرفی شوند و ساز و کارش با چیزی که الان اتفاق می‌افتد متفاوت بود.

وی با بیان اینکه این نهاد اجماع ساز مبتنی بر تمرکزگرایی است و دبیران کل احزاب و نمایندگان تام الاختیار احزاب در شورای هماهنگی با حدود ۱۰ نفر از اشخاص حقیقی هستند، گفت: پارلمان اصلاحات انتخاب وسیع‌تر و کشوری‌تری بود و قرار بود در استان‌ها هم شورای هماهنگی استان‌ها نمایندگانی را معرفی کنند و خود احزاب هم از اعضای شورای مرکزی‌شان حدود ۵ نفر را معرفی کنند، ولی طرح پارلمان اصلاحات در همان ماده ۹ که در مورد ترکیب پارلمان اصلاحات بود متوقف شد.

شریف با تاکید بر اینکه این نهاد اجماع‌ساز کل انتخابات ۱۴۰۰ را اعم از ریاست جمهوری و شورا‌ها مدیریت می‌کند، خاطرنشان کرد: در مورد اینکه شخصیت‌های حقیقی در استان‌ها حضور داشته باشند بحثی نشده و، چون به صراحت بر شخصیت ملی تاکید شده، ممکن است تعدادی از این افراد در استان‌ها حضور نداشته باشند و جلسات در تهران تشکیل شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: ساز و کار جدید انتخاباتی اصلاح طلبان خاتمی نهاد اجماع ساز پارلمان اصلاحات نهاد اجماع ساز شورای هماهنگی اصلاح طلبان آقای خاتمی ساز و کار استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۶۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، قائم‌مقام وزیر و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در این نشست  با تاکید بر انجام نشدن  اقدامات جزیره‌ای میان زیرمجموعه وزارت راه گفت: با توجه به نگاه ویژه وزیر راه و شهرسازی به کارکنان و پرسنل وزارت‌خانه باید تمام تلاش خود را معطوف به توجه به رفاه، معیشت و مسکن پرسنل کنیم.

محمدعلی زهره‌ای با تاکید بر ضرورت هم‌افزایی و همدلی میان زیرمجموعه‌های این وزارتخانه افزود: آنچه سبب افزایش کیفیت خدمات‌رسانی به مردم در سراسر ایران اسلامی می‌شود، همدلی و هم‌افزایی زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی است چراکه بدین صورت نقاط قوت رشد یافته و نقاط ضعف رقع خواهد شد.

وی در ادامه بر اهمیت توجه به آموزش پرسنل و کارمندان تاکید گفت: در حوزه آموزش و افزایش دانایی و سطح علمی پرسنل باید دوره‌های آموزشی ویژه کارشناسان، روسای ادارات و سایر پرسنل در دستور کار دائمی سازمان‌ها قرار گیرد چراکه دائماً نیازمند به‌روز رسانی سطح علمی کارکنان و کارشناسان هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی هم در این جلسه، با تاکید بر جایگاه این استان و مشهدالرضا (ع) در سطح کشور گفت: خراسان‌رضوی به‌واقع به‌دلیل وجود مضجع شریف رضوی شرایط خاص و متفاوتی دارد به‌گونه‌ای که سالانه شاهد سفر میلیون‌ها زائر داخلی و خارجی به این استان هستیم.

داعی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی باید در همه زمان، تلاش خود را معطوف به تسهیل شرایط ورود زائران داخلی و خارجی کند، افزود: در همه پیک‌های سفر و غیره، علی‌رغم تمام کمبود‌ها و کاستی‌های اعتباری، تمام تلاش زیرمجموعه‌های وزارت راه در استان خراسان‌رضوی، ارائه خدمات به زائران علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) با بالاترین کیفیت بوده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی نیز در این نشست به مهم‌ترین اقدامات سال گذشته این اداره‌کل اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از طرح های مسکوت‌مانده از دهه ۷۰، فرودگاه گناباد بود که سال گذشته با هزینه‌ای بالغ بر ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در حال حاضر پرواز‌های آن نیز برقرار است.

محمود امانی‌بنی با اشاره به بهره برداری چهار طرح عظیم فرودگاهی در سال گذشته در فرودگاه مشهد افزود: طرح‌های توسعه ترمینال داخلی با اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال، توسعه اپرون با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال، سه پل ارتباطی انتقال مسافران با اعتباری بالغ بر ۶۳۰ میلیارد ریال و سامانه جدید کمک ناوبری ILS فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیاردریال در اسفندماه سال گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه فرودگاه مشهد پس از فرودگاه مهرآباد دارای بیشترین نشست و برخاست پرواز‌های داخلی و پس از فرودگاه امام (ره)، دارای بیشترین نشست و برخاست در زمینه پرواز‌های خارجی است گفت: در پی بهره برداری طر‌های عمرانی و توسعه‌ای فرودگاه مشهد، در حال حاضر قابلیت پذیرش تا ۱۴ میلیون مسافر را داریم.

دیگر خبرها

  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • برگزاری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • ویژه برنامه‌های دهه کرامت در استان ایلام برگزار می‌شود
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • فیلم/ آخرین وضعیت فهرست های احزاب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!