Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتقادات به سفر معاون اول رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد. به گفته مردم و نمایندگان سفر اخیر وی به این خطه صرفا جنبه تشریفاتی داشت و دستاوردی حاصل نشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، سفر معاون اول رئیس جمهور در روزهای پایانی هفته گذشته با انتقادهای فراوانی از سوی مردم و نمایندگان آن ها در مجلس مواجه شد، به گونه ای که حتی زمزمه تشریفاتی بودن آن از زبان بسیاری از کارکنان دولت نیز به گوش می رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به اعتقاد آن ها این سفر بدون هدف خاصی دنبال شد و هیچ دستاوردی نداشت، از سویی هم مناطق محروم و مشکلات مردم مورد توجه جهانگیری قرار نگرفت، در همین راستا انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر بی توجهی وی به صحبت های یکی از شهروندان سیستانی، موجی از انتقادها را به راه انداخت.
 
انتقادهایی که با وجود گذشت قریب به چهار روز از این سفر نه تنها پایانی نیافته، بلکه شدت بیشتری به خود گرفته است، مردمی که همیشه صبورانه پا در رکاب بوده و در زمان انتخابات ریاست جمهوری بیشترین مشارکت را از خود به نمایش گذاشته اند، اذعان می کنند که مستحق چنین رفتاری نیستند.
 
از سویی آن ها دلیل اصلی این سفر را تبلیغاتی می دانند و آن را به نزدیک بودن انتخابات  1400 ارتباط می دهند و معتقد هستند در چنین شرایطی که مردم با مشکلات متعدد اقتصادی و معیشی دست و پنجه نرم می کنند، انتظار می رود که مسئولان دولتی در راستای رفع این مشکلات و رونق اقتصاد گام بردارند، نه این که هزینه هایی را صرف سفرهای بی حاصل و صرفا جهت منفعت طلبی خودشان کنند.
 
آن ها معتقدند که این روزها علاوه بر مشکلات اقتصادی، ساعات زیادی از وقت مردم این استان در صف های نان، گاز، کالای اساسی و دیگر نیازمندی ها هدر می رود، اما با این وجود نه تنها اقدامی عاجل برای رفع آن صورت نمی گیرد، بلکه مسئولان کلان کشور هم صرفا برای تغییر آب و هوا سری به چابهار می زنند و نشست های تشریفاتی را برپا می کنند.
 
سفر جهانگیری تشریفاتی بود

 
در همین راستا، ملک فاضلی، رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: طبق جلساتی که با فرمانداری و استانداری داشتیم، مقرر شد سفر معاون اول رئیس جمهور به این استان سه روز کامل باشد و علاوه بر چابهار، زاهدان و زابل، به ایرانشهر، سراوان و خاش هم سفر کند و نشست هایی را به منظور بررسی مشکلات این مناطق داشته باشد که ما هم به طور قطع باید به عنوان نماینده مردم در این برنامه ها حضور پیدا می کردیم.
 
وی اضافه کرد: در پی تماس مجمع نمایندگان با استاندار، وی اعلام کرد که سفر جهانگیری به 2 روز کاهش یافته و قرار است چابهار، زابل و زاهدان برود، وقتی شکل و شمایل این سفر را بررسی کردیم و با توجه به عدم حضور معاون اول رئیس جمهور را در مناطق محروم، متوجه شدیم که این برنامه تشریفاتی است و نیازی به حضور نمایندگان مردم در برنامه هایش نیست.
 
نماینده مردم سراوان در مجلس با بیان این که وظیفه ما این است که تابع کسانی باشیم که به ما رای داده اند و برای پیگیری مشکلاتشان اقدام کنیم، ادامه داد: با توجه به این مهم برای سفر معاون اول رئیس جمهور به دیگر نقاط استان، با مدیرکل پارلمانی ریاست جمهوری صحبت کردم که طبق گفته وی، برنامه دست رئیس دفتر جهانگیری بود، بنابراین موارد لازم به صورت مفصل به چهره گشا منتقل شد، علاوه بر این نماینده خاش نیز پیگیر این مهم بود که متاسفانه با بی توجهی به این موضوع، به خواسته ها عمل نکردند.
     
اعتراض نمایندگان به سفر جهانگیری
 
وی افزود: وظیفه داشتیم، به آنچه که مردم به ما دستور می دهند، عمل کنیم و از آنجایی که سفر جهانگیری با گلایه های مردمی همراه بود و از نمایندگان نیز انتظار توجه و پیگیری داشتند و از سویی این دغدغه ها را با سخنرانی می توان مطرح کرد، ترجیح دادیم در نشست با کسانی که به حرفمان گوش نمی دهند، حضور نداشته باشیم که در این برنامه همین اقدام را انجام دادیم.
 
فاضلی تاکید کرد: با توجه به اتفاق هایی که صورت گرفت، تصمیم مجمع نمایندگان بر این بود که این اعتراض را با عدم حضورشان در برنامه های سفر جهانگیری به سیستان و بلوچستان نشان دهند.
 
سراوان در لیست سفرهای کاری مسئولان نیست
 
وی افزود: متاسفانه به دلیل این که سراوان در محور توسعه شمال – جنوب نیست و ارتباطات راهی خوبی ندارد و با وجود این که سپاه اقدام به احداث باند با کیفیت فرودگاه کرده، خط هوایی اش نیز برقرار نشده است، در لیست سفرهای کاری مسئولان قرار ندارد، در حالی که وقتی مسیر هوایی باشد، باید زمینی سفر و توانمندی ها و مشکلات را از نزدیک رصد کرد.
 
رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان گفت: طبیعت کار برخی وزرا از جمله وزیر راه و شهرسازی این است که به صورت زمینی به مناطق مختلف سفر و بازدید کنند، اما تاکنون صورت نگرفته است، اگر مسئولان روی زمین راه بیایند، در خدمتشان خواهیم بود.   پای هیچ مسئولی به مناطق محروم چابهار باز نشد
 
 وی با بیان این که سراوان از لحاظ سابقه تاریخی، یکی از بهترین شهرهای استان و از نظر شهرسازی بدترین شهر ایران است، خاطرنشان کرد: به طور قطع مسئولان وقتی واقعیت ها را در این شهرستان ببینند، می توانند کارگشا باشند، اما مورد بی مهری واقع شده است.
 
فاضلی با بیان این که چابهار مناطق محرومی دارد که پای هیچ کدام از مسئولان به آن باز نشده و سفرها ناقص است، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری حضور هر مسئولی در هر کجا امید را به جامعه تزریق می کند، اما آن ها با توجه به آب و هوای چابهار در این فصل، به بهانه توسعه سواحل مکران به این شهرستان سفر می کنند، در حالی که در صورتی این سفرها ارزش خواهد داشت که توسعه کشور را رقم بزند.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سفر معاون اول رئیس جمهور سیستان و بلوچستان مجمع نمایندگان سفر جهانگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۱۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی آمبولانس دریایی در پهنه سواحل مَکُران ضروری است

منصور نعیم‌آبادی معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چابهار گفت: برای هماهنگی و تحقق آمبولانس و اورژانس دریایی نشست‌های مشترکی با اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان برگزار شده است.

وی افزود: توسعه ناوگان و افزایش خدمات اورژانس پیش بیمارستانی بویژه راه اندازی آمبولانس دریایی یکی از موارد مهم برای ارتقای سلامت مردم و خدمت رسانی بهتر در حوادث مختلف ترافیکی زمینی، دریایی و بحران‌های احتمالی است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: با فعال شدن آمبولانس دریایی انتقال بیمار از اسکله‌ها در شهر‌های ساحلی به دیگر شهر ساحلی یا حتی دریا به ساحل فراهم می‌شود و بدین طریق سرعت انتقال بیماران در حوادثی مانند سیل که احتمال قطع شدن راه‌های زمینی وجود دارد، افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: با توجه به حجم بالای ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵، راه اندازی اورژانس دریایی سرعت خدمت رسانی به مصدومان را افزایش و مسیر رسیدن بیماران به مراکز درمانی با توجه به ساحلی بودن بیشتر شهرستان‌های تحت پوشش دانشکده، کوتاه‌تر می‌کند.

نعیم آبادی تصریح کرد: بنادر و دریانوردی مدتی است که در این راستا پیگیری و مطالعات لازم را به انجام رسانده و اعلام آمادگی کرده تا علاوه بر همکاری در حفظ، نگهداری و راهبری آمبولانس دریایی، در ایجاد اسکله‌های دسترسی به خشکی برای اورژانس دریایی اقدام کنند که جای قدردانی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جیش‌الظلم به سفره مردم بلوچ شلیک می‌کند
  • راه‌اندازی آمبولانس دریایی در پهنه سواحل مَکُران ضروری است
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • ثبت بیش از ۵۴۰ هزار تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • برداشت جلبک‌های دارویی از سواحل صخره ایی منطقه رمین چابهار