Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،کاظم فیاض مسئول پست دامپزشکی رباط سنگ گفت: طرح واکسیناسیون ۱۷هزار قطعه طیور با استفاده از واکسن‌های خوراکی مقاوم به حرارت با بهره گیری از توان بخش دولتی در واحد‌های پرورش طیور سنتی "روستایی" اجرا شد.

او با بیان اینکه نیوکاسل نوعی بیماری ویروسی است، افزود: میزان مرگ و میر و آلودگی این ویروس بستگی به نوع طیور، جنس، نژاد، نوع تغذیه، وضعیت بهداشتی محل و مدیریت پرورش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئول پست دامپزشکی رباط سنگ ادامه داد: ویروس عامل بیماری از راه ترشحات دفعی پرنده آلوده، آب و غذای آلوده، باد، وسایل و لباس کار و افراد آلوده می‌تواند به پرندگان سالم منتقل شود که علائم و نشانه‌های عصبی، تنفسی و گوارشی به همراه دارد.

فیاض بیان کرد: با توجه به اینکه این یک نوع بیماری ویروسی است، هیچ گونه درمانی نداشته، اما رعایت اصول بهداشت و ایجاد امنیت زیستی برای پرورش طیور لازم و ضروری است.   او تصریح کرد: این واکسیناسیون در کنترل و پیشگیری از بیماری بسیار حائز اهمیت است و هدف از واکسیناسیون پرندگان علیه بیماری نیوکاسل را افزایش سطح ایمنی در پرندگان بومی در منطقه رخ و کاهش احتمال تغییر سویه ویروس اعلام کرد که نقش بسزایی در کاهش احتمال انتقال بیماری نیوکاسل به واحد‌های پرورش طیور صنعتی و به طور کلی کاهش شیوع و بروز بیماری نیوکاسل در منطقه دارد.

انتهای پیام/ا. غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرورش طیور واکسیناسیون طیور دامپزشکی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۸۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

سازمان «افغانستان بدون پولیو» در افغانستان اعلام کرد از امروز 10 اردیبهشت در تمام ولایت‌ها، واکسیناسیون فلج اطفال آغاز شده است، همچنین هم‌زمان برای تقویت ایمنی کودکان در برابر بیماری به آنان ‌ویتامین E نیز داده می‌شود.

پیش‌تر وزارت بهداشت طالبان تأکید کرده بود: از آغاز سال 2024 تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به فلج اطفال در افغانستان مشاهده نشده است.

گفتنی است افغانستان و پاکستان دو کشوری هستند که بیماری فلج اطفال هنوز کودکان آنها را تهدید می‌کند، این بیماری ویروسی درمان ندارد، دستگاه گوارش و در بعضی مواقع دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می‌کند و فقط با واکسیناسیون قابل پیشگیری است.

رسانه‌های افغانستان نیز پیش‌تر به نقل از گزارش سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بودند دلیل اصلی گسترش این ویروس رفت‌ و آمدهای نامنظم مردم و بیماران از پاکستان به افغانستان در گسترش این ویروس تاثیرگذار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • آزادی بیان غربی‌ها اهداف استکباری و استبدادی دارد
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان