Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@04:23:54 GMT

به وضعیت زرد کرونایی دل‌خوش نباشید

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۳۹۳۰۶

به وضعیت زرد کرونایی دل‌خوش نباشید

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا زالی روز یکشنبه افزود: تهران همچنان شرایط ناپایدار دارد و مردم نباید به وضعیت زرد کرونایی دل خوش کنند، انجام هر گونه رفتار پرخطر پایتخت را مجددا به سمت وضعیت نارنجی و قرمز سوق می دهد.

وی ادامه داد: هرچند ما هم به طور منظم شاخص ها را رصد می کنیم تا مداخلات لازم انجام شود اما مردم هم نباید تصور کنند که با تغییر وضعیت می توانند رعایت پروتکل های بهداشتی را کم رنک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر این که نباید عادی انگاری در این زمینه در مردم به وجود آید، تصریح کرد: در صورتی که مردم فکر کنند که به وضعیت عادی برگشتند و رعایت توصیه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، حضور نیافتن در تجمعات و نرفتن به سفرهای غیرضروری را کاهش دهند، می تواند عواقب ناخوشایندگی را به همراه داشته باشد.

زالی همچنین اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن در فصل سرما و آلودگی هوا، شاهد افزایش بیماری تنفسی هستیم بنابراین مراقبت ها باید همچنان با شدت ادامه پیدا کند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهرتهران روز گذشته پس از برگزاری جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا و نشست مشترک با استانداری،  وضعیت اپیدمی کرونا در تهران را زرد توصیف کرد و گفت: در این شرایط دو سوم از کارکنان بخش دولتی و غیر دولتی می توانند در محل کار خود حضور یابند.

زالی ضمن قدردانی از همکاری شهروندان تهرانی که با رعایت پروتکل های بهداشتی موجبات کاهش بار اپیدمی را فراهم کردند، اظهار داشت: برای اولین در هفته های اخیر وضعیت اپیدمی کرونا در تهران به رنگ زرد درآمد.

وی نسبت به وضعیت ناپایدار، متفاوت و شکننده  تهران هشدار داد و تاکید کرد: اگر تنها ۱۵۰ بیمار جدید به بستری شدگان فعلی کرونایی اضافه شود، شرایط  تهران بار دیگر وضعیت نارنجی پیدا می کند.

پربیننده ترین عکس شوکه کننده از یک نانوایی در تهران دیدار صمیمی جهانگیری با خانواده آیت الله هاشمی +عکس فوری/ کدام مدارس مجوز بازگشایی گرفت؟ بهاره کیان افشار در جمع بازیگران معروف +عکس خبر مهم وزیر آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وضعیت زرد کرونایی آلودگی هوا درآمد شاخص شهر تهران علوم پزشکی شهید بهشتی کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۹۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در 150 کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن 60 تا 80 درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود 50 قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار 100 میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در 2023 میلادی مبنی بر این است که قبول نمی کندTTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

کد خبر 6093330

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • وضعیت عجیب در پایتخت؛ شکل‌گیری محل جدید برای کاسبی مردم! +تصویر
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • سالم غذا بخورید تا مدیون نباشید !/مسافرین «ماه» روی زمین کاشته می‌شوند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است