Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-175 دیپلمات باسابقه وزارت امور خارجه آمریکا با امضای نامه ای با محکوم کردن دونالد ترامپ رئیس جمهوری  خواستار بررسی مقام های بلندپایه دولت در باره برکناری ترامپ شدند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازتارنمای فارن پالیسی؛ این نامه که دومین نامه فرستاده شده برای مایک پمپئو وزیر امور خارجه در چند روز گذشته به شمار می رود، نشانگر تکانه و خشم گسترده دیپلمات های ایالات متحده از اقدامات ترامپ و واکنش پمپئو به این بحران سیاسی داخلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این اعتراض دیپلمات های آمریکا به یک رئیس جمهوری کنونی، در تاریخچه 232 ساله این وزارتخانه بی‌سابقه است
مقام های بلندپایه وزارت امور خارجه در این نامه با سرزنش پمپئو به علت خودداری از صدور بیانیه در باره پذیرش بی قید و شرط پیروزی جو بایدن در انتخابات (سوم نوامبر /13 آبان ماه) 2020، به اقدامات تحریک آمیز ترامپ برای تحریک به شورش خشونت بار اعتراض کرده اند.
نشریه فارن پالیسی به صورت مستقل نتوانسته است شمار مقام های امضا کننده این نامه را تائید کند، اما یک مقام امضا کننده به شرط ناشناس ماندن، گفته است که حدود 175 دیپلمات و مقام بلندپایه وزارت امور خارجه آمریکا که عمدتا حقوقدان هستند، آن را امضا کرده اند.
این نامه با فراتر رفتن از پیام نخست در تشریح مباحث گسترده در باره چگونگی تضعیف و آسیب رساندن اقدامات رئیس جمهوری به صحنه سیاست خارجی ایالات متحده و نهادهای دموکراتیک آن، آشکارا از پمپئو خواستار حمایت از مشاوره با دیگر مقام های دولت در باره فعال سازی احتمالی متمم بیست و پنجم در باره برکناری رئیس جمهوری شده است.
فارن پالیسی می افزاید: ابراز نارضایتی خصوصی کارشناسان ارشد وزارت امور خارجه آمریکا برای دومین بار در یک هفته به منظور محکوم کردن اقدامات ترامپ، بی سابقه است. هر چند نامه های ابراز نارضایتی در دسترس گذشته بر سیاست های ایالات متحده یا اقدامات مدیریتی وزارت امور خارجه متمرکز بوده، اما هیچ حتی به مفهوم معرفی و شناسایی رئیس جمهوری به عنوان تهدیدی برای دموکراسی، نزدیک هم نشده بود.
با اینکه پمپئو در رشئه پیام های توئیتری، خشونت در کنگره را به عنوان غیرقابل پذیرش محکوم کرده، اما اشاره ای به ترامپ نکرده است.
جورج میکس عضو ارشد دموکرات در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان با ابراز نارضایی از پمپئو به علت انتقاد نکردن از ترامپ، دوباره بر پشتیبانی فزاینده نمایندگان هم حزبی خود از طرح استیضاح تاکید کرد.
تنها ساعتی بعد از پایان سخنرانی چهارشنبه شب 6 ژانویه ترامپ، نشست مشترک کنگره به ریاست مایک پنس آغاز شد، اما در همان ساعات اولیه، خبری نمایندگانی را که در حال تایید آرای الکترال کالج بودند به ترس و لرز انداخت و آن هجوم حامیان ترامپ به ساختمان کنگره بود.
توقف نشست مشترک مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای شمارش آرای گزینشگران انتخابات ریاست جمهوری که با شورش و یورش هواداران دونالد ترامپ به داخل ساختمان کنگره متوقف شد واکنش‌های بین‌المللی را در پی داشت و بسیاری از سران و مقامات عالی جهان ضمن سرزنش اقدام ترامپ و هوادارانش در به راه انداختن شورش، نسبت به وقایع واشنگتن ابراز نگرانی کردند.
با هجوم طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره و تلاش برای ورود به ساختمانی که در حال شمارش آرای الکترال کالج بودند، تمام درهای کنگره قفل شد و نیروهای امنیتی در برابر شورشیان به صف کشیدند.
در تیراندازی ها درجریان این شورش، دست کم پنج نفر کشته و دهها نفر هم زخمی شدند.  که تعدادی از آنها از نیروهای پلیس هستند. دست کم 53 نفر هم در جریان شورش بازداشت شدند.
با ورود حامیان ترامپ به ساختمان کنگره و متوقف شدن نشست مشترک کنگره، جو بایدن طی سخنانی با تاکید بر اینکه هجوم طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره، شورش است نه اعتراض گفت که مردم دنیا و حتی فرزندان ما که این صحنه های دردناک و نمایش افتضاح را در پایتخت امریکا می بینند، چه می گویند؟ وی خطاب به ترامپ گفت که دیگر بس است.

 اکثر آمریکایی‌ها می‌خواهند ترامپ فوری برکنار شود
 نظرسنجی جدید رویترز نشان می دهد که بعد از حمله به ساختمان کنگره، اکثر آمریکایی ها می خواهند که ترامپ فورا برکنار شود.
 براساس نتایج نظرسنجی صورت گرفته توسط رویترز و ایپسوس، 57 درصد از آمریکایی ها می خواهند دونالد ترامپ رییس جمهوری جمهوریخواه ایالات متحده فوراً از سمت خود برکنار شود، زیرا بر این باورند که شورش مرگبار به ساختمان کنگره با تشویق و سخنان تحریک آمیز وی صورت گرفت.
نتایج نظرسنجی همچنین نشان می دهد که از هر 10 شهروند آمریکایی که در ماه نوامبر (آبان) به دونالد ترامپ رای دادند، هفت نفر از آنان هم اکنون مخالف اقدام حامیان افراطی وی برای حمله به ساختمان کنگره هستند.
تقریباً 70 درصد آمریکایی های شرکت کننده در این نظرسنجی اعلام کردند که اقدامات ترامپ در آستانه حمله روز چهارشنبه را تأیید نمی کنند.
ترامپ در روز چهارشنبه قبل از هجوم حامیان وی به ساختمان کنگره، معترضان را به انجام تجمع در مقابل ساختمان کنگره تشویق کرد.
حمله به ساحتمان کنگره که حداقل منجر به کشته شدن چهار تن از جمله نیروهای پلیس و معترضان شد، توسط مقامات آمریکا از هر دو حزب مورد نکوهش قرار گرفته است.

چراغ سبز مایک پنس برای برکناری دونالد ترامپ
شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد، «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا فعالسازی متمم 25 قانون اساسی را برای برکناری ترامپ بعید ندانست و گفت در صورتی که بی پروایی رئیس جمهور افزایش یابد چه بسا به این اقدام متوسل شود.
معاون رئیس جمهور آمریکا توسل به متمم 25 قانون اساسی برای برکناری دونالد ترامپ را بعید ندانست.
شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد، «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا فعالسازی متمم 25 قانون اساسی را برای برکناری ترامپ بعید ندانست و گفت در صورتی که بی پروایی رئیس جمهور افزایش یابد چه بسا به این اقدام متوسل شود.
در همین حال، منابع مطلع اعلام کردند، مایک پنس قصد دارد در مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب این کشور در تاریخ بیستم ژانویه شرکت کند.شبکه «اِن‌بی‌سی نیوز» بامداد یکشنبه به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا گزارش داد، بعد از ابراز تمایل بایدن برای حضور پنس در مراسم تحلیف خود، معاون رئیس‌جمهور آمریکا نیز در این مراسم شرکت خواهد کرد.
این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا گفته بود: «خطاب به همه کسانی که پرسیده‌اند من روز 20 ژانویه به مراسم تحلیف نخواهم رفت».بایدن نیز در واکنش به این تصمیم گفت اینکه ترامپ قصد دارد در مراسم تحلیف شرکت نکند اتفاق خوبی است. او ترامپ را «شرم برای دنیا» خواند.
کنگره آمریکا روز چهارشنبه در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.
حامیان ترامپ، اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیرو‌های امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند.

نیویورک تایمز: ترامپ از تعهد برای انتقال مسالمت‌آمیز قدرت به بایدن پشیمان شده
شبکه خبری الجزیره به نقل از روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» خبر داد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا پشت درهای بسته به صراحت اعلام کرده که استعفا نخواهد داد. بر اساس نوشته روزنامه نیویورک تایمز، ترامپ همچنین پشیمانی خود از سخنان روز پنجشنبه و تعهدش درباره انتقال مسالمت‌آمیز قدرت به «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب را ابراز داشته است.
روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که رئیس جمهور آمریکا از سخنان روز پنجشنبه خود درباره انتقال مسالمت‌آمیز قدرت به بایدن ابراز پشیمانی کرده است.
 شبکه خبری الجزیره به نقل از روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» خبر داد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا پشت درهای بسته به صراحت اعلام کرده که استعفا نخواهد داد.
بر اساس نوشته روزنامه نیویورک تایمز، ترامپ همچنین پشیمانی خود از سخنان روز پنجشنبه و تعهدش درباره انتقال مسالمت‌آمیز قدرت به «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب را ابراز داشته است.
روز گذشته نیز سه نفر از مشاوران کاخ سفید به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفتند که دونالد ترامپ هیچ قصدی برای کناره‌گیری از قدرت ندارد.
یکی از مشاوران وی نیز احتمال کناره‌گیری ترامپ از قدرت در اندک روزهای باقیمانده از دوران ریاست جمهوری وی را «هیچ» ارزیابی کرد.
یکی دیگر از مشاوران نیز با «صفر» دانستن احتمال کناره‌گیری ترامپ گفت: «وی فکر نمی‌کند که مرتکب خطایی شده باشد».
این در حالی است که کنگره آمریکا سخت دنبال برکناری ترامپ از طریق متمم 25 قانون اساسی یا استیضاح وی است.
«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بامداد روز شنبه (به وقت تهران) به نشست حزب دموکرات درباره تحولات اخیر حمله به کنگره توسط طرفداران ترامپ اشاره کرد.
وی گفت: «امیدواری اعضا این است که رئیس جمهور فورا استعفا دهد. اما اگر وی این کار را انجام نداد من به کمیسیون‌ها دستور دادم تا برای پیشبرد متمم 25 قانون اساسی و استیضاح آماده باشند».
حملات چهارشنبه شب طرفداران ترامپ به کنگره سبب شده تا نمایندگان و سناتورهای آمریکایی به فکر برکناری زودهنگام ترامپ بیفتند.
در جریان حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره دست کم چهار نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند.

سی ان ان: عوامل حمله به کنگره در حال اخراج و از دست دادن مشاغلشان هستند
شبکه سی ان ان گزارش داد، برخی از افرادی که در حمله به کنگره مشارکت داشتند و هویت و تصاویرشان منتشر شده است از مشاغل خود اخراج شده‌اند.
شبکه سی ان ان گزارش داد، با گذشت چند روز از هجوم طرفداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به کنگره بعضی از عوامل خشونتها در ساختمان «کاپیتول هیل» در حال شناسایی از سوی پلیس فدرال آمریکا هستند و تصاویر آنها در حال انتشار در شبکه‌های اجتماعی است.
این گزارش افزود: همزمان با شناسایی این افراد برخی از عوامل دخیل در بحران روز چهارشنبه در کنگره از کار خود اخراج شده یا در حال اخراج شدن و ترک مشاغل خود هستند. 
سی ان ان در ادامه نوشت، یک شرکت املاک و مستغلات در ایالت شیکاگو یکی از کارکنان خود را به دنبال انتشار عکس وی و مشارکت در حمله به ساختمان کنگره این کشور از کار اخراج کرده است.
«لیبی اندروز» 56 سال به شبکه سی ان ان گفته که وی در کنگره بود تا از رئیس جمهور حمایت کند نه اینکه عامل خشونت باشد. وی اعلام کرد که از طریق ایمیل خود متوجه شده است که از کار اخراج شده است.
هرچند که اندروز گفته تا زمان بازگشت به هتل از خشونت هواداران ترامپ اطلاعی نداشته است اما سی ان ان می‌گوید که شرکت متبوع وی دو عکس از اندروز را برای آنها ارسال کرده است که نشان می‌دهد در درون کنگره حضور داشته است.
کمپانی «ناویستار» که یک شرکت بازاریابی در ایالت مریلند است نیز اعلام کرده است که یکی از کارکنان خود را به خاطر انتشار عکسش با «آی دی» کارت شرکت در خشونتهای واقع در کنگره از کار برکنار کرده است. 
این شرکت با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد، در حالیکه ما از حق همه کارکنان خود برای اعتراضات مسالمت آمیز و آزادی بیان حمایت می‌کنیم اما هر کس که با رفتارهای خطرناک خود سلامت و ایمنی دیگران را به خطر بیاندازد دیگر جایی برای همکاری با شرکت ناویستار نخواهد داشت. 
اف‌بی‌آی روز جمعه تصاویری از حامیان دونالد ترامپ که روز چهارشنبه با تحریک وی به ساختمان کنگره حمله کردند، منتشر کرد.
اف‌بی‌آی در بیانیه‌ای که همزمان با تصاویر مهاجمان به کنگره منتشر کرده، گفت: «به دنبال کمک عمومی برای شناسایی هویت افرادی هستیم که به‌صورت غیرقانونی وارد ساختمان کنگره آمریکا شدند. از هر کسی که اطلاعاتی از این افراد دارد یا شاهد اقدامات خشونت‌بار داخل یا نزدیک کنگره بوده، تقاضا می‌کنیم با اف‌بی‌آی تماس بگیرد.»
روز یک شنبه نیز رسانه‌های آمریکایی از شناسایی و بازداشت یکی از افرادی که در حال سرقت تریبون کنگره آمریکا بود خبر دادند.

ترامپ در آستانه محاکمه و برکناری
انتظار می رود دموکرات ها فردا دوشنبه لایحه محاکمه دونالد ترامپ را به عنوان مقدمه برکناری وی به مجلس ارسال کنند. گزارش ها حکایت از آن دارد که مایک پنس، معاون وی نیز برای فعال سازی ماده 25 قانون اساسی آمریکا چراغ سبز نشان داده است. به گزارش خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا هم سفر خود را به 7 کشور خاورمیانه و شمال آفریقا ناتمام گذاشته و به آمریکا برمی گردد. همه شواهد حکایت از آن دارند که دولت آمریکا قصد دارد ماده 25 قانون اساسی را برای برکناری ترامپ، فعال کند.
شبکه سی ان ان به نقل از یک منبع نزدیک به پنس گفته است که وی فعال سازی متمم 25 قانون اساسی برای برکناری ترامپ را دور از انتظار ندانسته است و گفته است که در صورت ادامه ماجراجویی های ترامپ، این ماده فعال خواهد شد.
این منبع خاطرنشان کرده است که تیم پنس نگران پیامدهای احتمالی فعال سازی این متمم هستند و حتی بیم آن دارند که با توجه به احتمال حرکت های ماجراجویانه دیگر ترامپ – که ممکن است برای کشور خطرناک باشد - به محاکمه ترامپ در کنگره بینجامد.
این در حالی است که خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام عالی رتبه در دولت آمریکا اعلام کرده است که مایک پنس در مراسم تحلیف جو بایدن در بیستم ماه جاری شرکت می کند؛ ترامپ پیشتر اعلام کرده است که در این مراسم شرکت نخواهد کرد. بایدن هم در پاسخ گفته است که از حضور معاون رئیس جمهور در این مراسم استقبال می کنیم.
سی ان ان اعلام کرده است که نمایندگان و سناتورهای جمهوری خواه – که از متحدان ترامپ بودند – اعلام کرده اند که در صورتی که لایحه یادشده، معقول باش، از تلاش دموکرات ها برای برکناری رئیس جمهور حمایت می کنند.
در همین راستا پت تومی، سناتور جمهوری خواه در گفتگو با شبکه فاکس نیوز گفت که به نظر وی رئیس جمهور مرتکب جرمی شده است که باید در کنگره محاکمه شود.
علاوه بر تومی، سناتور لیزا مورکوفسکی، آدام کینزینجر، و دیگران از جمله سناتورها و نمایندگان جمهوری خواه هستند که خواستار برکناری ترامپ یا فعال کردن متمم 25 قانون اساسی شده اند.
دموکرات ها فرآیند محاکمه ترامپ در کنگره را به سرعت دنبال می کنند و چنانچه وی حاضر به استعفا نشود، فردا دوشنبه لایحه محاکمه وی را تقدیم کنگره خواهند کرد. طبق این لایحه وی به "تحریک به شورش" متهم شده است. همزمان بازرسان فدرال از توقیف کامیونی حامل اسلحه و مواد منفجره در محوطه ساختمان کنگره، اندکی قبل از حمله هواداران ترامپ به این ساختمان خبر داده اند. این مسأله اوضاع ترامپ را وخیم تر می کند.
در این بین خبرگزاری بلومبرگ فاش کرد که استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا سفر خود را به 7 کشور خاورمیانه و شمال آفریقا ناتمام گذاشته و به آمریکا برخواهد گشت.
این خبرگزاری به نقل از یک منبع آگاه – که خواست نامش فاش نشود – گفت که منوچین که احتمالا صبح دوشنبه به آمریکا برمی گردد، تلاش می کند کنترل اوضاع را در زمان آشوب و ناآرامی در واشنگتن به دست بگیرد.
ظرف دو روز گذشته روزنامه واشنگتن پست و سایت سی ان بی سی ب نقل از منابع نامعلومی اعلام کرده اند که منوچین سرگرم بررسی موضوع برکناری ترامپ است اما منابع بلومبرگ این خبرها را تکذیب کرده و گفته اند که وی هیچگاه درباره متمم 25 قانون اساسی نه با پمپئو گفتگو کرده است و نه با هیچ مقام دولت دیگری.

ترامپ: هرگز استعفا نخواهم داد
روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز اعلام کرد که دونالد ترامپ از سخنان پنجشنبه گذشته خود پیرامون محکوم کردن شورش در کنگره و انتقال آرام قدرت به بایدن ابراز پشیمانی کرده است.
روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی اعلام کرد که دونالد ترامپ ریس جمهور آمریکا که آخرین روزهایش در کاخ سفید را سپری می کند، در خصوص ویدیوی خود که پنجشنبه هفته گذشته درباره محکومیت شورش در کنگره (کپیتال هیل) و نیز انتقال آرام قدرت در 20 ژانویه به جو بایدن ریس جمهور منتخب این کشور منتشر کرده بود؛ ابراز پشیمانی کرد.
به گزارش این روزنامه آمریکایی، ترامپ در جلسه ای خصوصی اعلام کرده است که نه تنها از سخنان پیشین خود پشیمان شده است؛ بلکه استعفا نیز نخواهد داد.
گفتنی است که روز چهارشنبه همزمان با برگزاری نشست کنگره برای تأیید آرای الکترال انتخابات 2020 آمریکا، «دونالد ترامپ» با ارسال پیام‌هایی در توئیتر و فیسبوک حامیان خود را به برگزاری تجمع اعتراضی در برابر کنگره و اعتراض به آنچه که وی تقلب در انتخابات ریاست جمهوری می‌خواند، دعوت کرد.
در یورش ناگهانی معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به داخل کنگره این کشور 5 تن کشته شدند که به گفته پلیس، تمام کشته شدگان از طرفداران دونالد ترامپ بودند. همچنین تاکنون پلیس آمریکا 52 نفر را در این اعتراضات بازداشت کرده است.
شبکه اجتماعی توئیتر نیز حساب کاربری ترامپ را به دلیل نقض قوانین و ساختارهای این شبکه مسدود کرده است.
این پیام رسان در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از بررسی دقیق توئیت‌های اخیر حساب دونالد ترامپ، این حساب را به دلیل خطر تحریک بیشتر خشونت، برای همیشه مسدود کرده است.
این وضعیت در حالی است که بیش از 150 چهره دموکرات با امضای طرح استیضاح ترامپ، فشارها بر وی برای کناره گیری از پست ریاست جمهوری را افزایش داده اند

تهدیدحامیان افراطی ترامپ: زمان تحلیف بایدن به واشنگتن باز می‌گردیم
با گذشت چند روز از آشوب و هجوم به ساختمان کنگره، طرفداران افراطی ترامپ با جسارت بیشتر وعده داده اند که برای مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا در 20 ژانویه (اول بهمن) به واشنگتن بازخواهند گشت. یکی از طرفداران افراطی ترامپ در شبکه اجتماعی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که بسیاری از ما با حمل سلاح برای حمایت از عزم ملت خود باز می گردیم.
حامیان افراطی و راستگرای ترامپ روز شنبه اعلام کردند که آنان در زمان برگزاری مراسم تحلیف بایدن به واشنگتن باز خواهند گشت.
به گزارش شبکه ان بی سی، با گذشت چند روز از آشوب و هجوم به ساختمان کنگره، طرفداران افراطی ترامپ با جسارت بیشتر وعده داده اند که برای مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا در 20 ژانویه (اول بهمن) به واشنگتن بازخواهند گشت و هم اکنون از طریق شبکه های انلاین در حال هماهنگی های لازم برای تجمع در آن روز هستند.
یکی از طرفداران افراطی ترامپ در شبکه اجتماعی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که بسیاری از ما با حمل سلاح برای حمایت از عزم ملت خود باز می گردیم! ما به تعداد زیادی خواهیم آمد که هیچ ارتش یا نیروی پلیس نتواند در مقابل ما ایستادگی کند.
طرفداران افراطی ترامپ در حال حاضر بشدت در شبکه اجتماعی تلگرام و پارلر فعال شده اند تا برای تجمع بزرگ خود در مراسم بایدن هماهنگ شوند.
یکی از حامیان رییس جمهوری در وب سایت (TheDonald.win) نوشت: دور دوم شورش در تاریخ 20 ژانویه برگزار می شود و این بار هیچ رحمی وجود نخواهد داشت.
حامیان افراطی ترامپ روز چهارشنبه هفته گذشته بعد از تحریک شدن از طرف دونالد ترامپ به ساختمان کنگره حمله کرده و نشست مشترک نمایندگان که در حال تایید آرای الکترال کالج بایدن بودند را به صورت موقت بر هم زدند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بایدن ترامپ کنگره انتقال مسالمت آمیز قدرت معاون رئیس جمهور آمریکا ترامپ به ساختمان کنگره انتخابات ریاست جمهوری طرفداران افراطی ترامپ برای برکناری ترامپ متمم 25 قانون اساسی طرفداران ترامپ اعلام کرده روزنامه آمریکایی وزارت امور خارجه واشنگتن باز مراسم تحلیف نیویورک تایمز حامیان افراطی آرای الکترال کنگره آمریکا الکترال کالج روز چهارشنبه شبکه اجتماعی دونالد ترامپ شبکه سی ان ان ایالات متحده رئیس جمهوری آمریکایی ها جمهور منتخب نقل از یک نشست مشترک برکنار شود کناره گیری بیانیه ای فعال سازی داده اند جو بایدن مایک پنس چند روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۷۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست

وزارت خارجه صنعا با تاکید بر اینکه آمریکا مانع توقف کشتار علیه نوار غزه می‌شود تاکید کردهدف عملیات‌های یمن فشار برای پایان دادن به تجاوزات دشمن ضد غزه بوده و سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط دولت این کشور دروغ بودن شعارهای دموکراسی آمریکا را ثابت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن با صدور بیانیه‌ای درباره تحولات اخیر و تحرکات متجاوزانه آمریکا و متحدانش در منطقه اعلام کرد که ایالات متحده مانع اصلی صلح در یمن (اشاره به بحران جنگ یمن) بوده و همچنین از توقف کشتار و جنایت در نوار غزه جلوگیری می‌کند.

وزارت خارجه صنعا تاکید کرد که عملیات‌های یمن با اهداف انسانی انجام می‌شود و هدف آن فشار آوردن برای توقف تجاوزات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و رفع محاصره این منطقه است. این یک خواسته بشردوستانه بوده و باید به آن پاسخ داده شود.

وزارت خارجه صنعا در ادامه کرد که حل و فصل بحران یمن ربطی به آنچه که در دریای سرخ می‌گذرد ندارد و به سازمان ملل تاکید شد که نقشه‌ای (نقشه صلح) که با طرف سعودی به دست آمده ربطی به حوادث غزه ندارد و آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها نباید هیچگونه دخالتی در آن داشته باشند.

این وزارتخانه تاکید کرد که صحبت های «تیم لیندرکینگ» فرستاده آمریکا در یمن موید این است که آمریکا مانع برقراری صلح در یمن و جلوگیری از توقف کشتار جنایتکارانه در غزه و رفع محاصره این منطقه می‌شود.

واکنش انصارالله به سرکوب معترضان حامی غزه در آمریکادرخواست انصارالله برای اقدام جهانی در برابر جنایات اسرائیل

در ادامه این بیانیه آمده است که آمریکا در برابر اراده همه ملت‌های جهان از جمله ملت خودش ایستاده ؛ ملتی که مخالفت خود را با مشارکت دولت جو بایدن در جنایات شنیع صهیونیست‌ها علیه مردم غزه اعلام کردند.

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن در ادامه به خیزش دانشجویی عظیم در آمریکا علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی و همبستگی مردم و دانشجویان آمریکایی با مردم فلسطین در نوار غزه اشاره و اعلام کرد که دولت آمریکا به جای پاسخگویی به این مطالبات جهانی به سرکوب وحشیانه دانشجویان خود متوسل شده و همین امر بار دیگر دروغ بودن شعارهای آمریکا درباره دموکراسی را آشکار کرد.

پیش از این هم دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز شهروندان آمریکایی طرفدار غزه در دانشگاه‌های این کشور توسط مقامات آمریکایی را محکوم و از مواضع اخلاقی معترضان آمریکایی که نشانگر افزایش آگاهی اجتماعی آن‌ها است، تشکر و قدردانی کرد.

دفتر سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد که سرکوب بدون دلیل معترضان، دروغ بودن ادعاهای مقامات آمریکایی مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی را آشکار می کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!
  • تمجید دونالد ترامپ از دستگیری دانشجویان معترض 
  • ۵۸ درصد صهیونیست‌ها خواستار برکناری فوری نتانیاهو هستند
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها