Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-30@05:14:32 GMT

دیدار برهم صالح با رئیس سازمان الحشد الشعبی

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۴۰۳۲۵

« برهم صالح » رئیس جمهور عراق روز یکشنبه با هرگونه مداخله در امور این کشور مخالفت کرده و بر احترام به حق حاکمیت عراق تاکید کرد.

وی این سخنان را در کاخ «السلام» و در جریان استقبال از «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی مطرح کرد.

این دیدار تنها دو روز پس از آن صورت می‌گیرد که وزارت خزانه‌داری آمریکا الفیاض را به بهانه نقض حقوق بشر در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه ریاست جمهوری عراق آمده که صالح و الفیاض در این دیدار آخرین تحولات امنیتی در این کشور را بررسی کرده و بر ضرورت تقویت حاکمیت دولت و سازمان‌های امنیتی در تحقق امنیت و ثبات تاکید شد.

در این بیانیه آمده که دو طرف بر احترام بر حق حاکمیت عراق و رد هرگونه مداخله در امور داخلی این کشور تاکید کردند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه گذشته، در بیانیه‌ای با اعلام قرار گرفتن الفیاض در لیست تحریم‌های آمریکا مدعی شد که تحریم علیه این مقام عراقی با موضوع نقض حقوق بشر مرتبط است.

این اقدام واشنگتن با محکومیت گسترده شخصیت‌ها و مقامات سیاسی عراق همراه شد و وزارت خارجه عراق دیروز (شنبه - ۹ ژانویه) طی بیانیه‌ای از این تصمیم واشنگتن علیه یک مقام رسمی دستگاه امنیتی این کشور ابراز شگفتی کرد و آن را غیرقابل قبول دانست.

در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است: «از تصمیم وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره فالح الفیاض، رئیس سازمان الحشد الشعبی تعجب و تاکید می‌کنیم که چنین تصمیمی غافلگیرکننده و غیرقابل قبول است و ما با عنایت تمام،کلیه تصمیمات وزارت خزانه‌داری آمریکا در حق عراقی‌ها را با دولت کنونی و جدید در واشنگتن پیگیری و برای رفع عواقب آن تلاش خواهیم کرد.»

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: برهم صالح رئیس جمهور عراق عراق الحشد الشعبی عراق الحشد الشعبی برهم صالح رئیس سازمان الحشد الشعبی وزارت خزانه داری آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۰۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ملی ترکیه امروز دوشنبه در بیانیه‌ ای از عملیات این کشور در منطقه خاکورک در شمال عراق خبر داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) در عملیاتی که هفته گذشته در منطقه خاکورک در شمال عراق انجام داد، ۱۵ تروریست را که برای اقدامات خرابکارانه آماده می‌ شدند، از پای درآورد.

بر اساس اعلام منابع امنیتی ترکیه، میت یک گروه تروریستی را که برای اقدام علیه یگان های نیروهای مسلح ترکیه و پاسگاه های مرزی در حال آمادگی بودند را هم شناسایی کرده است.

در این عملیات ۱۵ تروریست از جمله شماری از سرکردگان آنها از پای درآمدند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه اضافه شده است که نیروهای مسلح این کشور بدون وقفه به مبارزه موثر و قاطع با تروریست‌ها ادامه می‌دهند تا تروریسم را در نطفه ریشه کن کنند.

این در حالیست که ترکیه در سال‌های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از بغداد بارها به خاک عراق تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض عراق را نیز به همراه داشته است.

کد خبر 6092365

دیگر خبرها

  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • تاکید ایران و گرجستان بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت منطقه
  • ریسک سرمایه گذاری از طریق برات الکترونیکی صفر است
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن