Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیربازیان با بیان اینکه ایران در ساخت واکسن دارای سابقه‌ای طولانی و عملکردی مثبت است گفت: استفاده از واکسن خارجی کرونا عاقلانه نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اشکان دیربازیان در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: بیماری‌های واگیردار قدمتی به‌اندازه تاریخ بشر دارند و بشر تاکنون برای رهایی از این بیماری‌ها به دنبال راهی برای درمان آن بوده و می‌باشد؛ امروز که ویروس کرونا به یک بیماری جهانگیر و معضل جهانی تبدیل‌شده است کشورهای مختلف برای کنترل این بیماری سیاست‌ها و عملکردهای مختلفی از خود نشان داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با یک بررسی میان عملکرد کشورهای مختلف در انتشار، همه‌گیری و مهار این بیماری؛ ایران در کنار کشورهای پیشرفته توانست تا حدودی این بیماری را مدیریت کنند.

متخصص میکروبیولوژی با اشاره به اینکه واکسیناسیون به‌عنوان تنها راه‌حل قطعی عبور از بحران کرونا است، عنوان کرد: در دنیای امروز با پیشرفت علوم پزشکی واکسن‌های مختلفی مانند واکسن‌های باکتریایی، ویروسی و… تولید می‌شود و ایران نیز ازجمله کشورهایی است که تاکنون در این امر باسابقه طولانی عملکرد مثبتی را از خود نشان داده است.

وی تصریح کرد: هرکدام از واکسن‌های تولیدی در دنیا دارای معایب و مزایا خاص خود است، واکسنی که توسط آمریکا برای بیماری کرونا تولیدشده است در دسته واکسن‌های «ژنی» جایی می‌گیرد و معمولاً از پلاسمید خالص‌سازی شده تهیه می‌گردد، این نوع واکسن‌ها از یک قطعه mRNA به‌عنوان آنتی‌ژن استفاده می‌شود و عوارضی مانند تولرانس، خود ایمنی و… می‌تواند ایجاد کند.

دیربازیان با اشاره به اهمیت سخنان مقام معظم رهبری در مورد ممنوعیت ورود واکسن‌های خارجی آمریکا و انگلیس، بیان کرد: واکسن تولید آمریکا برای اولین بار در درمان بیماری بر روی جمعیت انسانی انجام می‌گیرد و تاکنون بر روی جمعیت انسانی گسترده استفاده‌نشده و سؤالات مختلفی در خصوص این واکسن مطرح می‌گردد که طبیعتاً استفاده کردن از چنین واکسنی عاقلانه نیست.

متخصص میکروبیولوژی خاطرنشان کرد: مدلی که ایران برای ساخت واکسن کرونا انتخاب کرده از نوع ویروس کشته‌شده است، این مدل از واکسن چندین سال است در دنیا استفاده‌شده و ما در کشور تجربه‌ای موفق در ساخت این نوع واکسن داریم و همچنین در درمان بیماری‌های مختلف بارها بر روی جمعیت انسانی استفاده‌شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۹۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش خبرآنلاین، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است