Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان و گفت: امثال آیت الله مصباح یزدی و مرحوم آیت الله محمد یزدی از بزرگان و پیشگامان حوزه و انقلاب اسلامی بودند که به لقاء الله پیوستند و باید همواره به روح پاک این عزیزان درود فرستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با اشاره به اینکه خدمات پرافتخار سازمان تبلیغات اسلامی چه در سطح کشور و چه در سطح استان قم شایسته تقدیر است افزود: حجت‌الاسلام و المسلمین قمی حقیقتاً مدیری رشید، بصیر، فهیم و فعال در صحنه است و حضور ایشان در سازمان تبلیغات اسلامی نوید بخش حرکات و تحولاتی مثبت بوده و هست.
 
مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه حجت‌الاسلام عزت زمانی در طول مدیریت خود بر اداره تبلیغات اسلامی قم یک نیروی فعال و بسیجی و جهادی بودند، گفت: از تمام نهادهای تبلیغی حوزه علمیه به‌ویژه از گروه‌های جهادی و خیل عظیم طلاب تبلیغی آتش به اختیار همیشه حاضر در صحنه باید تشکر کرد.
 
وی افزود: هنر ما باید این شود که این ظرفیت عظیم و خارق‌العاده گروه‌های جهادی شناخته شود و در وهله دوم از این ظرفیت در جهت رسیدن به اهداف تمدنی اسلام استفاده کرد و هر کاری که می‌توان باید انجام داد تا این ظرفیت عظیم جهش یابد.
 
مسیر را برای فعالیت هر چه بیشتر گروه‌های جهادی طلاب هموار کنید
 
آیت الله اعرافی با اشاره به درخشش گروه‌های جهادی طلاب در اتفاقاتی چون سیل و کرونا و افتخار حوزه‌های علمیه به این گروه‌ها گفت: در اوایل شیوع و همه‌گیری کرونا و وحشت همگانی از این ویروس، گروه‌های جهادی بودند که با شجاعت خود این رعب را از دل جامعه ریختند و امروز مهم‌ترین سرمایه نهاد دین این جریانات جوشان و فعال در عرصه‌های اجتماعی است.
 
وی رسالت حوزه علمیه در تبلیغ دین و نقش‌آفرینی اجتماعی را تبیین کرد و گفت: گروه‌های تبلیغی و جهادی طلاب به‌قدری توانمند هستند که نیازی به هدایت و برنامه‌ریزی برای این گروه‌ها وجود ندارد و تنها باید راه و مسیر را برای حضور هر چه بیشتر این گروه‌ها هموار کرد.
 
عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه حجت الاسلام قمی و شعبان زاده و عزت زمانی نیز بر آمده از همینت نهال هستند، گفت: فصل مقوم حوزه این است که اهل تبلیغ و بلاغ است و یک رسانه محسوب می‌شود و این ذات و ماهیت حوزه علمیه است و اگر روزی حوزه از تبلیغ ارزش‌های متعالی دین اسلام تهی شد، دیگر حوزه علمیه نیست.
 
تبلیغ، رسالت مهم نهاد روحانیت است
 
وی با اشاره به هدف نهایی حوزه علمیه در ترویج اندیشه دینی در سراسر جهان گفت: از علما و مراجع اسلام گرفته تا یک امام جماعت در یک روستای دور افتاده، وظیفه تبلیغ دین را بر عهده دارند و اساساً یک روحانی و طلبه زمانی حوزوی به شمار می‌آیسند که از خود بیرون آمده و مشغول به تبلیغ دین شوند و این حقیقت نهاد تاریخی و بزرگ روحانیت است.
 
