Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، چندی پیش دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار اعلام کرد که براساس بخشنامه مشترک میان سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت از اول بهمن ماه عرضه تخم مرغ به بازار  فقط به صورت بسته بندی خواهد بود. وی همچنین بسته بندی کردن و شناسنامه دار کردن تخم مرغ و جلوگیری از ورود تخم مرغ فله به بازار را راهی برای کنترل قیمت تخم مرغ و جلوگیری از چندنرخی شدن آن دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

البته دیری نگذشت که این خبر با واکنشی از سوی جهادکشاورزی مواجه شد و معاون امور دام این وزارتخانه اعلام کرد که عرضه تخم مرغ به صورت بسته بندی هنوز به قطعیت نرسیده و بعید است این موضوع در زمان ذکر شده عملی شود.  

در این راستا و در پاسخ به این سوال که آیا بالاخره از ابتدای بهمن ماه عرضه تخم فله ممنوع می شود یا خیر سید بهمن نقیبی_معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور  گفت: آن چیزی که به عنوان بسته بندی تخم مرغ عنوان می کنیم در حقیقت یک حلقه ای از زنجیره بزرگی  به نام سند "برنامه ملی ارتقای کیفیت بهداشتی و تضمین سلامت تخم مرغ" است. این سند سال گذشته تدوین و رونمایی شد و بندهای مختلفی نیز دارد. برای مثال در یکی از بندهای این سند ذکر شده که بایستی بر روی تخم مرغ تولید شده تاریخ تولید، تاریخ انقضا و نام شرکت تولید کننده درج شود تا مردم امکان کنترل داشته باشند.

وی ادامه داد:در این سند همچنین ذکر شده که تخم مرغ بایستی در زنجیره سرد توزیع شود. زیرا تخم مرغ یک فرآورده خام دامی است و اگر در محیط نامناسب قرار بگیرد فاسد می شود و از بین می رود.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی اضافه کرد: یکی از اقدامات نهایی در این سند عرضه تخم مرغ به شکل بسته بندی بود. وقتی صحبت از بسته بندی می شود تصور براین است که تخم مرغ ها در بسته های ۶ تایی ۹ تایی یا بیشتر در داخل جعبه های طلقی قرار گرفته اند. اما در این سند انواع بسته بندی در نظر گرفته شده است. یعنی حتی تخم مرغ های شیرینک پک شده در شانه های ۲۰ یا ۳۰ عددی هم بسته بندی محسوب می شوند.

وی تصریح کرد: تصور براین بود که می توان فاز نهایی این سند ملی را  از ابتدای بهمن ماه اجرایی کرد. اما شرایط به گونه ای پیش رفت که الزام آن امکانپذیر نشد. شیوع بیماری آنفولانزا و تاثیر آن بر تولید و نبود زیرساخت در برخی مناطق از جمله دلایل این موضوع بود و از طرفی این نگرانی نیز پیش آمده که شاید با عرضه تخم مرغ به شکل بسته بندی تحمیل قیمت صورت گیرد. بنابراین تصمیم براین شد که با گذر از این شرایط و رسیدن به شرایط عادی فاز انتهایی این زنجیره عملیاتی شود.

نقیبی با بیان اینکه الزام برای عرضه تخم مرغ به صورت بسته بندی لغو شد ولی به شکل ایجابی و تشویقی قابل پیگیری است، گفت: شرکت هایی که تخم مرغ های بسته بندی شده با رعایت قیمت مصوب سازمان حمایت عرضه کنند، مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی در پایان گفت: امیدواریم در سال آینده وارد فضایی شویم که عمده تخم مرغ کشور به صورت بسته بندی در خرده فروشی ها و در یخچال به مردم عرضه شود. 

پربیننده ترین نابودی ۵۱میلیارد دلار برای هیچ قیمت مرغ ۲۰هزار تومان شد افزایش چشمگیر قیمت جهانی مواد غذایی/ بررسی عوامل دخیل در گرانی انواع خردکن‌های موجود در بازار لوازم خانگی ایران! موبایل دومین کالای وارداتی کشور شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سلامت وزارت بهداشت وزارتخانه مرغ تخم صورت بسته بندی عرضه تخم مرغ بهمن ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۱۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت ۱۰۰ نفره طراحی شود، گفت: پیش قرار داد‌های ۱۰ تا ۱۲ جت هم بسته شده است.   به گزارش تسنیم؛ روح الله دهقانی معاون علمی و فناوری رییس جمهور صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: رییس جمهور کارگروه تخصصی برای ساخت هواپیمای جت تشکیل داد که ۸ جلسه کارگروه تشکیل شده است.   وی افزود: مسئولانی از وزارت صمت، دفاع، راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی، ایرلاین‌های معتبر در این جلسات شرکت کردند.   معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت  ۱۰۰ نفره طراحی شود، گفت: پیش قرارداد‌های ۱۰ تا ۱۲ جت هم بسته شده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • داستان «غذا‌های پلاستیکی» در شبکه مستند
  • دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده
  • زندانیان شاغل در روز کارگر هدیه گرفتند
  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • ۵۰ دستگاه کامیونت فورس در بورس کالا عرضه می‌شود
  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • رتبه بندی داروخانه‌ها براساس شاخص شفافیت
  • رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت