Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه ابتکار در رابطه با اسید پاشی در کشور گفت: متأسفانه مواردی در زمینه اسید پاشی در کشور وجود دارد که مورد پیگرد قضائی لازم بعد اتفاق جرم قرار نمی‌گیرد. ممکن است دلایل سیاسی یا قدرت مانع پیگیری آن شود که این جای نگرانی و تأسف دارد. زمانی که آقای رئیسی تشریف آمدند امیدها نسبت به این مسأله که قرار است ایشان به این موضوعات و هرگونه جرم ورود و رسیدگی کنند افزایش یافت مخصوصاً موضوع اسیدپاشی که یکی از زشت‌ترین و پرخشونت ترین رفتارها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آمرین بسیاری از جرم‌ها امروز با قدرت دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و انتظامی مورد پیگیری قرار می‌گیرند البته همین انتظار هم می‌رود، بسیار هم قدردانیم که این امنیت را در کشور فراهم می‌کنند اما اسیدپاشی یک موضوع روشنی است، پیچیدگی ندارد و با تحقیقات اولیه به نتیجه می‌رسد. سوال این است که چرا به این پرونده‌ها رسیدگی نمی‌شود؟ این سوال بزرگی است که از ذهن مردم پاک نمی‌شود.

ابتکار گفت: ما قانون تشدید مجازات را داریم و قانون در این مسأله صریح است، قانونی که مصوب مجلس است و تاییدیه شورای نگهبان را دارد و بحث تشدید عاملان و عامران اسیدپاشی است اما چرا باز می‌بینیم که تکرار می‌شود؟ یک دلیل این است که شاید عده‌ای فکر می‌کنند در قبال چنین رفتارهایی مصونیت دارند حال یا با عناوین مقدس یا عناوین سیاسی یعنی از یک سپر سیاسی یا یک سپر مقدس استفاده می‌کنند تا جرایم خودشان و رفتارهایشان را توجیه کنند.

وی ادامه داد: قانون مجازات اسیدپاشی و قوانین دیگر مانند حفظ امنیت زنان خلأ موجود در قانون را پر می‌کند این مسئله بسیار روشن و شفاف است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده عنوان کرد: شأن جامعه اسلامی و دینی ما این نیست که چنین رفتارهایی بدون رسیدگی قضائی و بدون اجرای عدالت باقی بماند و اینها اذهان و وجدان عمومی را نسبت به اصل عدالت، خدشه دار می‌کند. بنابراین بسیار موضوع مهمی است خصوصاً مواردی که تکرار شده دوباره وجدان‌ها را به درد آورده است. قانون تشدید مجازات، قانون بسیار قوی است که در مجلس قبلی به تصویب رسیده و باید اجرا شود. پیگیر موضوع بودیم زیرا این مطالبه عمومی جامعه فقط مطالبه جامعه زنان.

ابتکار تصریح کرد: باید عدالت بدون توجه به مسائل حاشیه‌ای اجرا شود تا خدایی نکرده، عده‌ای فکر نکنند در حاشیه امن هستند و فرد یا گروه یا جریان خاصی پشتوانه آنها است. لازمه این امر دستور صریح رئیس محترم قوه قضائیه است که به پرونده‌هایی مثل اسیدپاشی اصفهان که واقعاً افکار عمومی را جریحه دار کرده است، رسیدگی شود.

کد خبر 5118818

منبع: مهر

کلیدواژه: معصومه ابتکار قوه قضاییه اسیدپاشی مجلس زنان آیت الله سید ابراهیم رئیسی شهرداری تهران شورای شهر تهران آلودگی هوا شورای شهر شورای عالی استان ها شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شهرداری تذکر به شهردار تهران موتورسیکلت برقی تهران ویروس کرونا شهید هوای ناسالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۷۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار ۶ نفر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام

کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ۶ ورزشکار را جهت رسیدگی به سه پرونده فراخواند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام؛ جلسه کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی روز دوشنبه جهت رسیدگی به سه پرونده تشکیل خواهد شد و افراد زیر احضار شده‌اند:

پرورش اندام: سالار مددی، مهدی جابری
مچ اندازی: مسعود بخشی
فیتنس وابا (WABBA): ساسان رشیدی، رامین ارشادی و علی فرهنگی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یکی از روش‌های نوین در پیشگیری، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی است
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • احضار ۶ نفر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام
  • چرا مجازات "تشهیر" برای مجرمان خشن به کار گرفته نمی‌شود؟
  • چرا مجازات تشهیر برای مجرمان خشن به کار گرفته نمی‌شود؟
  • درخواست رانندگان برای رسیدگی به جاده باریک و خطرناک نشتیفان - قائن + فیلم
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان