Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@16:53:34 GMT

خاطره جالب شهید ابومهدی المهندس از وضو در فرات

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۳۶۳۱۷

خاطره جالب شهید ابومهدی المهندس از وضو در فرات

محسن حیدری، فعال رسانه ای اصولگرا و عضو هیات همراه آیت الله هاشمی شاهروی و دکتر محسن رضایی در سفر سال 96 به عراق، در یادداشتی به مناسبت شهادت ابومهدی المهندس، نوشت:

شرایط خاصی در عراق حکمفرما بود؛ چیزی شبیه جشن بزرگ ملی و آئینی. حشدالشعبی با رهنمودهای ولایت، فتوای مرجعیت و با اتکا به روحیه جهادی و «ما می توانیم»، به پیروزی های گسترده علیه داعش دست یافته بود و روند پیروزی های حشد همچنان ادامه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبل از ظهر روز 9 شهریور 1396 هواپیمای حامل مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی و سردار محسن رضایی در فرودگاه بغداد بر زمین نشست. شخصیت های مختلف مذهبی، سیاسی و نظامی عراق در فرودگاه به استقبال این دو پیشکسوت میدان های جهاد و شهادت آمده بودند.


فرماندهان حشد از جمله سردار شهید ابومهدی المهندس در فرودگاه تا پای هواپیما آمده بودند؛ به رسم ادب و میزبانی فروتنانه و مهربانانه عربی اسلامی و برای اینکه به 2 فرمانده و همرزم سابق خود خوشامد بگویند و آنها را در آغوش بگیرند و دمی از غوغای جهان آسوده شوند...

بعد از آن، استقبال و دیدارهای جداگانه در "صالة الشرف الکبری بمطار بغداد الدولي" انجام شد. سردار رضایی بار دیگر ابومهدی المهندس را در آغوش گرفت و پیروزی های حشدالشعبی را به او و همرزمانش تبریک گفت. ابومهدی متواضعانه گفت من یک سربازم، نقش اصلی متعلق به هدایتگری ولایت فقیه و فتوای مرجعیت شیعی و جهاد عموم رزمندگان است. ما اینها را از جنابعالی در سالهای مبارزه با صدام بعثی آموختیم.


از "صالة الشرف الکبری" به سمت "دارضیافة الرئاسة الوزرا" رفتیم... قبل از هر چیز نماز جماعت به امامت آیت الله هاشمی شاهرودی برپا شد. ابومهدی المهندس موقع وضو گرفتن، شادمانی خاص و غبطه برانگیزی داشت... ادعیه وضو را می خواند و در پایان بعد از صلوات بر محمد و آل محمد (علیهم السلام)، به فارسی رو به هیات ایرانی گفت: "وضو در فرات و نماز در کربلا" که در جنگ با صدام بعثی شعار رزمندگان بود، محقق شد. انشالله نماز در مسجد الاقصی. ادعیه امام خمینی تماما محقق شد، انشالله بزودی شاهد تحقق ادعیه امام خامنه ای در بیت المقدس خواهیم بود.

بعد از نماز تعدادی از اعضای هیات ایرانی دور ابومهدس المهندس جمع شده بودیم. تعریف می کرد که سردار محسن رضایی در سفر قبلی که به دعوت جلال طالبانی به عراق آمدند، در یکی از مجموعه کاخهای صدام با طالبانی دیدار کردند و طالبانی این را به آقامحسن (ابومهدی سردار رضایی را به رسم رزمندگان و به سیاق تعابیر امام خمینی، آقامحسن می نامید) گفته بود که چه جالب هر دوی ما علیه صدام می جنگیدیم و حالا در محل جلوس او با هم جلسه گذاشته ایم، در حالی که صدام به زباله دان تاریخ رفته است.



ابومهدی المهندس گفت در آن زمان آقامحسن در یک سخنرانی تاکید کرده بود که "امام خمینی(ره) در زمان قبول قطعنامه، این را پیش بینی کرده بود که به فضل الهی در این مقطع از زمان تحقق پیدا کرد". این جمله آقامحسن انگیزه ای برای حشدالشعبی شد که چندی بعد از آن مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) را در یکی از کاخهای صدام در بصره با حضور چند هزار نفر برگزار کردیم. تصویر بزرگی از امام خمینی و امام خامنه ای در آن ساختمان نصب کردیم؛ دقیقا بالای همان بالکنی که صدام اسلحه را به دست گرفت و به نشانه حمله به ایران شلیک کرد. دقیقا بالای همان بالکن تصویر امامین را نصب کردیم و موضوع سخنان سخنران آن روز هم ولایت فقیه بود. خاطره آن روز حلاوت خاصی در دل رزمندگان ایجاد کرد... خستگی از تنمان درآمد. تجسم واقعی سوره مبارکه "اذا جا نصرالله و الفتح" بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا مازوت توقیف نفتکش کره ای اعلان های بین المللی استیضاح ترامپ کاظم صدیقی محسن رضایی ابومهدی المهندس محسن حیدری صدام حسین حشدالشعبی آلودگی هوا مازوت توقیف نفتکش کره ای اعلان های بین المللی استیضاح ترامپ کاظم صدیقی ابومهدی المهندس امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۶۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمانی شدن مادر روحانی شهید حبیب الله رضایی در رودسر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رودسر گفت: حاجیه خانم طیبه نصراله زاده مادر روحانی شهید حبیب رضایی گورجی صبح امروز در سن ۸۴ سالگی، به علت کهولت سن به دیدار حق شتافت.

صابر سبحانی افزود: پیکر این مادر شهید فردا پنجشنبه، ١٣ اردیبهشت در رودسر تشییع و در گلزار شهدای این شهر، در جوار مزار فرزند شهیدش به خاک سپرده می‌شود.

حبیب اله رضایی گورجی سال ۶۵ در منطقه شلمچه، در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • قابی خاطره انگیز از لحظه قدم زدن کبوتر حرم در بین زائران امام رضا (ع)
  • یادواره شهدای سنگر سازان بی سنگر مرند
  • درخواست موشکی امام جمعه باشت از جانشین فرمانده سپاه پاسداران
  • آسمانی شدن مادر روحانی شهید حبیب الله رضایی در رودسر
  • با قرارگاه نور جواب دشمن را می‌دهیم | ثواب این مسئله بیش از ۸ سال جنگ است | افراد باندی با مامورها رفتار نامناسب می‌کنند | تشدید اقدامات در حوزه حجاب
  • طرح نور در چارچوب اعتقاد و بصیرت جاری شده است
  • فرمانده‌ای که پسرخاله صدام را اسیر کرده بود
  • ببینید | حرکت جالب سید حسن خمینی در یک دیدار دیپلماتیک
  • روایت شهید مطهری از کلاس درس متفاوت امام
  • توضیحات جدید و جالب سردار حاجی‌زاده از حمله نظامی به اسرائیل + فیلم | سپاه چند درصد تجهیزات تدارک دیده شده را استفاده کرد؟