Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ امام جمعه اردستان ضمن هشدار نسبت به آثار سوء فضای مجازی گفت: برخی در فضای مجازی فرهنگ‌سوزی می‌کنند. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام حسن دهشیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردستان، اظهار داشت: مهمترین صراطی که باید ما به آن تمسک کنیم همان صراط خداوند و پیامبر اوست و باید در این راه حرکت داشته باشیم و بقیه خطوط انحرافی است و نباید خط مستقیم که خط ولایت است از دست بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: صراط مستقیم است که ما را به نتیجه مطلوب می‌رساند و امروز هم دشمن خط دارد و در فضای حقیقی و مجازی تلاش می‌کند تا مردم را از راه مستقیم منحرف کند و همه راه‌ها را ببندد و اجازه ندهد کسی در صراط مستقیم حرکتش را تا انتها ادامه دهد.

امام جمعه اردستان با اشاره به این آیه قرآن که خداوند فرموده است "از گام‌های شیطان پیروی نکنید" گفت: امروز گام‌های شیطان را بیشتر در فضای حقیقی دیده می‌شود و هم در فضای مجازی، بنابراین جای پای شیطان به خوبی در فضای مجازی دیده می‌شود که باید ببینیم حال که فضای مجازی و حقیقی یکی شده چه باید کرد تا جلوی این فعالیت شیطان گرفته شود.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه فضای مجازی و هم فضای حقیقی یکی شده است باید گفت فرق آن سیم و باسیم نیست و هر دو فضای حقیقی هستند که ما برای مقابله به آن سه برخورد می‌توانیم داشته باشیم یکی بی‌اعتنا باشیم یکی اینکه ورود پیدا کنیم به این فضایی که پر از تمساح و موجودات خطرناک است و یا با ابزار و رعایت مسائل حفاظتی و ایمنی کار کنیم.

متن طرح نمایندگان برای ساماندهی فضای مجازی/شروط مجلس برای فعالیت پیام‌رسان‌های خارجیمعاون جدید فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی منصوب شدامام جمعه یزد: ظرفیت فضای مجازی برای بازخوانی وصایای شهدا مورد استفاده قرار گیرد

حجت‌الاسلام دهشیری بیان کرد: قوانین شرع به ما اجازه نمی‌دهد که در قبال این موضوع بی‌تفاوت باشیم و دیگر اینکه ورود به این عرصه بدون علم و آگاهی هم ضرر آن بیش از استفاده است و در واقع فساد آن بیشتر از صلاح آن است و باید گزینه سوم که با ابزار و ادوات است در واقع با سواد رسانه وارد شویم که بدانیم چگونه صدایمان را به مردم برسانیم و مخاطبان را پیدا کنیم و چگونه آن‌ها را از دهان گرگ ها نجات دهیم.

امام جمعه اردستان گفت: ما وظیفه داریم و نمی‌توانیم بی‌اعتنا باشیم و باید ببینیم چه راهکاری اندیشیده می‌شود و چه برنامه‌هایی تدوین می‌شود که همه ما آگاهی‌های مان را افزایش دهیم  و بتوانیم با آگاهی‌های بیشتری به این عرصه ورود پیدا کنیم که می‌طلبد از مشورت و همراهی دوستان و اندیشمندان در این زمینه استفاده کنیم و بتوانیم یک فضای مطلوبی را در فضای مجازی ایجاد کنیم.

وی افزود: کارهای خوبی در خصوص فضای مجازی صورت گرفته اما صدای منحرف‌ها به مراتب بیشتر است و آن فضا را بیشتر به صورت سراب کرده‌اند که ما می‌توانیم هم فرهنگ‌سوزی و هم فرهنگ‌سازی را داشته باشیم و با شناسایی افرادی که فرهنگ‌سوزی می‌کنند جلوی این کار را بگیریم و غیرت، حیا و ایمان را برای خانواده‌ها در این فضا با تلاش و کوشش تقویت کنیم.

انتهای پیام/802/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه اردستان فضای مجازی فضای حقیقی فرهنگ سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۲۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر

یک پیج افغان نوشت: وسعت ایران 187 میلیون هکتار است. یک میلیون هکتار شهرها و روستاها، جاده ها و اماکن. 14 میلیون میلیون هکتار زمین های کشاورزی و بیش از 150 میلیون هکتار منابع طبیعی است. اگر فقط 300هزار هکتار از این منابع آزاد شده و در اختیار 15 میلیون مهاجر قرار گیرد بسیاری از مشکلات زندگی افاغنه حل خواهد شد./ایران تایمز

دیگر خبرها

  • پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران با روایت صفحات مجازی
  • صبا آذرپیک به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد
  • تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!