Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان از ممنوعیت حمل، انتقال و استفاده از سلاح‌های بادی و تفنگ‌های‌ تفریحی و ورزشی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست گیلان خبر داد.

ساسان اکبری‌پور در گفت و گو با ایسنا گفت: با توجه حضور پرندگان مهاجر و زمستان‌گذرانی این میهمانان زیبا و صادر نشدن هر گونه پروانه شکار، اخیرا مشاهده شده تعدادی افراد سودجو و فرصت‌طلب اقدام به خرید و استفاده از تفنگ‌های بادی و تفریحی جهت شکار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تفنگ‌های بادی با قدرت کمتر از ۴۰ ژول از جمله سلاح‌هایی هستند که برای شکار پرندگان مهاجر اخیر توسط متخلفین شکار به کار گرفته شده‌اند.

اکبری‌پور ادامه داد: ادوات مذکور صرفا با مجوز وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای استفاده از باشگاه‌های تیراندازی و ورزشی باهماهنگی حراست سازمان ورزش و جوانان است و حمل و استفاده از این سلاح‌ها و ورود آن به داخل مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان نظیر تالابها و مناطق ساحلی ممنوع است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: همراه داشتن سلاح‌های مذکور و استفاده از آنها به هر عنوان تخلف محسوب می‌شود و با فرد خاطی برخورد و اداوات آن نیز توقیف خواهد شد.

وی تصریح کرد: زنده‌گیری و نگهداری پرندگان مهاجر نیز به هر دلیل و بدون اطلاع و کسب مجوز از محیط زیست استان گیلان غیرمجاز است.

اکبری‌پور  گفت: علاقمندان به حیات وحش جهت کمک به درمان و تیمار پرندگان آسیب دیده و ناتوان برای پرواز حتما باید ضمن اطلاع‌رسانی و هماهنگی با اداره محیط زیست استان اقدام و از هرگونه نگهداری حیات وحش در منازل مسکونی و یا سایر مکان‌های شخصی بدون اخذ مجوز خوداری کنند.  

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پرندگان مهاجر ممنوعیت ورود محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۱۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم

آقای خبیر دوستدار محیط زیست، ۱۲ سال است که پرندگان را از بازار پرنده فروشان در شیراز خریداری می‌کند و به محیط زیست شان باز می‌گرداند.

او معتقد است پرنده نباید در قفس باشد، آن‌ها را به جای دور از دسترس انسان‌ها می‌برد و آزاد می‌کند.

این دوستدار محیط زیست بیان کرد: سال‌هاست با طبیعت مانوس است و آزاد کردن پرندگان نشانه دوستی و مهربانی او به طبیعت است.

آقای خبیر علاقه و احترامش به محیط زیست را به فرزندانش هم آموخته است، پسر او گاهی با پدر همراه می‌شود و آن‌ها علاوه بر آزادی پرندگان با جمع آوری زباله‌ها، دامن طبیعت را پاک می‌کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی