Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش از برگزاری رزمایش روی نقشه این دانشگاه به منظور نیل به اهداف آموزشی و ارائه یک الگوی آموزش عینی به دانشجویان به مدت 5 روز در دافوس ارتش خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ حسین ولیوند زمانی، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در این ارتباط گفت: رزمایش روی نقشه کلاسیک یکی از انواع تمرینات تاکتیکی به منظور ارائه یک وضعیت نظامی در روی نقشه  است که مستلزم تهیه برآوردها، اخذ تصمیمات، تهیه طرح ها و صدور دستورات نظامی توسط دانشجویان به عنوان فرمانده یا افسر ستاد می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از اهداف برگزاری رزمایش روی نقشه مشترک کلاسیک، ارتقاء سطح آموزش دانشجویان دافوس، آشنایی دانشجویان با طرح ریزی و اجرای عملیات در محیط کلاسیک و با اقدامات فرمانده و ستاد در مراحل مختلف عملیات، آشنا نمودن دانشجویان با نحوه تعامل و همکاری با سایر رسته ها و ارزیابی توانایی آنان در ایفای نقش در مسئولیت های واگذاری، تقویت حس اعتماد به نفس دانشجویان و همچنین کاربرد اصول تاکتیکی و ستادی با اجرای کار عملی توسط آنان در نقش فرمانده در یک کار مشترک است به طوری که بتوانند در یک نبرد حقیقی وضعیت های ایجاد شده را تمرین نمایند.
سرتیپ ولیوند تصریح کرد: رزمایش روی نقشه، حقیقی ترین طریقه نمایش آشنایی با رزم را برای دانشجویان دافوس به وجود می آورد و در ایجاد جنبه حقیقی عملیات نظامی واتخاذ تصمیم برای افسران بسیار مناسب بوده و زمینه ارتقاء آنها در به کارگیری روش های جدید نبرد به صورت مشترک و همزمان با سایر نیروها را فراهم می سازد.
وی افزود: بخشی از وظایف ارتش در قانون اساسی حفظ حدود و ثغور جمهوری اسلامی ایران است که انجام این بخش از وظایف خود نیازمند تربیت دانشجویان و آموزش مهارتهای علمی و عملی به آنها است تا بتواند به شایستگی هایی که یک افسر فرماندهی و ستاد نیاز دارد دست پیدا کنند.
فرمانده دافوس ارتش تاکید کرد: کشور جمهوری اسلامی ایران ازنظر موقعیت بری، بحری و گذرگاهی جایگاه ویژه ای در منطقه وجهان دارد و ارتش جمهوری اسلامی ایران بمنظور انجام ماموریت خود در این سه موقعیت، نیازمند تربیت افسران زبده است تا بتوانند وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.
ولیوند درپایان گفت: رویکرد دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در این رزمایش آن است که به صورت مشترک تمامی دانشجویان در نیروهای چهارگانه ارتش را برای دفاع از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی و فضای سایبری و الکترومغناطیسی کشور با آموزش مهارت ها و توانایی های علمی و عملی تربیت نماید تا دانشجویان آمادگی کافی را باتوجه به تهدیدات مختلفی که در منطقه وجود دارد کسب نمایند.
شایان ذکر است در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش علاوه بر این رزمایش، انواع مختلفی از رزمایش ها از جمله رزمایش آبخاکی و ناهمتراز نیز برای آموزش مهارت های رزمی و دفاعی دانشجویان طرح ریزی واجرا می شود.
گفتنی است، در حاشیه این رزمایش دو تن از پیشکسوتان دفاع مقدس امیر سرتیپ دوم نصرت الله معین وزیری و امیر سرتیپ دوم مسعود بختیاری نیز حضور داشتند و دانشجویان از نظرات و تجربیات این اساتید پیشکسوت در اجرای هرچه بهتر این رزمایش مشترک کلاسیک بهره مند شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رزمايش ارتش جمهوري اسلامي ايران دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش رزمایش روی نقشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۸۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور

ایسنا/اردبیل نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل درحال برگزاری است.

 اسماعیل چمنی رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری در استان اردبیل ۶ اردیبهشت در حاشیه بازدید از حوزه های امتحانی نوبت اول آزمون سراسری در استان اردبیل از برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل خبر داد و افزود: این آزمون طی دو روز پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود.

وی افزود: آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح روز پنجشنبه با ۷ هزار ۹۱ داوطلب، گروه آزمایشی علوم ریاضی صبح روز پنجشنبه با یک هزار و ۳۶۱ داوطلب، گروه آزمایشی هنر عصر روز پنجشنبه با ۶۹۹ داوطلب، گروه آزمایشی زبان‌های خارجی با یک هزار و ۴۰۹ داوطلب و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه با ۱۱ هزار و ۲۵۴ داوطلب در استان اردبیل برگزار می‌شود.

چمنی ادامه داد: مرحله اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ با حضور ۱۳ هزار و ۱۷۹ داوطلب زن و ۸ هزار و  ۶۳۵ داوطلب مرد جمعا ۲۱ هزار و ۸۱۴ داوطلب در شهرستان اردبیل ۳ حوزه دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه پیام نور اردبیل و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل و شهرستان‌های بیله سوار، پارس آباد، گرمی، مشگین شهر و خلخال برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: جلسه هماهنگی آزمون سراسری نوبت اول نیز طی روزهای اخیر برگزار شد و همه تمهیدات لازم برای برگزاری امن، سالم و عدالت محور این آزمون در تمامی حوزه‌های امتحانی اندیشیده شده است.

رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری در استان اردبیل تصریح کرد: استانداری، فرمانداری، شهرداری، نیروی انتظامی، اورژانس، آتش نشانی، شرکت توزیع نیروی برق، صدا و سیما و سایر ارگان‌ها در برگزاری آزمون دخیل هستند.

وی با بیان اینکه به منظور رفاه حال خانواده‌های داوطلبان پارکینگ و مساجد دانشگاه‌ها برای استقرار خانواده‌ها آماده شده است، گفت: نتیجه آزمون نوبت اول در قالب کارنامه حاوی نمرات خام داوطلبان خردادماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد. همچنین نوبت دوم آزمون نیز ۷ و ۸ تیرماه سالجاری برگزار و نتیجه آن نیمه دوم مردادماه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ببینید | نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا
  • استعفای قریب الوقوع رئیس ستاد ارتش صهیونیستی
  • نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه های آمریکا
  • دست مریزاد فرمانده ارتش به سپاه
  • بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور
  • فرمانده کل ارتش: عملیات وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق
  • استعفای فرمانده یگان ویژه ارتش رژیم صهیونیستی