Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی عسکری امروز در آیین معارفه نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان هرمزگان، با بیان اینکه هرمزگان استانی با اهمیت ویژه در اقتصاد ایران است، گفت: انتصاب مدیر توانمند و دارای تعلقات محیطی به این استان، برای مدیریت اداره کل اقتصاد مورد تأکید وزارتخانه بود که خوشبختانه این امر تحقق پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مدت زمان سرپرستی هدایت اله خسروانی فرد در اداره کل امور اقتصاد و دارایی هرمزگان، افزود: طی این مدت از توانایی های وی توانستیم بهره بگیریم و آرامش بر مجموعه حاکم شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد، دارا بودن دو ویژگی دانش و تجربه را از دغدغه های انتصاب مدیران در وزارت اقتصاد عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با رایزنی انجام شده، فرد خوشنامی در استان انتخاب شد و در حوزه مدیریتی اگرچه به‌طور عمده در دانشگاه خدمت کرده اما در حوزه مالی هم صاحب تجربه و صاحب نظر است.

وی با تأکید بر وظیفه مدیران در راستای ظرفیت سازی، به ‌عنوان لازمه پیشبرد مؤثر اهداف در هرمزگان گفت: مدیران باید از توانمندی‌ها و ظرفیت دیگر دستگاه‌های اجرایی نیز استفاده کنند و این اتفاق آینده بهتر و مناسب تری را برای استان رقم خواهد زد.

عسکری، با بیان اینکه روحیه تعامل پذیری می‌تواند در پیشبرد کارها بسیار مؤثر باشد، بهبود کسب و کار را یکی از رسالت‌های مهم مجموعه وزارت اقتصاد در راستای توسعه اشتغال و سرمایه گذاری در استان برشمرد و اضافه کرد: ایجاد بستر برای به فعلیت رسیدن سرمایه گذاری داخلی و خارجی در کشور و استان مهم هرمزگان یکی از دغدغه ماست که هر چقدر بتوانیم در جذب سرمایه گذاری موفق عمل کنیم، در خدمت به کشور و مردم عزیز ایران موفق تر عمل کرده ایم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد و دارایی، سهام عدالت را یکی از دغدغه‌های مهم کنونی دولت عنوان کرد و با اشاره به دستور مقام معظم رهبری به دولت و وزارت اقتصاد برای تسریع در ساماندهی سهام عدالت و واگذاری مدیریت سهام به سهامداران، تصریح کرد: بر همین اساس تا پایان بهمن ماه انتخابات هیئت مدیره شرکت سهام عدالت انجام و شرکت سهام عدالت با شکل جدیدی مدیریت خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت بزرگ مالی شرکت سهام عدالت در استان ها، گفت: سهام عدالت با سرمایه عظیمی که در اختیار دارد می تواند نقش پررنگ تری در اقتصاد خانوارها ایفا کند و با پشتوانه این سرمایه بزرگ می تواند سرمایه گذاری جدید از طریق اوراق بازار سهام ، منابع بانکی و ... شکل بگیرد.

 

عسکری تصریح کرد: پس از ثبت نام سهام عدالت در مرحله فعلی و رسیدن به حد نصاب حداقل 51درصد، مجامع در مرحله اول و دوم برگزار و اعضای هیئت مدیره شرکت سهام عدالت در استان ها انتخاب می شوند که تحقق آن گام بزرگ و رو به جلو در راستای مدیریت درست منابع سهام عدالت است. 

روحیه حمایت از تولید، صادرات و سرمایه گذاری باید نهادینه شود/ لزوم بکارگیری تمام ظرفیت های اجرایی برای ارائه خدمات بهتر به مردم

 استاندار هرمزگان، قدرت هماهنگی با دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی را از ملزومات مدیریت اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان عنوان کرد و گفت: شناسایی و معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران خارجی و نظارت بر تصمیمات دستگاه ها در این خصوص، می تواند در شرایط جنگ اقتصادی به کمک کشور و رونق معیشت واشتغال مردم استان بیانجامد.

 فریدون همتی امروز در آیین معارفه مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان هرمزگان با بیان اینکه بکارگیری همه ابزارهای لازم مدیریتی و تعامل با سایر دستگاه های حاکمیتی می تواند به‌عنوان یک استراتژی مهم در دستور کار مدیر جدید این مجموعه قرار بگیرد، اظهار داشت: این رویه می تواند از به‌وجود آمدن چالش‌های بعدی پیشگیری و در شرایط تحریم های ظالمانه و سخت، به بخش تولید و اقتصاد کمک کند.

