Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اصلاحات بودجه سال ۱۴۰۰ در کمیسیون تلفیق فشار را بر روی مردم زیاد می‌کند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی درباره اصلاح لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی و انتقادات به این اصلاحات، گفت: دو اتفاق در کمیسیون تلفیق در حال رخ دادن است که بسیار تعجب انگیز است؛ نخست آن که تمامی نقدهای که به دولت از سوی نمایندگان در خصوص بودجه سال ۱۴۰۰ می‌شد خودشان با شدت و حدت بیشتری در حال انجام دادنش هستند که این اقدامات فشار بسیار زیادی را  به دوش مردم اضافه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه افزود: نکته بعدی اینکه امسال در کمیسیون تلفیق سفره مردم در حال کوچکتر شدن است که شاهد این ادعا حذف ارز نیمایی و دولتی و افزایش مالیات‌ها و عوارض‌های کمرگی است که بار این فشار را مردم باید تحمل کنند.

وی با اشاره به سوابق الیاس نادران رییس کمیسیون تلفیق بودجه، او را فردی باتجربه دانست و افزود: از آقای نادران تقاضا دارم با دقت بیشتری به این موارد اصلاحی نگاه کنند. نمی شود شعار داد اما در عمل در تلفیق بودجه کار دیگری انجام داد. معتقدم بدترین اتفاقات در حال رخ دادن است و باید قبل از آن‌که خدایی ناکرده دیر شود، کاری کرد.

نماینده مردم رشت در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد:عده‌ای این روزها در مجلس برخلاف قول و فعل شان با مردم عمل می کنند که این امر اصلاً خوشایند نیست.

وی درباره این که دولت ارز را در بودجه سال ۱۴۰۰ یازده هزار و پانصد تومان اعلام کرد اما در کمیسیون تلفیق تصمیم بر آن شد که قیمت ارز در بودجه سال آینده ۱۷ هزار و پانصد تومان شود. این افزایش زیاد قیمت ارز چه تاثیری بر قیمت کالاها می‌گذارد، اظهار داشت: هنگامی که قیمت ارز را بالا می‌برند و ارز نیمایی را هم حذف می‌کنند عملاً فشار بر روی مردم می‌آورند و این یکی از مصادیقی است که گفتم شعار می‌دهند اما جور دیگری رفتار می‌کنند.

جعفرزاده ایمن آبادی عنوان کرد: شما نمی‌توانید به کسی فحش بدهید، رفتارش را نقد کنید اما خودتان بدتر از او عمل کنید. در حال حاضر اگر از مردم بپرسید می گویند کلیات را قبول کنید و اصلاحی انجام ندهید چون فشار بر روی ماست .

وی خاطر نشان: معتقدم چنین اصلاحاتی در لایحه بودجه پیرامون بحث‌های افراطی است که به خاطر فروش نفت به وجود آمد، در آن‌جا صحبت‌های غیر کارشناسی و افراطی صورت گرفت بعدها متوجه شدند چه گفتند!

این فعال سیاسی تاکید کرد: پیش بینی فروش نفت در بودجه سال ۱۴۰۰ درست بوده است و شما هنگامی که یک میلیون از آن برمی‌دارید باید جای خالی‌اش را از جیب مردم پر کنید که این یکی از بزرگترین نقص ها است.

وی یادآور شد: اصلا قابل توجیه نیست هنگامی دولت می‌گوید من فلان مقدار می‌توانم نفت بفروشم اما عده‌ای بگویند نباید بفروشی! مشخص است که مابه التفاوتش را مردم باید پرداخت کنند.

جعفرزاده ایمن آبادی در پایان گفت: فکر می کنم مجلس یازدهم یک خاطره تلخ را در ذهن مردم به جای بگذارد.

منبع: ایلنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد مجلس شورای اسلامی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۱۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمودزاده: موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در رابطه با چای دبش علیرغم اینکه تعدادی از نمایندگان از جمله شخص بنده در مجلس یازدهم خیلی در رابطه با آن صحبت کردیم ولی در نهایت لاپوشانی شد و کار نظارتی روی آن انجام نشد.

به گزارش ایلنا، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، درخصوص علت سکوت وعدم واکنش از سوی نمایندگان مجلس نسبت به موضوع آقای صدیقی و اینکه آیا این مساله یکی از نتایج یکدستی قواست که اشتباهات و کم‌کاری‌ها نادیده گرفته می‌شود و در این مساله هم انتقاد و اعتراضی به این مساله مطرح نشد؟ ، گفت: در رابطه با بحث نظارتی مجلس من این انتقاد و ایراد را به مجلس یازدهم وارد می‌دانم و یکی از ایرادات پررنگ مجلس یازدهم این بود که تقریبا مجلس و دولت یکی بودند زمینه‌اش هم این بود که بیش از ۲۰۰ نفر طی نامه‌ای از آقای رییسی که رییس یک قوه دیگر بود دعوت کردند تا کاندیدای ریاست جمهوری شود و بیش از ۲۲۰ نفر از نمایندگان طی نامه‌ای پیروزی در انتخابات را به ایشان تبریک گفتند و خب این باعث شد که مجلس یازدهم در بُعد نظارتی خوب عمل نکند.

وی ادامه داد: بنده هم در این مجلس بودم و این انتقاد شامل همه ما می‌شود اگرچه که ما تلاش کردیم و در بحث‌های نظارتی کار کردیم ولی خب در مجموع شامل همه نمایندگان مجلس یازدهم می‌شود.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس خاطرنشان کرد: ما نباید بین افراد در برخوردها اختلاف قائل شویم، کسی که امام جمعه بوده یا استاندار بوده یا وزیر بوده اگر تخلفی مرتکب شده باشد برخورد با این فرد نه‌تنها نباید کمتر از دیگران باشد بلکه باید با شدت بیشتری اتفاق بیفتد چراکه هزینه اشتباه و تخلف چنین افرادی برای نظام و کشور بیشتر است و از سوی دیگر درس درس عبرتی برای دیگران و مسئولین باشد که در آینده ارتکاب به چنین تخلفات یا اشتباهاتی را تکرار نکنند.

محمودزاده تصریح کرد: من واقعا به این موضوع ایراد وارد می‌کنم که موضوع آقای صدیقی خیلی جدی در رسانه‌ها مطرح شد، خودش هم پذیرفت و از مردم عذرخواهی کرد اما تا قبل از عذرخواهی و پذیرفتن خودش هیچ ورودی به این مساله نشد، در حالیکه باید به قوه قضاییه ارسال می‌شد و کمیسیون اصل ۹۰ به این موضوع ورود می‌کرد و این پرونده را به قوه قضاییه معرفی می‌کرد یا تحقیق و تفحص می‌کردند که در این اتفاق از این برخورد‌های نظارتی کوتاهی شد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ابراز داشت: در رابطه با چای دبش هم علیرغم اینکه تعدادی از نمایندگان از جمله شخص بنده در مجلس یازدهم خیلی در رابطه با آن صحبت کردیم ولی در نهایت لاپوشانی شد و کار نظارتی روی آن انجام نشد.

وی عنوان کرد: این‌ها مشکلاتی بوده که در مجلس یازدهم وجود داشته و فکر کنم در مجلس دوازدهم بدتر هم خواهد شد با توجه به اینکه در انتخابات مجلس دوازدهم دایره انتخاب مردم کوچک بود، یعنی رد صلاحیت زیاد بود و بعد از جناح‌های مختلف کمتر حضور داشتند و مشارکت پایین بود. این‌ها باعث می‌شود که دوباره مجلس دوازدهم یک دست‌تر از مجلس یازده شود با دولت و خیلی نزدیک باشند که این یکی از ایرادات مجالس خواهد بود چون در نهایت اگر تخلفاتی در بدنه دولت صورت گیرد چون مجلس و دولت یکی هستند مجبورند که کوتاه آمده و نادیده بگیرند.

دیگر خبرها

  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • محمودزاده: موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد