Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: در تمام اپیدمی‌ها مدارس و مراکز آخرین مکان‌هایی هستند که بازگشایی می‌شوند.

مسعود مردانی در واکنش به تصمیماتی که در خصوص بازگشایی مدارس گرفته شده‌است، گفت: هرگونه تعجیل در بازگشایی مراکز فرهنگی و تجاری می‌تواند سبب افزایش موارد ابتلا و تشدید زنجیره انتقال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بیشتر بخوانید: توضیحات وزیر بهداشت درباره واکسن کوباییعضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا ضمن تاکید بر اینکه بهترین اقدام در حال حاضر این است که تجدید نظر در رفع محدودیت‌ها بسیار منطقی اعمال شود، در پاسخ به این سوال که با توجه روند نزولی به کرونا در کشور آیا هم اکنون زمان مناسبی برای بازگشایی مدارس است؟، افزود: در تمام اپیدمی‌ها مدارس و مراکز آخرین مکان‌هایی هستند که بازگشایی می‌شوند.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش امروز اعلام کرد: کلاس‌های عملی هنرستانی‌ها در مناطق آبی و زرد از یکم بهمن حضوری تشکیل خواهد شد.

وی تأکید کرد: به مدارس ابلاغ کرده ایم که تشکیل کلاس‌ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و حداکثر تعداد دانش‌آموزان در هر کلاس ۱۰ نفر باشد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: آموزش دانش‌آموزان پایه‌های سوم تا دوازدهم در مدارس بالای ۵۰ نفر باید همچنان غیرحضوری باشد. آموزش دانش‌آموزان در مناطق قرمز در همه پایه‌های تحصیلی غیرحضوری خواهد بود. منبع: میزان لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، مدارس ، کرونا سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مدارس کرونا ویروس کرونا در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۹۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد

ایسنا/البرز مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: سالانه بین ۸ تا ۹ هزار دانش آموز به جمعیت دانش‌آموزی استان از طریق مهاجرت اضافه می‌شود و همین نیاز به توسعه فضای آموزشی را دو چندان کرده است.

به گزارش ایسنا، علی حجرگشت روز سه‌ شنبه ۱۱ اردیبهشت در مراسم تجلیل از معلمان اظهار کرد: بیشترین مشکلی که در بحث تراکم دانش آموزی با آن مواجه هستیم، موضوع مهاجرت  است و به این علت تراکم دانش آموزی در استان بسیار  بالاست. در این خصوص مشکلی که به ویژه در شهر کرج و فردیس با آن مواجه هستیم،  مشکل کمبود زمین است لذا تقاضا داریم که ارگان‌ها و نهادهای ملی چنانچه زمینی دارند، در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند تا در مسیر نهضت مدرسه سازی قرار گیرد.

وی ادامه داد: در صورت تامین زمین با استفاده از منابع دولتی، استانی و خیرین که بیشترین سهم را در این مشارکت دارند، می‌توانیم از این فضاها در جهت توسعه فضای آموزشی استفاده  کنیم. در حال حاضر در بحث اعتبارات دولتی و خیرین مشکل کمتری وجود دارد و مشکل اصلی توسعه فضای آموزشی کمبود زمین در این دو شهر است.

حجر گشت بیان کرد: اگر بخواهیم به استاندارد مورد نظر در فضای آموزشی برسیم و با احتساب اینکه تعداد دانش آموزان بین ۲۵ تا ۳۰ نفر باشد و مدارس هم به صورت یک نوبته فعالیت کنند، تقریباً به ۱۱ هزار کلاس نیاز داریم. این یک نگاه مطلوب و ایده آل است و حداقل به  ۳۰۰ مدرسه در استان نیاز است. البته تلاش می‌کنیم که تراکم بیشتری به کلاس‌ها تحمیل نشود.  

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز ادامه داد: به ویژه اینکه در بعضی مناطق استان مثل ناحیه ۴، محمدشهر، کمالشهر، شهر جدید مهستان و فردیس مشکل تراکم بیشتری داریم، لذا از دستگاه‌های ملی استدعا دارم چنانچه زمین مناسب در اختیار دارند از این جهت به آموزش و پرورش کمک کنند.

وی افزود: اما با همت مسئولین در سفر ریاست جمهوری،  در خصوص توسعه فضای آموزشی  ۱۰۰ مدرسه در دوره اول و  ۱۰۰ مدرسه در دوره دوم مصوب شده و استانداری هم متعهد شده که با توجه به ظرفیت‌های استان ۱۰۰ مدرسه ساخته شود. در دوره اول مصوبات تاکنون مجموعاً ۱۳۰ مدرسه تکمیل یا عملیات ساختمانی آن آغاز شده است.  

وی با اشاره به توسعه فضای ورزشی گفت: تا پیش از دولت سیزدهم کمتر از پنج زمین ورزشی در استان وجود داشته، اما امروزه حدود ۵۰ زمین ورزشی به مدارس اضافه شده و  ۲۰ فضای دیگر در سال ۱۴۰۳ اضافه خواهد شد. متاسفانه استان در بحث اردوگاهی دچار کمبود است اما اردوگاه شهید بهشتی کردان را احیا کردیم و همچنین اردوگاه حضرت فاطمه الزهرا(س) در ماهدشت که متعلق به آموزش و پرورش تهران بود،  با دستور وزیر و پیگیری مسئولین استانی به استان واگذار شده و دانش آموزان در حال استفاده از این فضا هستند.

حجرگشت درباره توزیع شیر رایگان گفت: برای اولین بار توزیع شیر رایگان در مدارس بعد از سال‌ها مجدداً آغاز شده و در بین حدود  ۲۴ هزار دانش آموزان ابتدایی هفته‌ای دوبار شیر توزیع می‌شود و تا پایان اردیبهشت مراحل بعدی ادامه خواهد یافت.

وی در خصوص جذب نیروی انسانی افزود: جذب نیروی انسانی با توجه به رشد دانش آموزی و شاخص‌هایی که جذب نیرو در آموزش و پرورش دارد، در استان به عنوان یک نیاز اساسی  است، در این راستا سیاست آموزش و پرورش و مسئولین نظام این است که معلم را فقط از طریق مجرای قانونی یعنی دانشگاه فرهنگیان جذب کند اما چون پذیرش دانشگاه فرهنگیان کم است  از این رو مجبوریم از طریق آزمون و استخدام‌هایی که از طریق ماده ۲۸ اتفاق می‌افتد، جذب انجام دهیم.

حجر گشت در ادامه گفت: سال گذشته حدود ۱۶۰۰ نفر در استان البرز جذب شدند و در سال جاری هم ۷۲ هزار نفر در سطح ملی و دو هزار نفر در استان البرز در رشته‌های آموزگاری، دبیری، هنرآموزی و نیروهای کیفیت بخشی که شامل مربی، مشاور و مراقب سلامت است، جذب خواهند شد. مرحله ابتدایی این آزمون‌ها برگزار شده و در آستانه مرحله گزینش هستیم، دو مرحله دیگر در اردیبهشت برگزار و در خرداد گزینش آنها انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به اقدامات صورت گرفته در خصوص دانش آموزان بازمانده تحصیل افزود: بعد از دوران کرونا با بخشی از دانش آموزان بازمانده از تحصیل مواجه شدیم البته استان البرز جزء استان‌های رده بالای کشور از لحاظ پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده بوده و تعداد این دانش آموزان به نسبت کل دانش آموزان استان کمتر بوده است. به ویژه اینکه در پایه‌های اول ابتدایی مشکلی که وجود دارد آماری که ثبت احوال می‌دهد با آماری که در جامعه وجود دارد، منطبق نیست و این ممکن است به دلیل مهاجرت‌هایی که به استان و یا برعکس صورت می‌گیرد باشد.  

وی یادآور شد: اما طرحی را در آموزش و پرورش داریم تحت عنوان طرح شهید محمودوند که وظیفه آن شناسایی و جذب این عده از دانش آموزان است و اعتباری هم برای آن پیش بینی شده است. طبق گزارش‌ها پوشش ۷۰ درصد این دانش آموزان که قابل شناسایی بودند محقق شده است. اما به مدیران مدارس اطلاع رسانی شده  که این دانش آموزان را شناسایی و جذب کنند. حتی در قرارگاه  اجتماعی استان این مطرح شده که مدیران محلات کمک کنند تا دانش آموزان بازمانده از تحصیل را به ما معرفی کنند،  از تمام سمن‌ها و گروه‌ها هم می‌خواهیم در این خصوص کمک کنند.

وی در تشریح برنامه‌های گرامیداشت روز معلم افزود: به جهت گرامیداشت مقام معلم دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری، دیدار  ۴۰ نفر از معلمین نمونه با استاندار و همچنین دیدار ۳۰۰  معلم منتخب و نمونه استانی با رئیس جمهوری انجام می‌شود. خوشبختانه یک رویکرد مهم و جدید دولت محترم در خصوص مسائل آموزش این است که هزینه کردن برای آموزش و پرورش یک سرمایه‌گذاری است و بر روی این موضوع تاکید داشتند.

وی ادامه داد: در استان با نواختن زنگ سپاس معلم در یکی از مدارس این برنامه‌ها آغاز شده و در همه مناطق هشتگانه و تمام شهرهای اقماری مسئولین محترم شهر و روستا هم برنامه‌های مدونی را پیش بینی کرده‌اند که در این ایام برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است