آیت الله اعرافی هشت نقطه مهم و تاریخی در ساعت تبلیغی حوزه علمیه در طول هزار سال اخیر را ترسیم کرد و گفت: قم در صد سال اخیر نقشی متمایز داشته است، چرا که در این سال‌ها طلاب از خود بیرون آمده و در فرآیند تبلیغ، تأثیر جهانی بر روح انسان‌ها گذاشتند و صده گذشته برگ زرینی برای حوزه علمیه قم در حوزه تبلیغ و اثرگذاری جهانی محسوب می‌شود و حوزه در این مدت تحولات بی سابقه‌ای در آفاق و ابعاد گوناگون و عمیقی رقم زده است.
 
جایگاه ویژه و متمایز حوزه علمیه قم در جهان
 
وی با اشاره به موفقیت خواجه نصیرالدین طوسی در ایجاد یک تتور بزرگ درون حوزه و همراه کردن دستگاه ضد دین و مهاجم مغول با خود گفت: با وجود تمام این تلاش‌ها و دستاوردها قم جایگاهی ویژه در صد سال اخیر دارد و این حرکت از زمانی جدیت یافت که شخصیتی چون امام بروز کرد که در تمام ابعاد به تنهایی با ۲۰ عالم و برجسته دینی برابری می‌کردند.
 
مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه امام خمینی شناختی درست و دقیق از جهان پیرامون خود داشتند و به خوبی توانایی اثرگذاری بر این محیط را در خود ایجاد کرده و بودند گفت: امام خمینی ره نهضتی را شکل دادند که امروز شاهد نقش آفرینی جهانی آن هستیم و این نهضت همان گفتمان انقلاب اسلامی است.
 
تأثیر رویکرد راهبردی امام خمینی (ره) در جهانی شدن تشییع
 
وی نگاه راهبردی و تمدنی امام خمینی (ره) را بیان کرد و گفت: امروز پرچم‌دار این نگاه تمدنی و نقش‌آفرین در دنیا رهبر معظم انقلاب اسلامی است و تمام دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با امر مهم تبلیغ باید این نگاه تمدنی و نقش‌آفرین در عرصه جهانی را محور اقدامات خود قرار دهند.
 
آیت الله اعرافی با اشاره به ضرورت تأثیرگذاری و موج‌آفرینی جهانی حوزه علمیه گفت: مقوله نقش‌آفرینی و جریان‌سازی جهانی با تبلیغ گره خورده است و تبلیغ نیز نیازمند نگاه کلان و نقشه راهبردی است و اگر این موارد رعایت نشود، نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.
 
وی با بیان اینکه نهادهای تبلیغی و آموزشی باید در تمام برنامه‌ها و نظامات خود روحیه تبلیغی و نگاه راهبردی برخوردار شوند گفت: سعودی‌ها و وهابی‌ها در دو سه سال مبلغانی با مفاهیم سست و کم‌مایه اربیت می‌کنند، اما حوزه باید به دنبال تربیت مبلغانی عمیق و دقیق و صاحب فکر و اندیشه و آشنا با تبلیغ تربیت کند.
 
در میان یک مواجهه کلان تمدنی با غرب هستیم
 
عضو فقهای شورای نگهبان ضرورت آشنایی طلاب با تمدن غرب آسیب‌های اندیشه غرب را تبیین کرد و گفت: ما امروز در میانه یک مواجهه کلان و تمدنی قرار داریم و در این رویارویی تمدنی، شناخت، هدف‌گیری و ارائه جایگزین برای مبانی فکری تمدن غرب ضروری است.
 
وی با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره حفظ و ماندن قم در خط مقدم انقلاب اسلامی گفت: باید اعتراف کنیم که این مطالبه رهبری محقق نشده و هنوز پاسخ مناسبی به این دغدغه داده نشده و باید قم به لحاظ سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در رتبه‌های بالای کشور قرار گیرد.
 
اعرافی در پایان با اشاره به آزاردهنده بودن مشکلات ظاهری در سطح قم گفت: مردم عزیز و فهیم قم همواره در تنگناها شجاعانه پشتیبان انقلاب بوده‌اند و امروز شعاع تأثیرگذاری قم در سطح جهانی است و آنچه مهم است حفظ و ارتقا سطح معرفتی و فکری قم است و حوزه‌های علمیه باید نسبت به این مسئله احساس مسئولیت کنند و ان‌شاءلله با حضور نیروهای جدید و تازه نفس این مهم عملی خواهد شد.
 
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی گروه های جهادی حوزه های علمیه انقلاب اسلامی امام خمینی حوزه علمیه آیت الله گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۶۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: متأسفانه امروز به خاطر مشکلات اقتصادی کشور، طلاب نیز در حوزه مسکن و معیشت دچار مشکل هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در دیدار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، ضمن آرزوی موفقیت و پیروزی برای کشور در عرصه‌های ملی و بین‌المللی اظهار داشت: خوشبختانه رهبر معظم انقلاب (‌مد‌ظله العالی) در طول دوران رهبریشان و حتی قبل از آن، به عنوان یکی از چهره‌های شاخص علاقه‌مند به پیشرفت و توسعه کشور از جنبه‌های مختلف شناخته می‌شده‌اند و هر کجا مدیریت میدانی به دست ایشان بوده و مانعی وجود نداشته، نتایج خوبی را همراه داشته است.

وی با اشاره به جایگاه برجسته رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در دید رهبران دنیا افزود: ایشان گام‌هایی بلندی برداشته‌اند؛ اما متأسفانه ما دچار حجاب معاصرت هستیم و این حجاب واقعیت‌ها را کم و گاهی بسیار کم تر از آنچه هست نشان می‌دهد.

عملیات «وعده صادق» در سایه توکل به خدا و امید به آینده میسر شد

امام جمعه قم با اشاره به زوایای پیچیده علمی عملیات «وعده صادق» بیان کرد: پس از این عملیات نگاه کشورها به ما تغییر کرد و تا حد زیادی تحت تأثیر این عملیات پیچیده و حرکت قدرتمندانه قرار گرفتند. حتی برخی از افرادی که با این انقلاب همسو نبودند نیز بعد از این موفقیت به خود آمدند.

وی افزود: این موفقیت در سایه توکل به خدا و امید به آینده میسر شد و معتقدم اگر امید در نسل جوان ما جوانه بزند و نسل جوان به جای پرداختن به جذابیت‌های کاذبی که دنیای غرب برای آن‌ها ایجاد کرده است با امید به آینده تلاش کند، موفقیت و پیشرفت را در پی خواهد داشت.

از تحریم استقبال نمی‌کنیم

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری محدودیت را، علی‌رغم انتظار دشمنان، یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت عنوان کرد و خاطر نشان کرد: تحریم‌ها عاملی شدند تا به خود متکی باشیم و از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم. البته این بدان معنا نیست که از تحریم استقبال می‌کنیم؛ اما اگر این محدودیت‌ها نبود، قطعا توجه به ظرفیت‌های داخلی پیدا نمی‌کردیم و به خاطر وابستگی شدید به دیگران، اعتماد به نفس خود را از دست می‌دادیم.

وی ابراز امیدواری کرد: این انقلاب با دعای پاکان و صالحان به پیروزی رسید و إن شاء الله بتوانیم این راه را استوارتر از گذشته طی کنیم و مطابق پیش بینی رهبر معظم انقلاب( مد ظله العالی) تا ظهور امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف  ادامه دهیم.

ظرفیت‌های بالای نخبگانی در حوزه علمیه

 دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تأکید بر اهمیت ارتباط حوزه‌های علمیه با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه وجود دارد و طلاب فاضل و اندیشمند زیادی داریم که امیدهای آینده حوزه هستند؛ اما متأسفانه امروز به خاطر مشکلات اقتصادی کشور،  طلاب نیز در حوزه مسکن و معیشت دچار مشکل هستند. باید شرایطی فراهم شود که این نخبگان بتوانند بدون دغدغه بدرخشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • مطهری امام
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی