Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-03@21:13:18 GMT

کدام کشورها کرونا را مهار کردند؟+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۴۰۸۷۷

‍‍‍‍‍‍

عضو کمیته علمی کرونا و رییس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی آزمایشگاه مسیح دانشوری به بیان توضیحاتی در خصوص اقدامات موفق‌ترین کشورها در زمینه مقابله باکرونا پرداخت.

علیرضا ناجی در گفت‌وگو با میزان در خصوص موفق‌ترین کشورها در زمینه مقابله باکرونا گفت: بر اساس معیار‌هایی اولین کشور در زمینه مقابله با کرونا نیوزلند بود، که البته این کشور موقعیت خاصی دارد و جزیره مانند است؛ برای کشوری نظیر نیوزلند هم گردشگری یکی از مهم‌ترین منابع اقتصادی است و با این وجود این کشور از ابتدای بهار مرزهای خود را کاملا بست و همچنین این کشور در زمینه جلب اعتماد مردم و برنامه ریزی برای تهیه واکسن هم موفق بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به اینکه بعد از نیوزلند کشورهایی نظیر کره جنوبی و تایوان موفق بودند و در بین کشور‌های منطقه امارات با رتبه ۱۷ را بهترین عملکرد را در این زمینه داشته است، ادامه داد: در ژاپن مردم با ورود پاندمی به کشورشان بدون اجباری شدن ماسک زدن توسط دولت خودشان از ماسک استفاده می‌کردند و در تجمعات وارد نمی‌شدند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: در خصوص سیستم‌های تشخیصی تمام کشور‌هایی که نام برده شد، تکنولوژی بسیار خوبی از خودشان داشتند و برای مثال کره جنوبی که یکی از مثال‌های زیبا در زمینه کنترل کووید است، از سال ۲۰۰۲ که بیماری سارس شیوع پیدا کرد، روی برخی از تکنولوژی‌هایی که در کنترل عفونت‌ها و بهداشت تاثیر گذار بودند، سرمایه گزاری کرد.

عضو کمیته علمی کرونا با بیان اینکه کره جنوبی شرکت‌های بزرگ بین‌المللی دارد که در تشخیص بیماری‌های پزشکی و عفونی سر آمد هستند، افزود: تست‌های بسیاری که کره جنوبی انجام داد و بیماری را کنترل کرد، از تولیدات خودش بود و این کشور به سمت کشورهای دیگر دست دراز نکرد و در حال حاضر بهترین کیت تست تشخیص آنتی‌ژن که مرجع تمام دنیا است، متعلق به کره جنوبی است و ۸۰ درصد بازار آمریکا را دارد.

بیشتر بخوانید: علت تفاوت قیمت واکسن ها در چیست؟ کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا ویروس واکسن کرونا کووید 19

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا ویروس واکسن کرونا کووید 19 کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۰۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفوگرافیک/ کدام کشور‌های جهان کلاهک اتمی دارند؟

به گزارش صدای ایران از ایسنا،شمار کلاهک‌های موجود در جهان، در حال حاضر ۱۲ هزار و ۵۱۲ عدد است که ۹ کشور جهان دارای کلاهک اتمی هستند.

دیگر خبرها

  • برتری یک طرح موفق دانش آموزی در بَم
  • مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند
  • اینفوگرافیک/ کدام کشور‌های جهان کلاهک اتمی دارند؟
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • دانش‌آموزان باید بدانند چرا ایران حاضر به ایجاد روابط با برخی کشورها و دولت‌ها نیست
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • شاه کلید مهار تورم