وی با اشاره به وظایف چندوجهی مدیران، افزود: یک بخش از کار مدیران، مدیریت درون سازمانی است و نقش مهم تر آنان ایجاد روحیه و فضای سالم برای حمایت از تولید، صادرات و سرمایه گذاری‌های جدید است که باید به همه ارکان اداری آن مجموعه تسری پیدا کند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه رونق و جهش تولید امروز به‌عنوان مسئله اصلی کشور مطرح است، گفت: اگرچه موفقیت های زیادی در این بخش به‌دست آورده ایم اما دشمن در این زمینه به دنبال استفاده از همه ابزارهای لازم برای ضربه به اقتصاد کشور است که می توان با پشتیبانی و مدیریت درست، دشمن را در رسیدن به این اهداف شکست داد.

وی با تاکید بر ضرورت هماهنگی مدیران دستگاه های اجرایی با مجموعه استانداری، تصریح کرد: زمانی می توان ارزیابی دقیق و درستی از عملکرد یک دستگاه داشت که تمام ظرفیت های آن مجموعه در اختیار مجموعه استانداری و نماینده عالی دولت قرار بگیرد و بتوان از این ظرفیت برای ارائه خدمات بیشتر به مردم و نظام بهره برد.

همتی افزود: امروز در شرایط کرونا و جنگ اقتصادی بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور مدیران اگاه و با بصیرت هستیم که تشخیص درستی از موقعیت کشور و شرایط ویژه پیش رو داشته باشد و بتواند با روحیه جهادی اثرات مثبتی بر زندگی مردم بگذارد. نماینده عالی دولت در استان، قدرت هماهنگی با دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی را از ملزومات مدیریت اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان عنوان کرد و گفت: شناسایی و معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران خارجی و نظارت بر تصمیمات دستگاه ها در این خصوص، می تواند در شرایط جنگ اقتصادی به رونق معیشت و اشتغال مردم استان کمک کند.

همتی با اشاره به موقعیت مطلوب استان در حوزه درآمدهای عمومی و مالیاتی، نقش هرمزگان را در اقتصاد ملی و بودجه عمومی مهم عنوان کرد و افزود: پرداخت مالیات واحدهای فعال اقتصادی هرمزگان در استان، علاوه بر اینکه مطالبه جدی مجموعه حاکمیتی در استان است، خواسته بحق مردم، نخبگان و رسانه ها نیز هست و تمام واحدهای فعال استان باید در همین استان مالیات خود را بپردازند.

وی با بیان اینکه هرمزگان ظرفیت و نیروی انسانی لازم را به منظور رتق و فتق امور مربوط به مالیات تمامی واحدهای فعال استان را دارد، اضافه کرد: هرمزگان ظرفیت های بزرگ و ملی دارد و به همین تناسب باید مأموریت های بزرگتری نیز به استان محول شود.

استاندار هرمزگان همچنین ضمن قدردانی از زحمات خسروانی فرد در طول مدت سرپرستی وی در اداره کل امور اقتصاد و دارایی، گفت: در طول مدت تصدی وی در این جایگاه، اقدامات خوبی صورت گرفت و بنا داریم از ظرفیت و توانمندی وی در پست های مدیریتی دیگر استفاده کنیم.

در آیین امروز، که با حضور عسکری معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد، دکتر جنتی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی کشور و دکتر توتونچی مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت اقتصاد برگزار شد،  از خدمات هدایت اله خسروانی فرد مدیرکل پیشین اداره کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان تقدیر و مهدی دسینه با حکم وزیر اقتصاد به عنوان مدیرکل امور اقتصاد و دارایی هرمزگان معرفی شد.

مهدی دسینه دارای مدرک دکترای حسابداری، سوابقی همچون ریاست دانشگاه آزاد اسلامی قشم، عضو هیات امنای دانشگاه آزاد هرمزگان، مدیر امور اداری دانشگاه آزاد بندرعباس، ریاست دانشکده سما و مشاورت مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور را در کارنامه دارد.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵

منبع: فارس

کلیدواژه: مهدی دسینه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان کل امور اقتصاد و دارایی استان اداره کل امور اقتصاد و دارایی معاون توسعه مدیریت و منابع دستگاه های اجرایی شرکت سهام عدالت سرمایه گذاری وزارت اقتصاد دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۸۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با تمام ظرفیت ها و برنامه ریزی جامع در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور داریم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان؛ محمد رضا صادقی، معاون‌هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در نشست خبری حضور استان در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ در محل سالن‌جلسات غدیر استانداری با بیان اینکه استان سمنان با ۵ شرکت توانمند صادراتی در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور خواهد داشت، گفت: معرفی توانمندی های استان در ابعاد بین المللی از اهداف حضور در این نمایشگاه بوده که غرفه استان سمنان در سالن ۴۱ با ۵ کانتر فعال خواهد بود.

وی ادامه داد:کانتر شماره ۱، اقتصاد خودرو با حضور ۵ خودروساز بزرگ استان، کانتر شماره ۲، اقتصاد دیجیتال با بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود، کانتر شماره ۳، سرمایه گذاری خارجی با بهره گیری از ظرفیت های خارجی استان و کانتر شماره ۴ نیز با عنوان کانتر آزاد با بهره گیری از سایر ظرفیت های موجود در حوزه های مختلف صنعت، تولید، اقتصادی و سرمایه گذاری فعالیت می کند.

وی در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان در روزهای گذشته و دستاوردهای اقتصادی کسب شده توسط دولت سیزدهم در استان سمنان، گفت: احیا و راه اندازی بالغ بر ۲۰۱ واحد تولیدی صد درصد راکد با اعتباری بالغ بر ۱۰ همت( ۱۰۱۰۰ میلیارد تومان) و برپایی جشن احیاء واحد های راکد استان از دیگر موفقیت ها و مواردی است که می توان در این نمایشگاه به آن به صورت ویژه و خاص پرداخت.

صادقی افزود: ما در استان سمنان یکی از زنجیره های ارزش راهبردی خود را خودرو قرار دادیم، بیشترین تراکنش های مالی در دنیای امروز در چند رسته قرار دارد که اقتصاد خودرو یکی از این رسته هاست.

وی همچنین خبرداد: در استان سمنان انواع خودروی سواری سدان و شاسی در ابعاد مختلف و همچنین وسایل نقلیه سنگین اتوبوس، مینی بوس و .. با برند استان در حال تولید است.

معاون اقتصادی استاندار سمنان بیان داشت: بحث ساخت مینی بوس و ون برقی در یکی از خودرو ساز های استان در دستور کار قرار داشته و حتی تولید اولیه نیز انجام گرفته و تحویل نیز شده که در ادامه این مهم با قدرت ادامه می یابد.

وی همچنین افزود: اگر بتوانیم زنجیره ارزش راهبردی خودرو را در استان سمنان کامل کنیم، جزو ۳ قطب برتر کشور در حوزه خودرو خواهیم بود.

صادقی عنوان کرد: بحث زنجیره ارزش راهبردی خودرو و توجه به این مهم در سال گذشته از خروج بالغ بر ۹۲ میلیون دلار ارزش جلوگیری کرده که امری بسیار ارزشمند است.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری تصریح کرد: استان سمنان از یک نیروی انسانی کیفی بهره مند است که همین مهم باعث موفقیت در امر اقتصاد دیجیتال شده، در واقع این ظرفیت یکی از پیشران های اصلی استان است.

صادقی گفت: پارک فاوا استان ، پردیس هوش مصنوعی و پردیس پارک علم و فناوری استان برای تولید محتوا، از دیگر موارد و مولفه هایی است که به ما در استان این مزیت را داده تا دومین زنجیره ارزش راهبردی خود را اقتصاد دیجیتال قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: استان سمنان در بحث اقتصاد دیجیتال، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء نیز طی سال‌های آینده با اقدامات صورت گرفته انشالله از قطب های اقتصاد دیجیتال خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان اضافه کرد: کیف دیجیتال سرمایه گذاری استان یکی از اقداماتی است که در راستای معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های استان به صورت جامع،آماده سازی شده که انشالله در نمایشگاه ایران اکسپو رونمایی خواهد شد.

وی همچنین عنوان داشت: در استان سمنان از ۲۷ سال پیش تا سال ۱۴۰۰، مجموعا ۱۹۹ میلیون دلار قرارداد جذب سرمایه گذاری خارجی صورت گرفته که از سال ۱۴۰۰ تا کنون و طی ۲ سال، ۱۹۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی آن هم در شرایط تحریم و تنش های منطقه ای و بین المللی به ثبت رسیده که می توان‌ از آن به عنوان یک جهش نام برد.

استاندار سمنان گفت: استان سمنان پنجمین رتبه حجم صادرات محصولات دانش بنیان را در سطح کشور به خود اختصاص داده و بر اساس گزارش ها یک ششم فروش محصولات دانش بنیان کشور مختص استان سمنان است.

نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ از شنبه ۸ اردیبهشت ماه تا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با مشارکت ۶۸ کشور دنیا در تهران برگزار خواهد شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899788

دیگر خبرها

  • تاثیر عملیات وعده صادق بر اقتصاد
  • از ظرفیت های موجود در جامعه هنرمندان مهاجر استقبال می کنیم
  • تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است
  • نمایش توانمندی صادراتی اردبیل در نمایشگاه اکسپوی ایران
  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • واکنش معاون علمی به واگذاری سهام برخی کسب و کارهای دیجیتال
  • برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • با تمام ظرفیت ها و برنامه ریزی جامع در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور داریم
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی