Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در دیدار سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان گفت: با موضع‌گیری شفاف، صریح و حکیمانه رهبر معظم انقلاب در خصوص بحران قره‌باغ و دیپلماسی دولت جمهوری اسلامی ایران در حل این مناقشه، زمینه توسعه همکاری‌های ایران و آذربایجان بیش از پیش فراهم شده است که باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اهمیت حسن همجواری در فرهنگ و مناسبات سیاسی افزود: ملت‌های منطقه دشمنان زیادی دارند که خواهان روابط حسنه آن‌ها نیستند و در این شرایط حفظ دوستان در عرصه بین‌المللی کار سختی است.

او با تأکید بر گسترش همکاری با کشور‌های همسایه در عرصه‌های مختلف گفت: بر این اساس از همگرایی و ارتباط صمیمانه با جمهوری خودمختار نخجوان استقبال می‌کنیم و تمام ظرفیت‌های خود را برای تقویت مناسبات دوجانبه به کار می‌گیریم.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در این راستا، چند جلسه به شکل ویدئوکنفرانس در هفته‌های اخیر با سفرای کشورمان و استانداران کشور‌های همسایه برگزار کرده‌ایم و ضمن اینکه این جلسات ادامه خواهد داشت، برای جمهوری خودمختار نخجوان نیز برنامه‌ای مدون داریم.

پورمحمدی  با اشاره به ظرفیت‌های کم‌نظیر آذربایجان شرقی در زمینه‌های مختلف، گفت: صبغه فرهنگی و سابقه تمدنی ایران عزیز و محوریت تبریز در منطقه به تحقق همکاری‌های بیشتر با جمهوری آذربایجان و نخجوان کمک خواهد کرد.

او با اشاره به اهمیت توسعه خطوط ریلی میان ایران و آذربایجان، گفت: راه‌اندازی خط‌آهن نخجوان برای تسهیل حمل‌ونقل کالا و همچنین خروج استان از بن‌بست ریلی بسیار مهم است و آماده همکاری برای تحقق این مهم هستیم.

او با اشاره به برخی از پروژه‌های مشترک در مرز ایران و آذربایجان در حوزه انرژی و ذخیره آب، بر توسعه همکاری‌ها در سایر زمینه‌ها تأکید کرد و گفت: شرکت‌ها و بازرگانان ایرانی باید با دید سرمایه‌گذاری بلندمدت، کالا‌های باکیفیت را به آذربایجان صادر کنند و ما بر این امر اصرار داریم.

استاندارآذربایجان شرقی همچنین خواستار مساعدت کنسول‌گری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان برای حل مشکل عبورومرور خودرو‌های باری ایران به نخجوان شد.

سیداحمد حسینی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان نیز در این دیدار روحیه مردم آذربایجان و نخجوان را پس از حل مناقشه قره‌باغ خوب توصیف کرد و گفت: مقامات نخجوان، به شکل عاطفی و به دور از رسوم سیاسی، از مواضع رهبر انقلاب، دولت و ملت ایران قدردانی و اعلام کردند که برای همکاری با کشور‌های همسایه پس از جنگ قره‌باغ، برنامه ویژه‌ای دارند.

 اوهمچنین زمینه گسترش همکاری‌های ایران و آذربایجان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: حوزه قفقاز همواره برای دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران اهمیت زیادی داشته و آرامش و پیشرفت این منطقه، افق‌های جدیدی برای توسعه روابط بین‌الملل پیش روی کشورمان گشوده است.

او با تأکید بر اینکه موفقیت در این زمینه، به راهبرد‌های مشخص و منسجم ما بستگی دارد افزود: نباید تجربه پس از فروپاشی شوروی و صادرات کالا‌های بی‌کیفیت به این منطقه تکرار شود، بلکه هر کاری می‌کنیم باید در شأن جمهوری اسلامی ایران باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندارآذربایجان شرقی جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران ایران و آذربایجان آذربایجان شرقی همکاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۹۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد

وزیر امور خارجه گفت: آفریقای جنوبی در صف کشورهای آزادیخواه قرار دارد و مایلم بر اهمیت استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی در کنار توسعه روابط دوجانبه تاکید کنم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی پیامی خطاب به نادلی پاندور وزیر همکاری و روابط بین المللی آفریقای جنوبی، فرا رسیدن روز ملی این کشور؛ روز آزادی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت.

در بخشی از پیام تبریک امیرعبداللهیان آمده است: به مناسبت این روز مهم در تاریخ کشور شما که آفریقای جنوبی را در صف کشورهای آزادیخواه قرار داد، مایلم بر اهمیت استمرار همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های بین المللی در کنار توسعه روابط دوجانبه تاکید می‌کنم.

وزیر امور خارجه کشورمان با مغتنم شمردن این فرصت، برای خانم پاندور سلامتی و موفقیت و برای ملت مبارز و دولت آفریقای جنوبی سربلندی و بهروزی آرزو کرده است.

کد خبر 748637

دیگر خبرها

  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • در دستورکار قرار گرفتن مولدسازی دارایی‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد