Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به برکات بسیار طرح کنترل کرونا موسوم به طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: در طول اجرای این طرح فوتی های روزانه کرونا 83 درصد کاهش داشته و این طرح با قوت تا رسیدن به نقطه صفر کرونا ادامه خواهد داشت.

شاهین محمد صادقی در جلسه عصر امروز (21 دی) قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا استان کرمانشاه با مهم خواندن اهمیت مبارزه با کرونا گفت: کرونا را نباید یک بیماری ساده انگاشت و نباید اینطور تصور کرد که کار مبارزه با این ویروس تنها وظیفه کادر بهداشت و درمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کرونا یک پدیده است که ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و .... پیدا کرده و نحوه برخورد ما با این پدیده در جایگاه نظام در داخل کشور و آینده نظام در سطح جهان موثر است.

محمدصادقی تاکید کرد: در مبارزه با کرونا در حقیقت در حال دفاع از امنیت، موقعیت داخلی و خارجی نظام و کشور هستیم، بنابراین نباید به این ویروس به عنوان یک بیماری ساده و صرف نگاه کرد.

این مسئول به اجرای طرح کنترل محله محور کرونا با نام طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد وافزود: خوشبختانه این طرح از زمانی که متبرک به نام این شهید عزیز و والامقام شده برکات بسیاری به همراه داشته و همانطور که شهید عزیزمان حاج قاسم شبانه روز به دنبال تامین امنیت مردم بود امروز نیروهای این طرح مبارک هم شبانه روز به دنبال تامین و مراقبت از سلامت مردم هستند.

وی به گوشه ای از برکات این طرح اشاره کرد وافزود: در زمان شروع اجرای این طرح تعداد مرگ روزانه کرونا در کشور 479 نفر بوده که با اجرای این طرح تا روز گذشته به 82 نفر رسیده و این میزان کاهش 83 درصدی مرگ و میر روزانه کرونا طی اجرای این طرح را نشان می‌دهد.

وی افزود: همچنین بستری های روزانه کرونا طی این مدت از 3444 نفر به 603 نفر رسیده است.

محمدصادقی از کاهش محسوس شهرهای قرمز و نارنجی طی اجرای این طرح خبر داد وافزود: شهرهای با وضعیت "قرمز" کرونا در کشور در طول اجرای این طرح از 160 مورد به هفت مورد و شهرهای نارنجی از 208 به 30 مورد رسیده است.

وی افزود: در عین حال شهرهای با وضعیت "زرد" کرونا که وضعیت بهتری دارند از 80 مورد به 219 مورد رسیده است و 192 شهر هم اکنون در وضعیت "آبی " کرونا به سر می برند که از وضعیت "زرد" مطلوب تر است.

"مرگ و میر روزانه" کرونا در یک ماه اخیر؛ ایران 85 درصد کاهش، اروپا 13 درصد افزایش

مسئول بسیج جامعه پزشکی کشور به مقایسه عملکرد ایران در مبارزه با کرونا با دیگر کشورها پرداخت و افزود: در حالی در ایران طی حدود یک ماه گذشته سیر کاهشی 83 درصدی مرگ براثر کرونا را تجربه کرده ایم که میانگین مرگ و میر روزانه کرونا در جهان طی این مدت افزایش و از 9395 مورد فوتی به بیش از 10 هزار فوتی رسیده است.

وی افزود: میانگین مرگ و میر روزانه در کشورهای  اروپایی هم از 4595 مورد فوتی به 5196 مورد رسیده و حدود 13 درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: وضعیت ایران و کشورهای اروپایی در حالی است که ایران با دست خالی، زیر فشار تحریم ها در نبود واکسن و ... در حال مبارزه است و این کشورها همه امکانات و پول و ... را در اختیار دارند و کشوری مانند انگلیس 50 روز است که تزریق واکسن کرونا را هم شروع کرده است.

محمدصادقی یادآور شد: تنها در پنج کشور مدعی اروپایی از جمله آلمان، انگلیس و فرانسه میانگین مرگ و میر روزانه کرونا از 1077 مورد به 12 هزار و 222 مورد طی یک ماه اخیر رسیده و این امر نشان از افزایش 1100 درصدی مرگ و میر کرونا در این کشورها دارد.

وی افزود: برای دستاوردی که ایران امروز حاصل کرده همه تلاش کردند و طرح سپهبد حاج قاسم سلیمانی هم طی این مدت برکات خود را نشان داد.

غربالگری 12 میلیون خانوار ایرانی/ توزیع 1.7 میلیون بسته بهداشتی و معیشتی/ 193 هزار نفر قرنطینه شدند

محمدصادقی تصریح کرد: در این طرح 1300 تیم مراقبتی، 26 هزار و 801 تیم حمایتی، 12 هزار و 429 تیم نظارتی حضور دارند و کار مبارزه و کنترل کرونا را انجام می‌دهند.

وی افزود: تاکنون در این طرح یک میلیون و 339 هزار بسته بهداشتی و بیش از 438 هزار بسته معیشتی به ارزش 245 میلیارد تومان توزیع شده که یک ریال کمک دولتی نبوده و همگی با کمک بسیج و سپاه و خیرین از محل کمک های مردمی جمع آوری شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این طرح 12 میلیون خانوار غربالگری کرونا شده اند و 193 هزار تحت قرنطینه خانگی قرار گرفتند.

وی یادآور شد: هزینه صورت گرفته در این طرح از سوی دولت، از هزینه راه اندازی یک ICU  هم کمتر بوده، اما با تلاش بسیار نیروها و کمک های مردمی این طرح ثمرات بسیاری داشته است.

محمدصادقی تصریح کرد: با توجه به توفیق های به دست آمده به دنبال اجرای این طرح سازمان بهداشت جهانی از ایران درخواست کرده که راهکارهای مبارزه با کرونا را بازگو کند و طی ویدئوکنفرانسی این توضیحات و راهکارهای مبارزه با کرونا تشریح شد.

این مسئول با بیان اینکه جهش در ویروس کرونا و آمدن کرونای انگلیسی خللی در اراده نیروهای بسیجی و سپاهی و تمام نیروهای حاضر در این طرح ندارد گفت: همه تا آخر ایستاده ایم و همه باید همکاری کنیم تا زمانی که به نقطه صفر کرونا برسیم و هیچ جهشی دراین ویروس نمی تواند برای ما رعب آور باشد.

وی افزود: مرگ روزانه 82 نفر در کشور بر اثر ابتلا به کرونا باز هم خیلی زیاد است و باید به روزی برسیم که حتی یک مورد فوتی کرونا هم نداشته باشیم و فوتی های کرونا در کشور به صفر برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه کروناویروس همه باهم علیه کرونا بسیج جامعه پزشکی مرگ و میر روزانه مبارزه با کرونا اجرای این طرح روزانه کرونا حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۸۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: هم‌اکنون نسبت به پارسال روزانه بیش از ۸۰ هزار بشکه افزایش تولید نفت داریم، همچنین خوراک شماری از پالایشگاه‌های کشور را نیز تأمین می‌کنیم.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، غلامرضا کمالی در آیین روز کارگر گفت: اگر پایداری تولید داشته‌ایم به همت کارگران است و هرچه به کارگران خدمت کنیم بازهم کم است.

وی با قدردانی از همه افرادی که در تحقق حداکثری تولید نفت تلاش کرده‌اند، افزود: گستره جغرافیایی شرکت نفت و گاز گچساران در چهار استان است که افزایش تولید با همت دولت سیزدهم و تلاش در مجموعه نفت کشور رقم خورده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران تصریح کرد: هم‌اکنون نسبت به پارسال روزانه بیش از ۸۰ هزار بشکه افزایش تولید نفت داریم، همچنین خوراک بیشتر پالایشگاه‌های کشور را نیز تأمین می‌کنیم.

کمالی با بیان اینکه امروز جشن تولید ۶۳۰ هزار بشکه نفت در روز را می‌گیریم، افزود: کارگران رزمندگان جبهه اقتصاد هستند، اما دنیا ما را تحریم کرده است و نمی‌خواهد روی پای خودمان بایستیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۰درصد نفت کشور در این منطقه تولید می‌شود، بیان کرد: در همه کتاب‌های مدیریتی از نیروی انسانی به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه یاد می‌شود. نقش نفتی‌ها در اقتصاد کشور بیش از هزار و ۴۰۰ همت در سال است که انتظار می‌رود مشکل‌های کارکنان صنعت نفت رفع شود.

علی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، در ادامه گفت: متخصص‌ترین و کارآمدترین نیروهای حوزه کار کشور در اینجا هستند. گچساران نه‌تنها بزرگ‌ترین سرمایه ملی، بلکه پنجمین ابرمخزن نفت جهان است. اینجا بزرگ‌ترین سرمایه نیروی انسانی بی‌مانند را دارد و شهدای نفت گواه این مهم هستند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس تأسیسات نفت و گاز گچساران بارها بمباران شد، اما تولید متوقف نشد. حیف است کشورهای منطقه به‌دلیل مسائل مالی، جوانان ما را جذب خود کنند. دولت باید تدبیری در این زمینه بیندیشد.

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • وزیر آموزش و پرورش: اگر کسی به ایران چپ نگاه کند، درون خانه‌اش تنبیه می‌شود
  • امروز کسی قدرت پاسخ به ایران را ندارد
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • دستگاهی برای غربالگری سرطان سینه با قیمت کم‌تر ساخته شد
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده